3000 naar 4800???

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:57
Hallo, ik heb een tijdje geleden op Ebay een AMD64 3000+ gekocht. De verkoper zei dat hij tot een 4800+ te overklocken was. Hoeveel mhz is een 4800? Ik kon het nergens vinden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even kijken hoeveel MHz 3000+ is en dan door rekenen naar 4800+ ?

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-10-2025

Razer86

Hmm....

Een 4800+ is zoiezo een dual core cpu, dus de vergelijking gaat niet echt op.

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 21:36
De snelheid van een 4800+ kan ja, maar het is idd een dualcore, dus dat is totaal niet te vergelijken..

Ohja, daar komt nog bij dat het ook nog ligt aan je moederbord. Misschien heb jij een moederbord dat totaal niet overclockt, en had de verkoper een moederbord met goede overclockmogelijkheden.

[ Voor 48% gewijzigd door Mint op 10-03-2007 21:09 ]

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
De snelheid van een 4800+ is 2.4Ghz, maar is wel dualcore ;)

• Tha Ra
  • Laatst online: 07:57
Mijn mobo is een Asus A8N-SLI deluxe.

Weet iemand wat het maximum is waarnaar je en 3000 kan overklocken?

Ik heb hem nu al op 2478 MHZ, hij is nu 33C idle.

[ Voor 68% gewijzigd door Tha Ra op 10-03-2007 21:14 ]

• PilatuS
  • Niet online
Eigenlijk zegt dat hele XXXX+ niet echt wat. Helemaal nu met de nieuwe Intel CPU's.

Dat de vorige eigenaar de CPU op XXXXMHz kan laten lopen betekend niet dat die CPU in een andere opstelling het zelfde doet. Gebruikte koeling en ook idd het moederbord bepalen dat.

Kijk gewoon zelf hoever je de CPU stabiel kan oc'en.

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:12:
Eigenlijk zegt dat hele XXXX+ niet echt wat. Helemaal nu met de nieuwe Intel CPU's.

Dat de vorige eigenaar de CPU op XXXXMHz kan laten lopen betekend niet dat die CPU in een andere opstelling het zelfde doet. Gebruikte koeling en ook idd het moederbord bepalen dat.

Kijk gewoon zelf hoever je de CPU stabiel kan oc'en.
In tegenstelling tot wat mensen lijken te denken heeft AMD's XP rating helemaal niets te maken met Intel CPU's....

@TS:

Bij overclocken zijn er geen garanties, niemand kan jou zeggen hoe ver je de CPU kan overclocken.
In mijn ervaring hangt het vooral af van degene die aan het overclocken is en veel minder aan de hardware (hoewel hardware wel meetelt natuurlijk, een 386 kan nu eenmaal niet op 3ghz werken en zelfs de beste hardware wil soms niet).

• glangeveld
  • Laatst online: 04-01 22:45
2.4 Ghz maar is niet te vergelijken met een dualcore
je kan em overgeklokt vergelijken met een singlecore San diego.
die richting ongeveer

je hebt voor overklokken wel snel overklok geheugen nodig

• PilatuS
  • Niet online
In tegenstelling tot wat mensen lijken te denken heeft AMD's XP rating helemaal niets te maken met Intel CPU's....
Ik geef alleen aan dat die + rating niet echt wat aangeeft. Net zoals GHz'en tegenwoordig vrij weinig aangeven. Het enige wat in mijn mening echt wat aangeeft is de prestatie van de CPU in een applicatie die je wilt gaan gebruiken. (En dan met prestaties van andere CPU's in die zelfde applicatie.)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Tha Ra schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:11:
Mijn mobo is een Asus A8N-SLI deluxe.

Ik heb hem nu al op 2478 MHZ, hij is nu 33C idle.
Dat weet niemand. Het is veel te afhankelijk van extreem veel verschillende variabelen.

Allereerst de CPU. Die moet mee willen werken. (geen enkele CPU is gelijk en ze hebben allemaal imperfecties)
Daarnaast het moederbord. Eveneens geld daar hetzelfde, plus dat die genoeg prik aan de CPU moet kunnen leveren (desnoods voltmod).
RAM is ook een factor die je beperkingen kan opleveren, en een goede voeding met stabiele rails is ook heel belangrijkt.
Temperaturen van allerlei onderdelen telt ook mee. Hoe extreem je alles koelt is belangrijk voor hoe ver je komt met overclocken.

Dat is maar even een kleine greep uit de dingen die het totaal onvoorspelbaar maken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
PilatuS schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:36:
[...]

Ik geef alleen aan dat die + rating niet echt wat aangeeft. Net zoals GHz'en tegenwoordig vrij weinig aangeven. Het enige wat in mijn mening echt wat aangeeft is de prestatie van de CPU in een applicatie die je wilt gaan gebruiken. (En dan met prestaties van andere CPU's in die zelfde applicatie.)
zeker geeft het nog wat aan...

een 3000+ default is gewoon trager dan een 3500+, of 3800+ (singel core)

Verwijderd

in everest zit zoon metertje die aangeeft wat het nu is (als je oct gaat die hoger dus als je een 3000+ hebt en hij loopt op 2000mhz geeft everest 3200+ aan) volgens mij is het 2880Mhz (4800+) (niet aan dualcore denken bij deze berekeningen) }:O

Verwijderd

Dat zag ik ook 1x op ebay

Achja had het toen gekocht en in het begin niet eens overlocked had hem best lang gekocht toen waren die cpu top
Ma ik heb wel de 3200+
Na een tijdje toch overgelockt en heb 2.7ghz stabiel wel met een bigtyphoon erop ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tha Ra schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:11:
Nee, m'n glazen bol doet het vandaag niet.

Lees eens even de Frequently Asked Questions TCO door. Daar staat behoorlijk wat basisinformatie in die je een stuk verder op weg zal helpen. We verwachten hier op GoT ook enige eigen inzet en daar hoort ook het lezen van faq's bij en ook een goede topicstart is daar onderdeel van.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.