Mijn doel is om mijn site beeldvullend te maken als de hoogte kleiner of gelijk aan 100% is, en om een verticale scrollbar te tonen als de hoogte groter dan 100% is.
Voor het middengedeelte gebruik ik de div container. In deze container staan tekst en hyperlinks, als je klikt op een hyperlink wordt een onzichtbare div zichtbaar. Inmiddels is het me gelukt om met onderstaande css-elementen de container zo hoog te maken als de hoogste onzichtbare div.
body {
background:#57191C;
margin: 0 0 0 0;
padding: 0 0 0 0;
font-size: 10pt;
font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;
text-align: center;
overflow: hidden;
}
#container {
width: 800px;
margin: 0 auto;
position: relative;
text-align: left;
background-image:url(images/lgrey053.jpg);
height: 100%;
overflow: scroll;
overflow-x: hidden;
}
Het enige wat me nog niet lukt, is de scrollbar in de body te krijgen, in plaats van in de container. Ik wil de scrollbar dus helemaal rechts op het scherm. Enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
Voor het middengedeelte gebruik ik de div container. In deze container staan tekst en hyperlinks, als je klikt op een hyperlink wordt een onzichtbare div zichtbaar. Inmiddels is het me gelukt om met onderstaande css-elementen de container zo hoog te maken als de hoogste onzichtbare div.
body {
background:#57191C;
margin: 0 0 0 0;
padding: 0 0 0 0;
font-size: 10pt;
font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;
text-align: center;
overflow: hidden;
}
#container {
width: 800px;
margin: 0 auto;
position: relative;
text-align: left;
background-image:url(images/lgrey053.jpg);
height: 100%;
overflow: scroll;
overflow-x: hidden;
}
Het enige wat me nog niet lukt, is de scrollbar in de body te krijgen, in plaats van in de container. Ik wil de scrollbar dus helemaal rechts op het scherm. Enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
[ Voor 9% gewijzigd door Alexanderrr op 01-04-2008 08:29 . Reden: site is gewijzigd, links werken niet meer ]