32bit XP op 64bit processor

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 20:48
Hallo :)

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe computer aan te schaffen, en deze zal een AMD Athlon 64 X2 6000+ huisvesten. Nu heb ik al een besturings systeem, Windows XP retail, maar die is 32-bit, en dat betekent dat ik dus niet volledig van mijn dualcore Athlon kan genieten. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Moet ik een nieuwe XP kopen, of gewoon een nieuwe processordriver downloaden?
Heb het forum al doorzocht, maar ben niet iets 64 bit gerelateerd tegen gekomen :(

Thnx,
Sebas

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Ik heb zelfde de X2 3800+ en draai Windows XP 32 Bit, met dual core optimizer, werkt perfect vind ik zelf, voor de 64 bit is nog niet veel software.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Je kunt gewoon die Windows 32bits gebruiken. Je zult nergens problemen tegenkomen. Wil je volledig gebruik maken van 64bits, dan zul je windows x64 erop moeten gooien. Maar drivers kan dan wel een probleem worden.
XP x64 is volgens mij alleen in XP Pro versie te krijgen, dus als je Home key hebt nu heb je ook nog eens pech.

[ Voor 20% gewijzigd door Ascathon op 10-03-2007 21:40 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 20:48
Bedankt voor de snelle reacties :)
Ik installeer die processordriver dan wel, hopen dat ik toch zoveel mogelijk van mijn AMD CPU kan gebruiken. :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]