Dit is het geval:
Nieuwe Pc samengesteld en windows vista 32 bits oem geinstalleerd.
Loopt als een trein.
Ik heb alleen de fout gemaakt door even niet op te letten tijdens de installatie.
Bij het kiezen van de partities dacht ik dat er nog wel een tussenstap zou komen.
Aangezien ik er 2 schijven in heb zitten (1 "oude" met al 2 partities en 1 nieuwe)
Vista staat nu gewoon op de C: maar dat is wel heel de nieuwe schijf van 320gig.
Dat vind ik een beetje veel...ik dacht meer aan 30gig oid.
Vista kan zelf met schijfbeheer partities verkleinen. Maar hij wil schijf c: maar tot 160gig
verkleinen omdat: "Hoeveelheid beschikbare ruimte voor verkleinen kan beperkt zijn als
momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld."
Hoe kan ik het makkelijkst die c: schijf in 3 partities verdelen met vista op de c:
Moet ik een ander partitie programma gebruiken? (helaas geen windows XP meer op andere schijf)
Windows opnieuw installeren? (ik heb hem nog niet geactiveerd)
Bootfloppy van een ander programma gebruiken die kan omgaan met Vista?
Ik hoop dat jullie me even op weg kunnen helpen.
Vooral omdat ik gisteren in de voorbereiding tot de overstap naar Vista al een partitie van
50gig heb laten verdwijnen door een vastloper van Partition Magic.(en die partitie was niet bepaald leeg
)
Nieuwe Pc samengesteld en windows vista 32 bits oem geinstalleerd.
Loopt als een trein.
Ik heb alleen de fout gemaakt door even niet op te letten tijdens de installatie.
Bij het kiezen van de partities dacht ik dat er nog wel een tussenstap zou komen.
Aangezien ik er 2 schijven in heb zitten (1 "oude" met al 2 partities en 1 nieuwe)
Vista staat nu gewoon op de C: maar dat is wel heel de nieuwe schijf van 320gig.
Dat vind ik een beetje veel...ik dacht meer aan 30gig oid.
Vista kan zelf met schijfbeheer partities verkleinen. Maar hij wil schijf c: maar tot 160gig
verkleinen omdat: "Hoeveelheid beschikbare ruimte voor verkleinen kan beperkt zijn als
momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld."
Hoe kan ik het makkelijkst die c: schijf in 3 partities verdelen met vista op de c:
Moet ik een ander partitie programma gebruiken? (helaas geen windows XP meer op andere schijf)
Windows opnieuw installeren? (ik heb hem nog niet geactiveerd)
Bootfloppy van een ander programma gebruiken die kan omgaan met Vista?
Ik hoop dat jullie me even op weg kunnen helpen.
Vooral omdat ik gisteren in de voorbereiding tot de overstap naar Vista al een partitie van
50gig heb laten verdwijnen door een vastloper van Partition Magic.(en die partitie was niet bepaald leeg
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"