Toon posts:

Sapphire X1950 GT

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na een beetje vluchtig kijken op het Grote 1950 PRO Topic van ATI, moet ik zeggen dat ik problemen ondervind bij de X1950 GT van Sapphire. Ik bepaalde drivers wel installeren, zodat hij herkent wordt in Vista in Apparaatbeheer, maar ga ik vervolgens kijken in Windows Prestatie-Index, dan staat zowel Grafisch voor Aero op 1.0 en ook Grafisch voor spellen staat 1.0.
Als ik dan de nieuwste versie van Catalyst Center wil installeren die ik gedownload heb via de ATI-site, dan herkent de Installatie-manager ook geen geinstalleerde onderdelen. Hij installeert dan ook niet de Catalyst Center.

Ik krijg ook steeds een Probleemmelding dat ik de ATK0110 ACPI UTILITY moet downloaden en installeren, maar die kan ik niet zo snel vinden voor Vista. Het rare vind ik wel dat als ik onder Systeemapparaten onder Apparaatbeheer kijk, deze ATK0110 ACPI UTILITY wel ziet staan!

Ook nog zoiets raars is dat wil ik mijn pc opnieuw opstarten, dan krijg ik een blauwscherm waar volgens mij een foutmelding vermeld wordt van een ATI driver. Hij geeft in ieder geval een Memory Dump aan en doet dit dan ook, waarna hij inderdaad weer opstart. Ik krijg dan elke keer weer een melding na opstarten van Vista een bericht dat het systeem hersteld is van een fout. Dan gaat ie weer zoeken naar Oplossingen, waarbij hij dus niet een echt een goede oplossing vind.

Heeft iemand hetzelfde probleem ondervonden of weet iemand hier een oplossing voor?

Systeem:

AMD 64 4000+ s.939 San Diego
ASUS A8N-SLI
Corsair TWINX2048-3200C2
Sapphire X1950 GT

Verwijderd

Topicstarter
Wat nog veel raarder is, dat onder XP alles het perfect doet..Mijn Catalyst Control Center start gewoon netjes op, via ATI-Tool kan ik alles uitlezen...ik begrijp niet echt hoe het kan, maar hij is volledig functioneel onder XP en dus niet onder Vista...

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
gewoon nog even wachten

vista is nog maar net uit en ati enz heeft nog geen perfecte drivers zoals bij de laatste series op xp

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 08:22
Precies de zelfde problemen hier, heb inmiddels ook al alle vista drivers getest van beta tot 7.2, zonder succes :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dit vind ik net op de site van ATI/AMD onder de Release Notes van CCC 7.2

Caution: The ATI Radeon™ X1950 GT is currently not supported under the Windows Vista operating system. Software driver support will be available starting with Catalyst 7.3.

Dat verklaart een hoop dus dat wordt even afwachten....