Toon posts:

installeren RDR-HX825 met Casema digitale ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 Weken geleden heb ik een Sony Recorder RDR-HX825 gekocht en het lukt me maar niet om hem goed aan de praat te krijgen. Het is waarschijnlijk heel simpel, maar blijkbaar heb ik niet het "talent" om dit goed op te lossen. Wie kan/wil me op weg helpen?

Casema digitale decorder heeft in/uitgangen:
Cable in
Loop
AV1 (TV) = scart
AV2 (EXT1) = scart

Sony Recorder heeft in/uitgangen:
Line 3/decorder = scart
Line 1/TV = scart
Coax in
Coax uit
De audio noem ik maar even niet omdat ik geen externe boxen ga gebruiken.

TV heeft:
1 scart
1 coax

Mij is verteld, dat als het goed ingesteld is, ik alleen maar de afstandbediening van de recorder nodig heb om TV te kunnen kijken en op te nemen/afspelen. Maar vooralsnog vind de recorder totaal geen zenders.

Ik ben bang dat ik te veel met het instellen heb zitten hannissen 8)7 , dat ik er aan denk om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en weer helemaal opnieuw te beginnen.

Maar om dan goed te beginnen mijn hulpvraag: wie zou me kunnen uitleggen hoe de coax/scarts moeten lopen?
Een van de vragen die ik bij het instellen was tegen gekomen was de vraag:component out-aansluiting aan of uit? Wat moet ik daar op antwoorden?

Alvast bedankt voor tips/hulp/meedenken! _/-\o_
Vera

Verwijderd

hmmm,

de standaard inst vd decoder zijn:
frequentie: 372.00mhz
Netwerk id: 5555
Modulatie 64QAM
Symboolsnelheid 6875 ks

Als het goed is zou je dan vanaf de AV1 op de decoder een scart moeten llaten lopen naar de AV3/ decoder in vd Sony recorder. Dan moet je even in de handleiding vd Sony kijken hoe je het externe signaal (dus van av3) kan selecteren. Dan heb je het signaal wat de recorder uitzend, wil e dus een ander kanaal zien of opnemen, dan zal je het kanaal moeten veranderen met de ab van je Casema decoder