Op dit moment haal ik zo'n 20mb/sec in HDTach en 30mb/sec in Sisoft Sandra.
Ik maak gebruik van een Asus A8N-SLI Premium (zie sig), met op de Nvidia RAID controller:
1x WD740GD-00FLA0
1x WD740GD-00FLC0
Het systeem is als volgt geinstalleerd:
- Nieuwste mobo bios geflased onder vorige install
- Array aangemaakt met 64K chunk size
- Nieuwe install Windows XP SP2 MCE 2005
- Mapje IDE\WinXP\sataraid naar een floppy, en met F6 beide drivers geladen. (Nforce 6.86 WHQL)
- AMD Drivers en Dualcore optimizer geinstalleerd
- Nforce 6.86 WHQL geinstalleerd, incl NV IDE SW driver (was nodig voor RAID volgens installer)
- Forceware 93.71 geinstalleerd
- Windows updates
Hierna heb ik gebenched
Nog geprobeerd:
- HD's in de driver van de RAID controller geforceerd naar SATA150. Werden overigens wel al als zodanig gedetecteerd, dus zal niet veel uitmaken.
- Volume geconverteerd naar dynamisch, ergens gelezen dat dit nodig kon zijn.
Het is een lange tijd geleden sinds ik voor het laatst RAID gedraaid heb, maar voor zover ik kon vinden is de installatieprocedure goed. De "NVIDIA nForce4 Serial ATA RAID controller" deelt overigens IRQ 21 met de PCI naar USB, ik kan me voorstellen dat dit niet ideaal is.
Ik maak gebruik van een Asus A8N-SLI Premium (zie sig), met op de Nvidia RAID controller:
1x WD740GD-00FLA0
1x WD740GD-00FLC0
Het systeem is als volgt geinstalleerd:
- Nieuwste mobo bios geflased onder vorige install
- Array aangemaakt met 64K chunk size
- Nieuwe install Windows XP SP2 MCE 2005
- Mapje IDE\WinXP\sataraid naar een floppy, en met F6 beide drivers geladen. (Nforce 6.86 WHQL)
- AMD Drivers en Dualcore optimizer geinstalleerd
- Nforce 6.86 WHQL geinstalleerd, incl NV IDE SW driver (was nodig voor RAID volgens installer)
- Forceware 93.71 geinstalleerd
- Windows updates
Hierna heb ik gebenched
Nog geprobeerd:
- HD's in de driver van de RAID controller geforceerd naar SATA150. Werden overigens wel al als zodanig gedetecteerd, dus zal niet veel uitmaken.
- Volume geconverteerd naar dynamisch, ergens gelezen dat dit nodig kon zijn.
Het is een lange tijd geleden sinds ik voor het laatst RAID gedraaid heb, maar voor zover ik kon vinden is de installatieprocedure goed. De "NVIDIA nForce4 Serial ATA RAID controller" deelt overigens IRQ 21 met de PCI naar USB, ik kan me voorstellen dat dit niet ideaal is.
[ Voor 58% gewijzigd door Unagi op 10-03-2007 19:40 ]