Toon posts:

[osx] AirPort inlog problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestaand en goed werkend draadloos netwerk.

Tenminste, voor pc's.

Ik krijg mijn vriendin's macbook er niet op.

In de handleiding van mijn e-tech WGRT04 router staat slechts
dat ik de 'toon' op ingebouwd ethernet en via DCHP moet instellen.

Als ik dit doe en ik via WEP probeer in te loggen krijg ik een foutmelding.

Ik ben echt een noob met MAC&macs, iemand die dit probleem herkent
en me op weg kan helpen? Via de search en google kwam ik helaas niet echt verder..
:'(

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

rechtsbovenin staan 4 boogjes, klik daar eens op, en klik dan op het netwerk en voer je wepkey in als er om gevraagd wordt.
Simpeler kan het niet.

Bij een error maak jij een fout in de wepkey (waarschijnlijk), stel de key op de router eens met een random key in met een txtfile (via een usb stick oid?).
http://www.warewolflabs.c...ming/wlanskg/wlanskg.html ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat deel begrijp ik dus niet.

Ik voer de wepcode in, exact dezelfde die ik voor mijn pc's gebruik.

AirPort wil echter niet inloggen en zegt dat er een probleem optreed.

Verder wordt niet aangegeven wat er precies loos is en hoe het te verhelpen is...

Op school werkt het draadloos internet wel, maar daar maken ze gebruik van VPN of iets dergelijks?

Ik ben bang dat ik de instellingen niet goed doorvoer.
In de handleiding staat het als volgt:
1. Ga naar netwerk
2. Zet de optie "Toon" op "ingebouwd ethernet"
3. Zet de optie "Configureer" op "via DCHP"

In hoeverre heeft dit effect op de AirPort

Verwijderd

In hoeverre heeft dit effect op de AirPort
Geen enkel omdat je hiermee de onboard ethernetkaart op DHCP zet. Logischer was het als stap twee "Zet 'Toon' op Aiport" was geweest. Maar hoe dan ook, ik denk niet dat dit de oorzaak van je probleem is.

Selecteer je Bij het invoeren van de WEP code wel de juiste optie? Dus niet "WEP Password" bijvoorbeeld?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 12:32 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

WEP Password is voor 64 bit wep gok ik?
Ik kan anders wel eens 1 van mn wapjes pakken en kijken wat de juist optie is

Ik zie idd ook 128/40 Bit WEP ASCII of HEX.
Hex is voor als je een hexadecimale string gebruikt (alleen 0 t/m 9 en A t/m F).
Ascii voor als er ook andere tekens in zitten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Aaah @#$$^#@%$

zoveel uur mee zitten prutsen,

het antwoord stond in je link, anti-xp :)

ik moest een $ teken voor de WEP-code zetten
om airport de hex-code te laten lezen!!
- Apple users can enter HEX keys into their AirPort setup by prefixing the generated string with a"$" symbol
(i.e. if the generated HEX code is 6b5e454532 then you would enter $6b5e454532 into your configuration)
Bedankt jongens,

het werkt :D (en ik ben vanaf nu anti-mac ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 19:09 ]

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

hallo, ik heb mijn wireless router vervangen en krijg nu met de macbook geen toegang meer tot het draadloze netwerk. ik weet dat de wep key goed is en ik kies bij voor wep 40/128-bit hex als ik de code invul. toch blijft ie de melding geven "there was an error joining..." het $ teken accepteert ie hierbij niet dat had ik ook al ergens gelezen. zonder wep doet ie het wel. iemand een idee???
Pagina: 1