Wachtwoord tijdens boot

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik wil graag, nog voordat mijn OS geladen wordt, een wachtwoord moeten invullen om mijn computer op te starten. Ik kan een wachtwoord in Windows zetten, maar daar ben ik eerlijk gezegd te lui voor, want dan moet ik eerst een minuut wachten voor ik het in kan vullen. Ik zoek dus eigenlijk een programma wat uitvoerbaar is vlak nadat de POST is geweest en ervoor zorgt dat de computer alleen verder start als het goede wachtwoord wordt ingevuld.

Is er een dergelijk programma? Ik heb al eens vaker gezocht, maar ik kwam eigenlijk nooit op goede hits op Google, altijd wel op programma's die iets beveiligen, maar die draaien dan onder Windows, wat ik dus eigenlijk niet wil.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-07 22:03

bemeall

Down Under!

In het bios kun je bij zowat alle PC's een wachtwoord instellen wat bij booten ingevuld moet worden. Gewoon ff in je bios zoeken :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bemeall schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:04:
In het bios kun je bij zowat alle PC's een wachtwoord instellen wat bij booten ingevuld moet worden. Gewoon ff in je bios zoeken :)
Moet je de Security Setting wel ff op "System" ipv "Setup" zetten, anders krijg je dat wachtwoord alleen als je de bios in wil.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb de ASUS A8V Deluxe (+ WiFi, maar ik denk niet dat dat er veel toe doet) en ik heb in de BIOS daarvan nog geen optie gevonden om een wachtwoord in te stellen...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 11:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

l0c4lh0st schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:32:
Ik heb de ASUS A8V Deluxe (+ WiFi, maar ik denk niet dat dat er veel toe doet) en ik heb in de BIOS daarvan nog geen optie gevonden om een wachtwoord in te stellen...
Ook de handleiding al gelezen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; ik stel ook voor dat je zelf eens in het BIOS gaat wroeten want dit is echt niet zo heel erg moeilijk om zelf te vinden. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.