Toon posts:

Schokkend beeld bij afspelen van video in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik vista op mijn systeem geinstalleerd. Waar ik vroeger met XP nooit problemen had met het afspelen van videobestanden zoals DVD's en .avi is het met vista helemaal mis. Ik weet niet precies welke framerate hij nu nog weer kan geven maar het beeld is niet meer vloeiend. Ik heb een Point of View Geforce 6200 AGP kaart met 256 MB, dit zou toch zelfs bij vista wel voldoende moeten zijn om full screen video af te spelen. Nog erger wordt het wanneer ik het via de TV-out probeer te bekijken, dan hapert het beeld zo erg dat er niet meer naar te kijken valt.
Ik heb inmiddels verschillende nvidia drivers geprobeerd, de laatste waren de nieuwste beta-drivers (101.14). Ik vraag me nu af of mijn systeem het niet meer aankan met vista of dat dit echt een software matig probleem is. Het eerste kan ik me bijna niet voorstellen omdat ik ook bij het afspelen van video maar een CPU gebruik heb van rond de 30%..

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, ik ben al bijna in staat om een volledig nieuw systeem aan te schaffen....

Specificaties:

AMD Athlon 64 3000+
Asus K8v-Deluxe moederbord
Point of view Geforce 6200 256 MB videokaart
1024 MB DDR RAM
Vista prestatie index: 2,0 (laagste score is dan wel de videokaart!)

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-07 23:08
Hoeveel geheugen is verbruikt? Ik heb zelf 1 GB maar ik merk dat dit al aan de krappe kant is...

Verwijderd

Topicstarter
Wow, da's nog eens een snelle reactie.. Ga meteen even kijken of al het geheugen wel volledig gebruikt is.. Maar als dat de reden zou zijn dan moet toch ieder systeem met 1 gb slecht videobeeld onder vista geven.....

Net gekeken, geheugengebruik zit rond de 50%, snap verder ook niet echt dat het beeld nog meer gaat schokken als ik de tv-out gebruik.. Driver probleem?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 18:26 ]

Verwijderd

waar kijk je dvds mee? ligt het misschien aan het programma, instelling verkeerd of zo. heb je het al met een andere speler geprobeerd? probeer eens vlcplayer, die heeft alle codecs en als hij het daar niet normaal op doet dan ligt het vast aan vista.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie denken dat de hardware voldoende moet zijn om zelfs onder Vista goed video te kunnen kijken...?

Op dit moment gebruik ik gewoon even media player omdat ik net vista er weer op heb gezet.. Voor de codecs heb ik het CCCP Codec Pack geinstalleerd. Hiervoor had ik een codec pack van Cole2K maar dat gaf geen beter resultaat...

Verwijderd

de hardware lijkt me wel goed ja. ik denk dat het een instelling is, omdat het geheugen maar 50% wordt belast. hoeveel gebruikt de cpu?
ik had laatst trouwens ook zoiets met nero showtime. had ik ook een lagere framerate, bij powerdvd heb ik hier nooit last van. ik heb ffdshow er op staan, ik weet niet of het uitmaakt maar dat kun je ook proberen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
De CPU gebruikt maar 30%, dus begrijp gewoon echt neit wat hier aan de hand is. Bij het codec pack dat ik gebruik zit ook de fddshow.. Deze zelfde codecs deden het allemaal prima onder XP..
Met deze videokaart moet het toch prima mogelijk zijn om fullscreen video onder vista te draaien...?

Verwijderd

Over wat voor videos hebben we het eigenlijk, normale of HD?

Verwijderd

Er is een specifiek Vista codec pack die veel problemen oplossen.

De codecs die goed werken onder Windows XP hebben vaak in Vista nogal eens wat problemen.

Ik had hetzelfde probleem (en een veel slechtere PC als jij hebt), en met het nieuwe codec pack waren er geen problemen meer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om normale video's, het afgspelen van DVD's en van gedownloade nieuwere series als Prison Break ed, maar heb het eigenlijk voor zover nu getest met alle .avi bestanden en met DVD's en overal geen vloeiend beeld..

Wat betreft de codecs, ik heb net nieuwe codecs CCCP codec pack, die gaven in ieder geval nog geen goed resultaat.. Welke nieuwe codecs bedoel je die wel goed werken...

Verwijderd

Vroeger had ik hetzelfde probleem (weliswaar met ATi) en heb dan gedefragmenteerd... Alles verliep dan weer vlotjes, zoals het zou moeten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:26:
Het gaat om normale video's, het afgspelen van DVD's en van gedownloade nieuwere series als Prison Break ed, maar heb het eigenlijk voor zover nu getest met alle .avi bestanden en met DVD's en overal geen vloeiend beeld..

Wat betreft de codecs, ik heb net nieuwe codecs CCCP codec pack, die gaven in ieder geval nog geen goed resultaat.. Welke nieuwe codecs bedoel je die wel goed werken...
http://www.google.nl/sear...&q=vista+codec+pack&meta=

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb de aanbevolen codecs geprobeerd en het heeft voor een groot deel gewerkt. Video onder vista speelt vloeiend. Alleen het probleem met de tv-out is nog niet opgelost, zo gauw ik het scherm overzet naar de tv en video probeer te kijken schokt het beeld echt storend, gteluid is vreemd genoeg wel goed..
Iets bekend over deze inmiddels typische tv-out problemen...

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe codecs hebben de Vista prestatie index verhoogd. Maar de resultaten met media player zijn nog steeds betreurenswaardig. Het beeld loopt gewoon niet vloeiend, de schokken zijn niet heel erg maar het is soms net alsof de frame rate heel laag is, het kijken is natuurlijk wel heel storend..
Weet iemand of dit een bekend probleem is met vista of dat de nvidia drivers nog niet goed zijn. Heb inmiddels van alles geprobeerd maar krijg het niet beter, terwijl dit systeem het toch nog makkelijk aan zou moeten kunnen..

Verwijderd

Ik heb zelf ook beetje happeringen bij video afspelen maar ik denk de voornaamste probleem nog wel in de Nvidia driver ligt. Hier zijn nog veel dingen die aangepast en getuned moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou met jou systeem inderdaad al helemaal niet mogen. Maar heb je dan ook dat bij het gebruik van de tv-out de frame-rate nog lager wordt...
Ik dacht eerst dat er nog een probleem met mijn media player was, want die sluit ook niet af als je die probeert af te sluiten, maar er zijn dus meer mensen met hetzelfde probleem, zelf bij een zwaarder systeem...
Pagina: 1