Toon posts:

[Asus A8N-SLI Premium] onboard sound probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus van iemand een asus A8N-SLI Premium overgekocht. En alles geinstalleerd zoals het moet, nu heb ik alleen een vervelend probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit de boxen. Ik heb de meegeleverde realtek drivers geinstalleerd, en ook de nieuwste eroverheen gegooid. maar niets helpt. Ik heb al van iemand een soundblaster live 5.1 kaartje geleend om het weekend door te komen, maar als ik die erin druk krijg ik bij het opstarten van windows vrijwel meteen een BSOD 0x0000009C (0x00000004, 0x8054D5F0, 0XB2000000, 0X00070F0F)
De informatie die dat oplevert met google is nogal vaag, en word ik niet veel wijzer van.
Ik weet nu dus niet of het aan mn moederbord ligt of dat ik nog iets over het hoofd zie.
Ik heb geen ervaring met geluidskaarten maar ik neem aan dat ik em er gewoon in kan drukken en dan in het bios de onboard uitzetten. Dat heb ik iig gedaan. De drivers kun je er lijkt me toch na de tijd wel op zetten?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, gamen zonder geluid is niet wat :|

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 14:14

^^0nMe

Got Babana's?

Eerst even over die onboard soundcard. Welk OS draai je, wordt je soundcard netjes herkend na installatie van de drivers en weet je zeker dat je je boxen goed hebt aangesloten en wel werken ?
Met mijn SB live kaart had ik ongeveer hetzelfde probleem, met het verschil dat ik daarbij uit mijn speakers wel wat hoorde (harde pieptoon) en na reboot mijn mobo dood was. Ik geloof dat ik destijds had gelezen dat er bepaalde random problemen waren met nforce 4 + nagenoeg alle creative kaarten, waardoor ik tot op heden nog gebruik maak van de onboard sound. Verder is er volgens mij niks mis met jouw installatieprocedure, je kan hem misschien nog proberen in een andere pci slot.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows XP pro sp2, die soundblaster wordt wel herkend en ook hoor ik dan het windows welkomsgeluidje, meteen daarna een harde vastloper of een BSOD....
De boxen doen het gewoon, want dat geluid kwam er net dus uit.
Heb net met de vorige eigenaar gechat en hij draaide altijd met een audigy ZS, kan ik er vanuit gaan dat die kaart dan bij mij ook zal werken?

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 14:14

^^0nMe

Got Babana's?

Hmm, dat was dus exact waar ik ook last van had, met een 'iets' ernstigere afloop. Als het bij de vorige eigenaar werkt, dan is de kans groot dat het dan ook gaat werken. Alleen had ik toen op diverse fora gelezen dat mensen met allerlei creative kaarten (vooral SB live, in mindere mate audigy/X-Fi's) last van ongeveer hetzelfde probleem hadden, dus hopelijk ben jij dan niet zo 'lucky.
Als je in het weekend dus nog met sound wil gaan gamen, dan raad ik je aan om liever die onboard soundcard aan de praat proberen te krijgen ipv te klooien met de SB live ivm dodelijke afloop. :)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik zal het onthouden :)
Alleen hoe krijg ik dan in godsnaam die onboard aan de praat? Die gast zei dat hij em onder windows vista wel heeft gebruikt en alles het gewoon deed.

Edit:
Doen die problemen zich trouwens alleen bij Creative kaarten voor? Anders ga ik gewoon op zoek naar een ander merk. Het hoeft toch geen superkwaliteit te zijn als ik maar geluid heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 02:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat verder ook maar zitten, ik heb mn oude moederbord er weer ingeplaatst nu bleek dat de Asus zelfs minder stabiel is dan mn cheap MSI. Ook moest ik 2T draaien wat me niet zo aanstaat. Ik denk dat ik em terugstuur/doorverkoop en mezelf een nieuw vergelijkbaar moederbordje aanschaf, waar ik gewoon 1T kan draaien met 280HTT en waar de onboard audio het gewoon doet :)
Iemand misschien een tip?

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:01
Kijk hier eens, daar staan wat leuke borden met wat max HTT's die je mag verwachten.

Ik heb zelf de A8N-SLI Premium, en heb juist omdat de on-board sound het meteen deed, niet mijn andere PCI geluidskaart erin gestoken. (die PCI is Trust 5.1 Sound Expert, dus veel kwaliteitverschil met on-board zou er niet zijn).
Bij mij staat bij het Effectbeheer:

Versie van Audiostuurprogramma: 5.10.0.5870
Versie van DirectX: 9.0c
Audiobesturing: NVidia(0059)
AC97 Codec: ALC850©
Pagina: 1