Toon posts:

Medion entertainment pc 6197,Medion AG +alternatieve

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van zoiets voor muziekproduceren ?

Entertainment PC 6197
Authentieke Windows® XP Media Center Edition 2005, Intel® Pentium® 4 524 (3,06 GHz), ATI X300se, 1024 MB DDR RAM, 250 GB HDD

Zou dat niet iets zijn, goede specifikaties.

Linkie: http://www.vergelijk.nl/d...ment_pc_6197/review.rhtml

Het is van het merk: Medion

Zijn er nog andere kandidaten gelijkwaardig aan zo iets?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 18:28 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Een pentium 4 is alweer verouderd. (Tragere core e.d)
En de X300 is ook niet de allernieuwste videokaart meer
Ik weet niet hoeveel die PC moet kosten?

Verder ligt het er net aan wat je ermee wilt gaan doen. Als jij geen superzware programma's gaat draaien, of wil gamen dan gaat die PC best voldoen denk ik.

Edit: je linkje werkt niet :+

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 10-03-2007 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, dat ik dus wel zware programma's ga draaien. Maar waarom is dit alweer verouderd?
Ik kan toch niet telkens blijven upgraden met nieuwe processoren ed...?

En waarom kan ik geen zware programma's draaien?

Met 3 Ghz, dikke 1 GB RAM en 250 GB HD ? Dat snap ik niet?

Nog meer van dit soort sysetemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 18:32 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Jaccis, geen twee topic openen aub. En welke progs ga je allemaal draaien?

Het kan wel maar het gaat niet lekker werken, je kunt beter een nieuwere Dual Core pakken en 1GB RAM is tegenworodig alweer aan de wat krappe kant! Verder moet je dan wel een 250GB 7200RPM harde schijf hebben en niet een van 5400RPM of langzamer.

En zoals je al zei in je andere topic weet je niet zoveel van computers, ga naar een studio toe of iemand die muziek produceert aanspreekt (op een forum, in het echt, mail, telefoon) en vraag wat voor systeem hun draaien, dan kun je daar zelf ook een beetje op afgaan..

Verwijderd

Topicstarter
Belangrijke note:

- de DSP/cpu kracht zal vermoedelijk wat laag blijven. want die wordt uit besteed aan een FX processor (extern, met eigen converters,software ed, deze hangt gewoon aan de comp)
- De geluiskaart, wordt niet gebruikt. Al de geluidskaart functies wordt uit besteed aan een (externe) geluidsinterface/converting.

Er komen zeer waarschijnlijk erg weinig VST ( dus virituele effect mogelijkheden op) maar wel veel VSTi ( virituele keyboards,synths,modules programma's op)

daar bij komende; binnen nu en 2 jaar zijn die 7200RPM alweer te weinig en hebben we bijv. 9600RPM, daar kan en moet ik toch niet continu rekening mee gaan houden? Dan blijf ik aan de gang.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:31:
Maar waarom is dit alweer verouderd?
Omdat er al weer veel nieuwers uit is, de C2D bijvoorbeeld hint hint.
daar bij komende; binnen nu en 2 jaar zijn die 7200RPM alweer te weinig en hebben we bijv. 9600RPM, daar kan en moet ik toch niet continu rekening mee gaan houden? Dan blijf ik aan de gang.
Je hoeft ook geen rekening te gaan houden met wat over twee jaar de norm is, slechts met wat nu de norm is. Het systeem wat jij aandraagt is NU al low end. Het laatste wat je nu moet gaan kopen als je applicaties gaat draaien die enigszins zware eisen stellen aan een PC is een single core P4. Bovendien is de door jouw aangedragen machine sowieso veel te duur. Bij Dell ben je bijvoorbeeld (zelfs) al veel beter af.

[ Voor 18% gewijzigd door smvs op 11-03-2007 13:47 ]

Pagina: 1