[XP64] Virtual memory too low? (2GB Geheugen)

Pagina: 1
Acties:

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 03:59
Ik heb 2gb geheugen en toch geeft windows regelmatig aan dat m'n pagefile te klein is, als ik kijk in de task manager komt zelfs de peak niet boven de 650 mb uit, dus ik begrijp niet waarom er moet worden uitgeweken naar het virtueel geheugen..

Ik heb nu de pagefile op max. 128 mb gezet, maar in task manager staat er nu PF Usage 576mb, kijk ik dan weer naar de pagefile zelf zie ik dat ie maar 96mb is..

Hardware en software die ik gebruik:
AMD Athlon 64 X2 3800+
2GB Crucial Ballistix DDR2
Asrock Alive S-ATA2 G-LAN
Windows XP Pro 64-Bit Edition

Verwijderd

Windows heeft een minimum aan pagefile nodig, meen dat 128MB te weinig is. Kan zijn dat er veel gebruik gemaakt word bij je van de pagefile door progamma's maar dat het te weinig is. Ook komt de melding veel voor als de schijf te weinig ruimte heeft of teveel gefragmenteerd is.

Begrijp trouwens niet waarom je zo een kleine pagefile zou willen :)

Verwijderd

Het kan geen kwaad om dit is door te lezen.. http://www.petri.co.il/pagefile_optimization.htm

• Da-WiZZy0n
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 02:47:
Windows heeft een minimum aan pagefile nodig, meen dat 128MB te weinig is. Kan zijn dat er veel gebruik gemaakt word bij je van de pagefile door progamma's maar dat het te weinig is. Ook komt de melding veel voor als de schijf te weinig ruimte heeft of teveel gefragmenteerd is.

Begrijp trouwens niet waarom je zo een kleine pagefile zou willen :)
Ik had de melding al voordat ik 'm zo had ingesteld..
Virtueel geheugen gaat via de HD en is dus langzamer, maak liever gebruik van m'n geheugen wat ik toch genoeg heb..

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 11:33
Windows geeft die melding ook als het pagefile niet volledig gebruikt wordt, gewoon pagefile zelf door windows laten beheren.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Windows heeft de vervelende neiging om virtueel geheugen te eisen, dan maar wat virtueel geheugen toewijzen. Programma's zoals Photoshop doen lekker koppig en creëren hun scratchdisks wel, als je het geen virtueel geheugen geeft. 2GB instellen en je krijgt de meldingen niet meer, het vertraagt je systeem niet.

• Da-WiZZy0n
Ok bedankt, heb nu de max op 2048mb gezet, kijken of 't helpt :)

• Da-WiZZy0n
Ik heb nu de max maar op 1.5x de hoeveelheid geheugen (3072mb) gezet en nu is 't pas over, erg irritant :S

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarom irri? Dat hij het wil hebben betekend niet dat er ook hard gepaged wordt.
Elke applicatie claimed pagefileruimte, zonder het daadwerkelijk ook te hoeven gebruiken. Het is NIET hetzelfde als een swapfile namelijk. Pas als je veel page faults / harde pages krijgt (dus pages waarvoor schijftoegang nodig is) DAN is het vervelend. Maar een grote pagefile betekend dus niet dat er ook meer hard gepaged wordt..

Als hij dat soort meldingen geeft, wat ben je dan over het algemeen aan het doen trouwens?

Zet je min op 3gb of zo en je max nog hoger trouwens, dat is handig voor de zekerheid.

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 12-03-2007 23:40 ]

specs

• Da-WiZZy0n
Ik denk dat 't probleem toch ergens anders ligt, als ik 'm op 3gb zet krijg ik nog steeds de melding en nu heb ik 'm maar ff op system managed gezet, nu is de melding wel over, maar hij blijft volgens mij ook telkens ff hangen, denk dat dat hiermee te maken heeft, want op dit moment bijv. is m'n geheugen maar voor 500 mb gebruikt en is m'n page file 2gb groot, daar klopt iets helemaal niet heb ik 't idee :S
Pagina: 1