De mens achter: Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10-2025
Deze week in het weekblad Elsevier:
De mens achter: Tweakers.net

10 maart 2007
Femme Taken (27)

Oprichter van Tweakers.net, met meer dan een miljoen unieke bezoekers per maand veruit de belangrijkste website voor computernerds in Nederland

ELSEVIER Tweakers.net duikt regelmatig op in lijstjes met de best bezochte websites van Nederland. Bijzonder voor een site die zich richt op computerfreaks.

Taken: 'Onze bezoekers zijn gevorderde computergebruikers, zoals softwareprogrammeurs, of mensen die hun eigen computers bouwen. Een aantal van deze gebruikers is erg trouw, zelfs fanatiek. Het gemiddelde aantal bekeken pagina's per dag per bezoeker is twintig. Dat is erg veel.'

ELSEVIER Waar zijn die lezers naar op zoek?

Taken: 'De som der delen maakt de site succesvol. We bieden veel nieuws speciaal voor pc-fanaten. Dat loopt goed. Daarnaast hebben we het grootste discussieforum op ict-gebied in Nederland. Daar bespreken gebruikers onder meer nieuwe producten en diensten. Het is zelfs een van de meest bezochte forums van Nederland. Lezers komen vaak terug om te kijken of er nieuwe reacties zijn. Sommigen spenderen op een dag wel vier uur op onze website.'

ELSEVIER Jullie vergelijken ook prijzen?

Taken: 'Jazeker. We vergelijken meer producten en winkels dan andere sites. Een leuke bijkomstigheid is dat deze prijsgegevens ook de leek aanspreken. Ik hoor vaak dat beginners bij ons naar dit type informatie zoeken. Terwijl de informatie eigenlijk niet voor hen is bedoeld. We zouden de vergelijkingen en recensies wellicht wat gebruiksvriendelijker kunnen presenteren.'

ELSEVIER Als u één product als tip moet geven, wat zou het zijn?

Taken: 'Dat is lastig. Er zijn op dit moment weinig wereldschokkende of vernieuwende dingen. De trend is om steeds meer bestaande functies in één apparaat te proppen, zoals bij de Apple iPhone, die tegelijkertijd telefoon, mp3-speler en meer is.'

ELSEVIER En het product waar u zich het meest aan ergert?

Taken: 'Windows. Ik gebruik het al vijftien jaar en kom nog steeds fouten tegen waarvan ik denk: hoe is het mogelijk?'

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ELSEVIER En het product waar u zich het meest aan ergert?

Taken: 'Windows. Ik gebruik het al vijftien jaar en kom nog steeds fouten tegen waarvan ik denk: hoe is het mogelijk?'
:')

Toch mooi dat Tnet in mainstreammedia wordt genoemd. :) En ergens vind ik het mooi dat Femme blijkbaar z'n 'mediaschuwheid' verliest.

[ Voor 26% gewijzigd door Delerium op 10-03-2007 19:49 ]

Verwijderd

Leuk om te lezen maar niet meer dan dat, laaste 2 vragen hadden ze wel mogen schrappen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Beetje mager idd, met hem hierboven. Lijkt wel in 10 minuten opgezet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Zal wel in een kadertje staan ergens in dat blad, want voor een artikel lijkt het inderdaad wat kort. Toch wel leuk dat er nog even een "taunt" naar Windows bij staat :)

Ben wel blij dat men inziet dat de Pricewatch toch een heel ander volk naar T.net trekt overigens. Zie HardwareTotaal.nl topic, niet allemaal lui die je hier wilt hebben denk ik.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Het zou gaan over de mens achter Tweakers.net maar de eerste paar vragen gaan alleen maar over de site zelf die elke medewerker had kunnen beantwoorden. De product tip kun je om meerdere redenen niet echt beantwoorden en de laatste vraag is eindelijk persoonlijk maar het antwoord is niet diepgaand (lijkt nu meer op het bewust afkraken van Windows).

Mijn 2 cent.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:51:
en de laatste vraag is eindelijk persoonlijk maar het antwoord is niet diepgaand (lijkt nu meer op het bewust afkraken van Windows).
Nou ja, als je in dezelfde zin aangeeft dat je het al 15 jaar gebruikt (ff terug rekenen, da's dus sinds 1992, oftewel, Pre-Windows..) kun je ook zeggen dat het terechte kritiek is

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mooi dat ze iedereen meteen computernerds noemen :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 22:58

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Angeloonie schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:09:
Mooi dat ze iedereen meteen computernerds noemen :(
Achja blijf je houden;

- studenten zijn lui
- kakkers zitten op hockey
- en alle voetbal supporters zijn hooligans :Y)

Verwijderd

alt-92 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:08:
[...]

Nou ja, als je in dezelfde zin aangeeft dat je het al 15 jaar gebruikt (ff terug rekenen, da's dus sinds 1992, oftewel, Pre-Windows..) kun je ook zeggen dat het terechte kritiek is
Hij had alleen maar heel even in het noob hoeven aangeven waar hij het over had dan was de vraag in ieder geval de moeite waard geweest. Nu weet de lezer nog steeds niet waarom hij zich ergert aan dit product.

Als ik nou zou zeggen "Ik rij al 15 jaar Seat, wat een ruk auto's zijn dat.", zou jouw eerste vraag niet zijn "Wat is er dan zo slecht aan ?".

Dat zou wel mijn eerste vraag zijn.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:53:
[...]

Hij had alleen maar heel even in het noob hoeven aangeven waar hij het over had dan was de vraag in ieder geval de moeite waard geweest. Nu weet de lezer nog steeds niet waarom hij zich ergert aan dit product.

Als ik nou zou zeggen "Ik rij al 15 jaar Seat, wat een ruk auto's zijn dat.", zou jouw eerste vraag niet zijn "Wat is er dan zo slecht aan ?".

Dat zou wel mijn eerste vraag zijn.
Rustig maar hoor. Die dingen presenteren niet letterlijk wat jij zegt.

Zo heb ik ook eens voor het AD verkondigt nooit muziek te kopen, is er een foto van mij genomen, en stond er bij dat ik eigenlijk alle muziek koop :X

--Verder is Femme gewoon Linux-neurd, da's toch duidelijk? En tja, dat Windows na 15 jaar op sommige fronten perfect is, maar op andere, soms zeer eenvoudige fronten nog steeds crap is.. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 11-03-2007 22:57 ]

Verwijderd

Ik ben heel rustig.

Ik heb er helemaal geen problemen mee als iemand Windows/Linux of welk ander product dan ook slecht vind maar onderbouw je mening wel.

Dit is een fout van de interviewer/Elsevier en niet van Femme.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

TheZeroorez schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:57:
--Verder is Femme gewoon Linux-neurd, da's toch duidelijk?
Femme draait Windows, geen Linux, FreeBSD of zoiets dergelijks ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
moto-moi schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:18:
[...]

Femme draait Windows, geen Linux, FreeBSD of zoiets dergelijks ;)
Mja, anders kun je je er niet aan ergeren.. Maar ik meende toch ergens in z'n profiel iets gelezen te hebben over z'n gelinux...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hoezo? Ook een Windows-only gebruiker kan zich ergeren aan het feit dat IE om de haverklap non responsive wordt bij een simpele FTP actie (ja, ik weet het, bij MS fanboys allemaal niet, en het ligt aan de drivers van derden, maar toch ;)).

Je hoeft echt niet persé vergelijkingsmateriaal te hebben om fouten in Windows te ontdekken :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erm :?

Bron: Uit de zoekfunctie van Elsevier (zoeken op "tweakers"
30 Dec 2004 11:31 De mens achter: Tweakers.net Alleen voor ingelogde abonnees Oprichter van Tweakers.net, met meer dan een miljoen unieke bezoekers per maand veruit de...
Artikel stamt uit eind 2004 :X :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:05

Reinier

\o/

The Eagle schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:38:
Erm :?

Bron: Uit de zoekfunctie van Elsevier (zoeken op "tweakers"

[...]

Artikel stamt uit eind 2004 :X :?
En dat iPhone stukje dan? ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

alt-92 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:08:
[...]

Pre-Windows?

Windows 1.0 - 1985
Windows 2.0 - 1987
Windows 3.0 - 1990
Windows 3.1 - 1992

;)

Intentionally left blank

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:07
Ik heb net het artikeltje gelezen, m'n schoonvader attendeerde mij er op. Het is ongeveer 1/3 pagina met fototje van Femme. Het staat er allemaal leuk, maar voor de gemiddelde tweaker niets nieuws en net zo belangrijk, voor de niet tweaker te weinig informatie om interesse te wekken.
Tijd voor een autobiografie??

Verwijderd

el frikandel schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:31:
Deze week in het weekblad Elsevier:

computernerds
computerfreaks
:N

Met dat soort bewoordingen zou ik ze al meteen de laan uit sturen met hun notebloc :w

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 00:57:
[...]

:N

Met dat soort bewoordingen zou ik ze al meteen de laan uit sturen met hun notebloc :w
Ach is toch schattig, die journalistjes die nog met pen en papier op de enge nerds afstappen om de rest van de wereld deze onbekende, zeldzame soort te tonen....
Of is het niet zo'n zeldzame soort, als ze 1 miljoen hits/maand hebben? :X

Kunnen we hier op Tweakers niet eens een vergelijkbaar interview neerzetten over het onbekende ras van de journalist van de oude media. Is altijd leuk voor later zeg maar.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1