[XP] BSOD na klonen defecte HDD

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
De computer bevatte een 40GB hardeschijf die defecten begon te vertonen, en ik heb besloten deze te vervangen door een nieuwe 80GB schijf. Ik heb hiervoor het programma Acronis gebruikt om de oude HDD te clonen. Vanwege de defecten op de schijf, konden sommige sectoren niet gecopieerd worden, waarvoor ik 'ignore all' heb gekozen. Het gehele kloon proces duurde ook een goede 24 uur, omdat sommige sectoren slecht leesbaar waren en een aantal overgeslagen zijn.

Wanneer ik nu echter de nieuwe hardeschijf in de computer hang, lijkt hij in eerste instantie goed gecloned te zijn. Windows XP wordt geladen, maar meteen nadat het logo van WinXP even zichtbaar is, volgt er een blauw scherm en reboot het systeem.

Ik gok dus dat enkele sectoren die niet overgecopieerd konden worden kritieke bestanden bevatte.

Is het mogelijk om de systeem bestanden van windows XP te her-installeren, terwijl de rest van de installatie onaangetast blijft? Of is de enige oplossing de hardeschijf te transplanteren en alle belangrijke data op een andere pc op te slaan?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Er kan een schone installatie over de huidige heen gezet worden. Deze optie zal windows wel geven als je vanaf CD start.

Echter is het niet onverstand om alsnog van je belangrijke data een backup te maken.