Onlangs heb ik vista op mijn systeem geinstalleerd. Waar ik vroeger met XP nooit problemen had met het afspelen van videobestanden zoals DVD's en .avi is het met vista helemaal mis. Ik weet niet precies welke framerate hij nu nog weer kan geven maar het beeld is niet meer vloeiend. Ik heb een Point of View Geforce 6200 AGP kaart met 256 MB, dit zou toch zelfs bij vista wel voldoende moeten zijn om full screen video af te spelen. Nog erger wordt het wanneer ik het via de TV-out probeer te bekijken, dan hapert het beeld zo erg dat er niet meer naar te kijken valt.
Ik heb inmiddels verschillende nvidia drivers geprobeerd, de laatste waren de nieuwste beta-drivers (101.14). Ik vraag me nu af of mijn systeem het niet meer aankan met vista of dat dit echt een software matig probleem is. Het eerste kan ik me bijna niet voorstellen omdat ik ook bij het afspelen van video maar een CPU gebruik heb van rond de 30%..
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, ik ben al bijna in staat om een volledig nieuw systeem aan te schaffen....
Specificaties:
AMD Athlon 64 3000+
Asus K8v-Deluxe moederbord
Point of view Geforce 6200 256 MB videokaart
1024 MB DDR RAM
Vista prestatie index: 2,0 (laagste score is dan wel de videokaart!)
Ik heb inmiddels verschillende nvidia drivers geprobeerd, de laatste waren de nieuwste beta-drivers (101.14). Ik vraag me nu af of mijn systeem het niet meer aankan met vista of dat dit echt een software matig probleem is. Het eerste kan ik me bijna niet voorstellen omdat ik ook bij het afspelen van video maar een CPU gebruik heb van rond de 30%..
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, ik ben al bijna in staat om een volledig nieuw systeem aan te schaffen....
Specificaties:
AMD Athlon 64 3000+
Asus K8v-Deluxe moederbord
Point of view Geforce 6200 256 MB videokaart
1024 MB DDR RAM
Vista prestatie index: 2,0 (laagste score is dan wel de videokaart!)