Toon posts:

[PHP] Prijzen produten vergelijken doormiddel van selectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Doordat ik bezig was een tijd geleden uit toe zoeken wat ik met Javascript kon doen voor een realtime vergelijking van prijzen, dacht ik ineens aan PHP+ MySQL.

[Javascript] 2 producten op prijs vergelijken

Het idee dat ik heb is om 2 tabellen te maken.

Ik zal een voorbeeld schetsen:

Ik wil de prijzen van appels tussen vast opgegeven Steden of Dorpen vergelijken. Ik zal dan een tabel maken met de prijzen van de appels per Stad/Dorp en een tabel waar ik de steden en Dorpen die ik wil vergelijken aan elkaar link.

Doormiddel van een dropdown menu kun je dan het ID van de vergeleken Steden + Dorp selecteren en met een Javascript zou je de pagina kunnen verversen.

Om het makkelijk te maken voor aantallen kan ik een berekening laten doen door een selectbox met aantallen.

Mijn vraag is vrij simpel: Goed gedacht met deze 2 tabellen, of zal ik het anders moeten doen ?

Dit is geen scriptrequest, eerder een script pre-verificatie :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond dit een erg geschikt script:

http://simplythebest.net/...cripts/javascript_76.html

Aangezien dit gebruik maakt van javascript vroeg ik mij zelf af of je je site een handicap toebrengt met het gebruik van javascript in je site.

Dit is natuurlijk op te lossen met een check of Javascript aan staat in de browser en hier een melding van te maken.

Toch heb ik het idee dat het een handicap kan zijn, iemand het hier mee eens ?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
nee.

JS staat in 99.x% van alle browsers aan, je kan het makkelijk als 'eis' stellen. Er zijn genoeg gratis browsers die het prima ondersteunen, dus je benadeelt niemand door dit te eisen.

ECHTER
een nette foutmelding is wel vereist natuurlijk. Als mensen JS uit hebben staan wil je ze wel netjes vertellen waarom de pagina niet werkt.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het met je eens. Uiteraard is een nette error melding op zij plaats.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Je kan voor gebruikers die een browser gebruiken die geen JavaScript ondersteund (mobiele toepassingen?) natuurlijk ook gewoon een alternatief bieden in de vorm van een form submit button. Zo kunnen zij toch gebruik maken van je website.

Indien JavaScript wel ondersteund wordt, gebruik je dan natuurlijk JavaScript om het formulier te versturen / de pagina te refreshen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me alleen af of ik dat script wat ik hierboven aangegeven heb met een if() statement in de php code kan controleren of de functie aangeroepen is als je op submit hebt gedrukt.

Met een Post of Get formulier is dit vrij simpel, of zal ik dit aan het formulier toevoegen en op een hidden formfield checken ?
Pagina: 1