[Vista] Installatie BSOD

Pagina: 1
Acties:

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 10:37
Oplossing reeds gevonden, andere DVD rom drive genomen, dit was blijkbaar het probleem.

Beste,

Tijdje geleden heb ik windows Vista RTM geïnstalleerd, nu enkele maanden getest, en ben gisteren dan ook achter de originele vista premium geweest (NL).
Nu zit ik met het volgende probleem, na een 40 - 60% van de setup (random) krijg ik een hardware BSOD nl: STOP: 0x00000124 (0x00000000, 0x80A438A8, 0xB2000000, 0x00070F0F)
Heb dit opgezocht via google en microsoft, maar geen concrete oplossingen gevonden. Heeft iemand info wat dit zou kunnen zijn?

Heb al getest op andere harde schijf, kaarten eruit gehaald, maar geen resultaat. Geheugen test.
Overigens raar dat hij bsod meldingen geeft in het engels ipv nederlands.

Ook een bios reset etc gedaan, maar geen resultaat.

Systeem:
3500+
2x 512mb ram
Readon x700pro
XP draaide goed, vista RTM draaide goed (wel wat problemen gehad tijdens de instal ook, ong hetzelfde, maar had dan een andere iso gebrand, en bleek opgelost te zijn?

alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door beOnt op 13-03-2007 23:14 ]

• beOnt
ondertussen reeds ram verstoken, bios update, geen oplossing, bij microsoft forums ook niets specifiek, enkel dat 124 een videokaart kan zijn, maar heb geen extra meer liggen spijtig genoeg

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
Is die originele Vista dan ook op een originele DVD, of heb je hem zelf gebrand? Ik had namelijk een keer een Windows XP iso gebrand naar CD en daar was ook iets mee, daar wilde de pc niet mee booten.

• beOnt
FreddyFish schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:55:
Is die originele Vista dan ook op een originele DVD, of heb je hem zelf gebrand? Ik had namelijk een keer een Windows XP iso gebrand naar CD en daar was ook iets mee, daar wilde de pc niet mee booten.
Zoals ik in de startpost gezet had; dit is een originele versie :)
Ivm je opmerking over gebrande dvd iso, is heel juist, daar heb ik in het verleden ook problemen mee gehad, was iets gelijkaardigs.

Zou natuurlijk ook kunnen liggen aan mijn dvd rom drive.
ik heb echt geen idee meer.

Verwijderd

Correct me if i'm wrong, maar zijn BSOD niet verleden tijd met vista?

Heb beetje gezocht, en het is mischien een geluids/video kaart probleem

http://forums.microsoft.c...x?PostID=846613&SiteID=17

• beOnt
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:46:
Correct me if i'm wrong, maar zijn BSOD niet verleden tijd met vista?

Heb beetje gezocht, en het is mischien een geluids/video kaart probleem

http://forums.microsoft.c...x?PostID=846613&SiteID=17
Ik dacht ook dat BSOD meldingen niet meer voor kwamen, todat ik de installatie startte... en moest daar nu eens deftige informatie opstaan zou natuurlijk wel handig zijn om een oplossing te vinden.

Bettreffende post bij microsoft, heb ik ook gezien, maar was blijkbaar een verhoging/verlaging dat het probleem was.
Geluidskaart heb ik niet (on board kan ik gerust even uitzetten)
Grafische kaart, heb ik geen reserve liggen, zal eens kijken op het werk om morgen een pci kaartje erin te steken, en een externe dvd rom mee te nemen. Anders zie ik echt geen oplossing meer. :'(
Pagina: 1