opeens heel veel packet loss

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
beste mensen,

ik heb sinds gister of vandaag (ben ik niet helemaal uit) opeens heel erg last van packet loss.. behalve dat sites soms heel maf doen, heb ik er in games ook enorm last van, en verbreekt mijn ftp client geregelt wat verbindingen..

C:\>netstat -s -p tcp

TCP Statistics for IPv4

Active Opens                        = 13907
  Passive Opens                       = 5512
  Failed Connection Attempts          = 462
  Reset Connections                   = 305
  Current Connections                 = 11
  Segments Received                   = 747448
  Segments Sent                       = 936703
  Segments Retransmitted              = 11214

ik heb dus even gekeken naar mijn tcp stats, en zag dat 11214 van de 936703 packets opnieuw gestuurd wordt.
vraag is dus, is dit veel? te veel?

ik heb @home en woon in zwolle. Recentelijk heb ik niks aan mijn eigen opstelling veranderd, en heb ook router + modem al gereset

edit:
ik heb atm een ping -t naar google.nl lopen, en zie geregelt (zo eens in de 50 lines ofzo) een timeout optreden.. rest van de pings is wel gewoon laag

[ Voor 7% gewijzigd door BasieP op 10-03-2007 16:57 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-03 23:12

TommyGun

Stik er maar in!

Misschien ff op de site van @home kijken of ze even bellen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• BasieP
TommyGun schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:23:
Misschien ff op de site van @home kijken of ze even bellen?
ja net gedaan, maar er zijn geen storingen, en ze zeggen dat er geen problemen bij mij in de buurt zijn.. ik kan d'r dus weinig mee

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 23:38

w0w

Grote storing Nederlands internetverkeer

Op dit moment is er een storing in het datacentrum van NIKHEF. In dit datacentrum hebben groot aantal internetproviders hun netwerkapparatuur staan. Dit heeft al gevolg dat ongeveer 2/3 van al het internetverkeer op de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) is verdwenen. Afhankelijk van welke internetprovider je hebt kun je nu dus problemen hebben. Zal eventjes duren voordat de situatie weer is hersteld. Deel van het verkeer zal nu andere routes nemen, ander deel zal pas weer online zijn zodra storing verholpen is.

• BasieP
w0w schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:43:

Op dit moment is er een storing in het datacentrum van NIKHEF. In dit datacentrum hebben groot aantal internetproviders hun netwerkapparatuur staan. Dit heeft al gevolg dat ongeveer 2/3 van al het internetverkeer op de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) is verdwenen. Afhankelijk van welke internetprovider je hebt kun je nu dus problemen hebben. Zal eventjes duren voordat de situatie weer is hersteld. Deel van het verkeer zal nu andere routes nemen, ander deel zal pas weer online zijn zodra storing verholpen is.
kijk dat verklaard een hoop :)

was al bang dat er bij mij iets fout zou zitten of dat ik een slepende lange trage procedure met @home zou krijgen.. :/

wel raar dat dit niet op de @home site staat dan..

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Edit; zie hieronder, foutje

[ Voor 79% gewijzigd door TommyGun op 10-03-2007 18:26 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

w0w schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:43:

Waar heb je dit eigenlijk vandaan? Ik zie niks op Webwereld, Nu.nl of op de AMS-IX site zelf. (En nog een reeks andere site's).

Maar wel slecht dat @home dat niet weet, die zullen het toch wel op een of andere manier binnen krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 10-03-2007 18:28 ]

Pagina: 1