Na 1,5 jaar op een AMD Athlon XP 2800+ en een nVidia 6600 geleefd te hebben, wil ik graag me systeem upgraden voor eentje die wat langer mee gaat 
Ik game graag, en sinds kort wordt dit systeem er te traag voor. Programma's en games zoals Splinter Cell Double Agent en Flight Simulator X wil ik graag op zeer goede kwaliteit kunnen draaien. Verder ben ik van plan als Vista SP1 is uitgekomen Vista Home Premium te kopen, en op Linux Ubuntu Beryl te installeren (eye-candy ja
). Ik ben van plan om heel lichtjes te overclocken. Ik wil graag dat me pc minstens 2,5 jaar nog mee kan. Voorlopig wil ik nog geen SLI draaien. Zelf heb ik deze configuratie in gedachten:
Voeding: CoolerMaster iGreen Power 500W (Retail, 2x PCIe, € 69,-)
Videokaart: Asus EN8800GTX/HTDP (Retail, TV-Out, 2x DVI, € 589,-)
Processor: AMD Athlon™ 64 X2 6000+ (Boxed, OPGA, "Windsor", € 459,-)
Moederbord: Asus M2N-SLI DeLuxe (Retail, sound, Gb-LAN, RAID, FireWire, € 115,-)
Harde schijf(2x): Samsung SpinPoint T133 (Bulk, HD400LJ, S-ATA2, 400gB, € 198,-)
Behuizing: Chieftec Giga GX-01B (Bigtower, Retail, Zwart, € 89,-)
Geheugen: G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit (€ 169,-)
CPU Fan: Arctic-Cooling Freezer 64 Pro (€ 19,-)
Extra casefan: Arctic-Cooling Fan 9 (Retail, 3-Pin aansluiting, € 7,-)
DVD Writer: Asus DRW-1814BLT (Retail, Lightscribe, Zwart, € 45,-)
OS: XP Home Retail (heb ik al), Linux Ubuntu (heb ik ook al), Vista Home Premium (later)
Kosten totaal: € 1.759,-
Ik heb een tijd getwijfeld tussen de GTS en de GTX versie van de nVidia 8800, maar ik ben toch voor de GTX gegaan omdat ik Flight Simulator e.d echt op 100% wilt gebruiken en ook een systeem wilt dat lang mee gaat.
Ik heb voor de Chieftec Giga behuizing gekozen vanwege dat er standaard al twee casefans in zitten, en hij genoeg plaats biedt voor mijn hardware, die GTX is immers 30 cm lang
En ik heb veel voor Asus producten gekozen omdat deze al eens eerder een goede reputatie bij mij hebben opgebouwd. Ik heb niet voor een geluidskaart gekozen omdat op het moederbord zelf al standaard een goede kaart zit, die ook een optische uitgang heeft waarmee ik mijn decoder/versterker blij kan maken
Voor dit moederbord heb ik gekozen omdat ik misschien ooit nog SLI wilt gaan draaien, en ook graag grip hebt op mijn ventilatoren, iets wat ik op mijn huidige A7V8X-X bordje niet heb waardoor de fans constant 100% draaien
Bovendien bevalt de chipset mij wel
Waarschijnlijk ga ik nog twee van deze USB aansluitkits(€ 3,-) nodig hebben om de 10 usb aansluitingen van me mobo te kunnen gebruiken 
Is dit systeem voorbereid op de toekomst en kan het mee?
Graag jullie opinie
Ik game graag, en sinds kort wordt dit systeem er te traag voor. Programma's en games zoals Splinter Cell Double Agent en Flight Simulator X wil ik graag op zeer goede kwaliteit kunnen draaien. Verder ben ik van plan als Vista SP1 is uitgekomen Vista Home Premium te kopen, en op Linux Ubuntu Beryl te installeren (eye-candy ja
Voeding: CoolerMaster iGreen Power 500W (Retail, 2x PCIe, € 69,-)
Videokaart: Asus EN8800GTX/HTDP (Retail, TV-Out, 2x DVI, € 589,-)
Processor: AMD Athlon™ 64 X2 6000+ (Boxed, OPGA, "Windsor", € 459,-)
Moederbord: Asus M2N-SLI DeLuxe (Retail, sound, Gb-LAN, RAID, FireWire, € 115,-)
Harde schijf(2x): Samsung SpinPoint T133 (Bulk, HD400LJ, S-ATA2, 400gB, € 198,-)
Behuizing: Chieftec Giga GX-01B (Bigtower, Retail, Zwart, € 89,-)
Geheugen: G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit (€ 169,-)
CPU Fan: Arctic-Cooling Freezer 64 Pro (€ 19,-)
Extra casefan: Arctic-Cooling Fan 9 (Retail, 3-Pin aansluiting, € 7,-)
DVD Writer: Asus DRW-1814BLT (Retail, Lightscribe, Zwart, € 45,-)
OS: XP Home Retail (heb ik al), Linux Ubuntu (heb ik ook al), Vista Home Premium (later)
Kosten totaal: € 1.759,-
Ik heb een tijd getwijfeld tussen de GTS en de GTX versie van de nVidia 8800, maar ik ben toch voor de GTX gegaan omdat ik Flight Simulator e.d echt op 100% wilt gebruiken en ook een systeem wilt dat lang mee gaat.
Ik heb voor de Chieftec Giga behuizing gekozen vanwege dat er standaard al twee casefans in zitten, en hij genoeg plaats biedt voor mijn hardware, die GTX is immers 30 cm lang
En ik heb veel voor Asus producten gekozen omdat deze al eens eerder een goede reputatie bij mij hebben opgebouwd. Ik heb niet voor een geluidskaart gekozen omdat op het moederbord zelf al standaard een goede kaart zit, die ook een optische uitgang heeft waarmee ik mijn decoder/versterker blij kan maken
Is dit systeem voorbereid op de toekomst en kan het mee?
[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 10-03-2007 22:22 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]