DFI ICFX3200 is kapot? (RD600 chipset)

Pagina: 1
Acties:

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb vanmiddag m'n bordje na lang wachten eindelijk binnen gekregen. Gelijk in elkaar gebouwd en na m'n werk zou ik hem gaan testen. Het enige probleem is dat alleen de lampjes gaan branden, de harddisks opspinnen en de fans gaan draaien. Het bord piept niet, geeft geen beeld.

Ik heb het als eerst met deze hardware geprobeerd:

-Core 2 Duo E6300
-2GB Kingston hyper-X PC7200
-Sapphire 1900GT
-2X raptor 74GB (moet raid-0 worden)

Hiermee krijg ik helemaal geen teken van leven uit mijn pc. Omdat ik bij mijn vorige bord (p5b dlx) ook zulke problemen had en dat opgelost kon worden met andere hardware heb ik dat ook even geprobeerd.

-pentium 4 2,66GHz (533FSB)
-ATI x550
-1 reepje 1GB ram Corsair Value Select
-Nog steeds de raptors

Hier wederom geen teken van leven. Als ik er geen RAM instop hoor ik ook geen piepjes. Kan het zijn dat m'n mobo kapot is of is er iemand die al ervaring met dit bord heeft en misschien ook zulke problemen gehad heeft? Als het morgen niet wil lukken ga ik hem denk ik RMA sturen. Het lijkt mij zelf dat het bord kapot is maar ik hoop het niet! :( Bij m'n p5b, p5b dlx, p5ad2 werkte alles direct.

Ik kan niet eens bij de bios van dit bord komen! M'n monitor blijft een mooi wit vlak op het display toveren. Ik heb verder ook alles losgekoppeld wat er niet op hoeft te zitten. Dus dan bleef er alleen cpu+1 reepje RAM+videokaart over, maar dat mag niet baten helaas :'(

Ik hoop op reacties van mensen met ditzelfde bord! Of het de bedoeling is dat het zoveel gekloot is of dat ik gewoon een DOA heb |:(

Groeten Roy

Youtube Download ubersnel.nl

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Bio reset gedaan?

Alle stekkertjes e.d. goed aangesloten?

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Topicstarter
bassie_ schreef op zondag 11 maart 2007 @ 02:06:
Bio reset gedaan?

Alle stekkertjes e.d. goed aangesloten?
Uiteraard heb ik dat ook geprobeerd. Dmv de jumpertjes en de batterij verwijderen. Verder heb ik alleen een monitor kabel eraan hangen. Er zit geen stekkertje teveel aangesloten. Ik heb er geen harddisk, fans, branders, muis en toetsenbord aan. Ik krijg het op geen enkele manier aan de gang. Wordt denk ik maar terugsturen naar azerty :(

Youtube Download ubersnel.nl