Toon posts:

Putty probleem met ISA

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit op me werk. Hier gebruiken we natuurlijk een proxy. Graag zou ik toch even soms op mijn bak thuis willen inloggen. Bij andere werkgever lukte het wel gewoon prima. Alleen nu hier krijg ik als ik wil connecten met putty een ISA username en password required error, kortom foutmelding. Ik heb in de settings van Putty gewoon bij proxy tabblad onze proxy ingevuld en HTTP ook aangevinkt.
Ik kan wel gewoon met cmd en dan me ip pingen. Alleen ik kom dus niet met putty op mijn bak thuis.
Weet iemand misschien de settings die ik dan moet instellen bij tunnels.
En wat wil dat ISA precies zeggen of hoe kan ik dat toch omzeilen/tunnelen ?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> CSA

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk staat SSH gewoon uit naar buiten toe. Waarom verwacht je dat je daar doorheen zou komen? Ik zou eens contact opnemen met een systeembeheerder dan is de kans dat je dit opgelost krijgt een stuk groter :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

"een ISA username en password required error"

staat bij je proxy instelling ook ingesteld dat ie username en password meer voert, ik weet wel van ISA dat je aan kan vinken dat mensen aan moeten melden om over 80 en 443 te kunnen verbinden.

je gebruikt zeker Internet Explorer in een domein?
probeer eens met opera te internetten, als die vraagt om gebruikers naam en wachtwoord dan moet je je domein gebruikersnaam en wachtwoord invullen onder proxy en dan werkt het misschien wel??

*gebruikt zelf putty + ssh over poortje 443

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon internet Explorer. Is gewoon standaard bij ons in Image.
Bij Lan settings Proxy server staan aan : Use proxy server for your lan+ proxy en ook Bypass proxy
for local adresses. Wat is t verschil met Opera dan ?

Verwijderd

opera logt niet voor jou in bij de proxy, internet explorer wel, zo kan je kijken of ISA(proxy dus) gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft.
Als opera om gebruikers naam en wachtwoord vraagt dan weet je dat je die ook moet invullen in putty.

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:36
Ik neem aan dat je met PuTTY het internet opwilt maar de ISA houd dat tegen.
Misschien vat ik het helemaal verkeerd, maar volgens mij maakt je browser keuze dan niet uit aangezien PuTTY door de ISA heen moet.
Het is dus een instelling die op de ISA gedaan moet worden.

Heb jij niet een account nodig om gewoon het internet op te gaan, zo'n ISA username en password?
Misschien mogelijkheid om die in te voeren in PuTTY.

edit: ronnie, je was me voor.

[ Voor 4% gewijzigd door FatalZero op 10-03-2007 22:19 ]

Opper-prutser

Verwijderd

@fatalzero

Dat probeer ik dus uit te leggen:)

Met opera kan je kijken of je in moet loggen op ISA (IE doet dat zelf, Opera niet)

en dan kan je onder het kopje proxy bij putty je gebruikersnaam en wachtwoord invullen (indien nodig)...

EDIT:
Oke, dan is dit dubbelpost ongeveer....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou op zich gewoon kunnen vragen bij beheer van de ISA server (is namelijk een andere vestiging)
maar ik weet niet in hoeverre ze willen of niet willen dat je over de proxy 8080 gaat tunnelen. Ik weet ook niet of ze daar echt last mee kunnen krijgen aangezien ze nu niet zo'n snelle internet verbinding hebben.
Kan je als je niet aan die ISA user/pass kan/mag komen dit niet gewoon omzeilen of iets dergelijks zonder natuurlijk illegaal bezig te zijn ?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
als je connect

iets als

domain\username als gebruikers account opgeven btw als die pc NIET in het domain hangt ;-), ding ook gehad toen ik via apt-get, ubunto, wilt updaten..., door iig in mij geval config file te maken en te zeggen

http://DOMAIN\user:pass@proxy.com

kreeg ik dat aan de gang... (helaas niet de synaptics package manager.. maar das oftopic)

Verwijderd

Topicstarter
pc hangt natuurlijk gewoon in Domein

Verwijderd

vul eens bij PUTTY onder PROXY
username je gebruikersnaam waarmee je op je computer inlogd
password je wachtwoord waarmee je op je computer inlogd

en probeer het dan nog eens ;)

Verwijderd

oke, maar je logd wel gewoon dus in op het domein, en als je dan het domein gebruikersnaam en wachtwoord invult bij putty dan zou putty volgens mij moeten verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ronnie, ik snap even niet waarom je dat zegt. Aangezien je met ssh naar buiten wilt is het toch encrypted ?

Verwijderd

ISA username en password REQUIRED error
lees als
PROXY domeingebruikersnaam en domeinpassword vereist fout

om je encrypted SSH tunnel DOOR de PROXY(ISA) heen te krijgen, moet je tunnel eerst inloggen bij de PROXY, dat doe je door dat intevullen bij PUTTY en dan PROXY, de PROXY ziet dan dat jij toestemming hebt om te verbinden en laat je je encrypted SSH tunnel opzetten....

Verwijderd

Topicstarter
ah oke ik snap het. Bedankt voor je hulp en uitleg Ronnie ! Ik ga het maandag even uitproberen.

Verwijderd

oke succes ;) laat nog even weten of het gelukt is :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 22:49 ]

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 19:31
ISA heeft NTLM authenticatie nodig.
Als ik putty moet tunnelen door een ISA HTTP proxy, dan gebruik ik 'NTLM Authorization Proxy Server'. Deze gebruik ik dan als tussen-proxy tussen putty en ISA (Python 2.4 vereist, niet Python 2.5)
Als ik putty moet tunnelen door een niet-ISA HTTP proxy, dan connect ik vanuit putty direct naar de proxy.

[ Voor 4% gewijzigd door wens op 10-03-2007 23:45 ]

• LeKKeRVaaG
  • Laatst online: 09-12-2023

LeKKeRVaaG

Ik doe aan Crea Doe aan doe ik

Hoi Wens, ik heb thuis een linuxserver draaien. Ik kom nog steeds niet door de proxy/ISA. Wat moet ik precies doen en weet je ook wat ik aan moet zetten qua settings in putty bv tunnel tabblad dan ?

• LeKKeRVaaG
  • Laatst online: 09-12-2023

LeKKeRVaaG

Ik doe aan Crea Doe aan doe ik

• fdisk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 12:09

fdisk

XBL: fd1sk

Je moet als je gebruik maakt van die NTLM authorization proxy dan in Putty aangeven dat dat je proxy is, dus op je locale machine.

NTLM aps connect dan naar ISA (vraagt daar username en ww)
putty connect naar huis door NTLM aps als proxy te gebruiken.

Zo heb ik het bij mijn voormalige werkgever gedaan, kon alleen op poort 443 naar buiten daar dus ook ssh daemon op 443 laten luisteren.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-07 22:14
Als je de ISA firewall client installeerd dan opent hij vanzelf de poorten als je eenmaal verifierd bent, zo kan je dus ook applicaties gebruiken waar je geen proxy kan instellen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien kan je de firewall client gebruiken om die authenticatie af te handelen, tenzij de client ook linux is? :) Welke versie van ISA/Windows gebruik je overigens?

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 15-03-2007 14:26 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1