Toon posts:

nvidia sli

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 grafische kaarten gekocht (http://www.alternate.nl/h...=J9XV15&showTechData=true) voor een sli opstelling.
maar nu ben ik opzoek naar een sli brug.
weet iemand waar ik die kan kopen.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
T.S. eerst even een paar andere dingen dan de SLI bridge..

Je hebt jou topic geplaatst onder ISP en Hosting.. dit lijkt me niet helemaal goed |:(

Maar om je vraag te beantwoorden, bij kaarten die geschikt zijn voor SLi of een moederbord wat ondersteuning bied aan SLi krijg je een SLi Bridge bij geleverd..

En om welke kaarten bij welk mobo gaat het ??

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59
meestal zit dat als accesoires bij je videokaart meegeleverd
was bijn x1950 pro wel

[ Voor 16% gewijzigd door the squaler1 op 11-03-2007 21:58 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Met de beste wil van de wereld ga je daar geen sli op draaiend krijgen, aangezien je moederbord maar 1 pci-e x16 slot heeft. Je zult een echt sli-moederbord moeten kopen, waar je dan ook een sli brug bijgeleverd krijgt.

Verwijderd

Ga je serieus 7300 Gt in sli draaien?
wrm heb je niet een 7600 GT gekocht van dat geld betere prestaties dan 2 7300 GT in SLi.. en kost nog minder ook.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1: het is lomp om 2 van die kaarten te kopen, voor 150 euro heb je een krachtigere kaart als die 2.

En 2: zat dat niet bij je mamaplank, die brug?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 17:56
lol en waarom koop je 2* een 7300GT? je kan dan beter 1 7600GT kopen :s

of is het gewoon om de 'look' van 2 kaarten?

*edit*
gvd, te traag, waarom is iemand me altijd voor? 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door eSCe op 11-03-2007 22:00 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
heb je ze al gekocht???
7300gt in SLI opstelling is namelijk niet echt snel. Als is sli natuurlijk wel leuk om mee te kloten.
En zat die SLI brug niet gewoon bij je moederbord :S

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 11:58
Dat moederbord biedt crossfire ondersteuning, dus voor 2 ATI-kaarten. Dat gaat dus niet werken op dit moederbord. Verder sluit ik me aan bij bovenstaande opmerkingen over SLI met een dergelijke zwakke kaart...

• prozei
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 10:24
ik denk toch dat je of je moerderbord voor 1 met sli moet gaan ruilen.
of je videokaart voor een ati crossfire versie of een 7600

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:16

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

whiplash1990 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:00:
heb je ze al gekocht???
7300gt in SLI opstelling is namelijk niet echt snel. Als is sli natuurlijk wel leuk om mee te kloten.
En zat die SLI brug niet gewoon bij je moederbord :S
heb je de specs van dat bord wel gezien? tis een bord geschikt voor crossfire....

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 17:56
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:58:
Met de beste wil van de wereld ga je daar geen sli op draaiend krijgen, aangezien je moederbord maar 1 pci-e x16 slot heeft. Je zult een echt sli-moederbord moeten kopen, waar je dan ook een sli brug bijgeleverd krijgt.
bij beschrijving staat het volgende:
Verder heeft het 1 PCIe x16 slot en een 2e PCI x16 slot is optioneel door het zogenaamde A.G.I. slot, waarin men 2 grafische kaarten kan plaatsen, die ook nog eens ATI CrossFire ondersteunt.

ik heb eerlijk gezegd nog nooit van A.G.I. slot gehooord :+ 8)7

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

eSCe schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:02:
[...]

bij beschrijving staat het volgende:
Verder heeft het 1 PCIe x16 slot en een 2e PCI x16 slot is optioneel door het zogenaamde A.G.I. slot, waarin men 2 grafische kaarten kan plaatsen, die ook nog eens ATI CrossFire ondersteunt.

ik heb eerlijk gezegd nog nooit van A.G.I. slot gehooord :+ 8)7
Een AGI slot is een slot wat door ASRock ontwikkeld en oorspronkelijk bedoeld is om een AGP slot te bieden om chipsets die dat van nature er niet in hebben zitten. Vaak worden er PCIe lanes voor gebruikt.
In dit geval hebben we te maken met AGI Express. Beetje vreemde eend in de bijt.
Maar het komt er op neer dat je dit slot kun inzetten om een extra x16 kaart in te prikken. Waarbij het slot verder met geloof ik maar x4 lanes verbonden is, maar dat kan ik zo vlug niet met feiten onderbouwen.
Alleen waar trekken ze die lanes dan vandaan?
Daar komt het grote nadeel van dit truukje, die lanes zijn al in gebruik en zodra je het AGI slot op dit bord gaat gebruiken wordt het PCIe x1 slot (PCIE2) en de SATAII controller van het bord uitgeschakeld.
So you pay a price for it...

Bovendien wordt, volgens de website van ASRock, CrossFire ondersteunt en wordt er nergens een SLi genoemd, het lijkt er op dat SLi dus niet echt ondersteunt wordt.
Of je SLi opstelling dus gaat werken kun je dus niet 123 zeggen.
Wat ik wel terug kan vinden is dat er een connector op het moederbord zit voor extra stroomtoevoer (molex) genaamd SLI/XFIRE Power Connector... Wazig? 8)7
Echter is het draaien van 7300 kaarten in SLi op deze manier gewoon een stommiteit in mijn ogen en krijg ik het idee dat de TS geen benul heeft waar hij mee bezig is.

Als ik het mis heb en je wilt hier echt mee doorgaan:
De vraag waar dit soort bruggen verkrijgbaar zijn is al wel een keer langsgekomen, mogelijk kun je het vinden met de GoT Search en ben je bij de grotere nVidia topics langsgeweest? Mogelijk hebben zijn die informatie opgenomen in hun startpost.
Neem ook zeker weten een kijkje in het manual van je moederbord, daar kun je op pagina 19 vinden hoe je dit AGI slot aan de praat krijgt. Je moet hiervoor wat jumpersettings wijzigen die het PCIE2 slot en de SATAII controller uitschakelen en het AGI slot tot leven laten komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 12-03-2007 00:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.