Toon posts:

[Windows xp] Windows start raar op.

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, wanneer ik me pc opstart dan start die raar op. zeg maar als je op stand by je pc zet en daarna weer aanzet moet je toch je gebruikersnaam kiezen, ik krijg dit beeld wanneer ik me pc opstart. ik heb al bij configuratie gekeken maar kon niks vinden over die optie, ik heb maar 1 gebruiker op deze pc.

ik heb wachtwoord uitgezet en wijze waarop gebruikers in en uitloggen heb ik geprobeerd maar dan staat er als ik start druk afsluiten in plaats van uitschakelen. nu heb ik nog iets opgemerkt als ik op stanby ga dan en weer uit standby gaan dan komt een schermpje en vraagt hij een wachtwoord ik weet niet welke wachtwoord. ik heb zoiets helemaal niet eens aangegeven. en ik ben ook de enige gebruiken van deze computer.

PS: ik heb een orginele windows xp cd. Me vader had hem nodig voor zijn pc dus hij heeft hem geinstalleerd en dus ook met een andere naam, maar met een zelfde key. we hebben op zijn pc de windows geactiveerd via bellen naar microsoft.
misschien hebben jullie wat aan deze info.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

"Prompt for password when computer resumes from standby" waarschijnlijk aangevinkt in je Power Options? Je wachtwoord is waarschijnlijk gewoon een enter omdat je er geen een hebt ingesteld :)

https://powershellisfun.com

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-03 06:02
anders eventjes googlen naar de woorden user 2 password

dan moet je volgende code uitvoeren in "uitvoeren"

"control userpasswords2"

kom je op een kadertje waar je meer eigenschappen kan aanvinken, zoals toch een paswoord op je gebruikersnaam steken en deze niet vragen bij het opstarten.
maar je kan dan wel je computer locken als het nodig is.

dus in jou geval de eigenschap dat gebruikers het paswoord moeten geven uitschakelen.

edit: typfoutjes

[ Voor 3% gewijzigd door dark.druicca op 10-03-2007 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie!

@ -={Fred_Perry}=- : bedankt, hij stond inderdaad aangevinkt, weet niet hoe dat is gebeurt.

@dark.druicca : ik heb control userpasswords2 bij uitvoeren geklikt daar staat: gebruikers moeten een wachtwoord en gebruikersnaam opgeven om deze computer te kunnen gebruiken, bij mij aangevinkt. als ik die uitvink en dan op toepassen druk zegt die: gebruikersnaam (staat ingevuld als administrator) en dan wachtwoord en dan bevestig het (deze staan niet ingevult). kan ik gewoon op ok drukken?

PS: is het normaal dat daar 3 gebruikers staan. 1 (gebruikersnaam)administrators, (groep)administrators, 2 (gebruikersnaam) ASPNET, (groep) gebruikers, 3 (gebruikersnaam) Mijn naam (groep) administrators.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 16:19 . Reden: typfout ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon op ok gedrukt maar wanneer ik pc opnieuw opstart dan krijg ik een foutmelding dat er een onjuiste wachtwoord is ingevuld terwijl ik helemaal niks heb ingevuld. ik krijg nu nog steeds dat gebruikers scherm als ik me pc opstart.

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
,

[ Voor 98% gewijzigd door ikweetniks op 14-05-2008 21:46 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kijk hier eens in het register (run>regedit)
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon"
Staat daar ergens een wachtwoord van je tussen? Als je geen wachtwoord op je account hebt staan moet je die die sleutel verwijderen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat ik voor de wachtwoord heb gekozen tijdens de installatie van windows. is dat niet de code die je meekrijgt?

als ik bij winlogon op die plus druk dan krijg ik een lijst:

credentials
GPExtensions
notify
specialaccounts

welke moet ik verwijderen?

PS: het probleem die ik nu heb is dat ik wanneer ik de pc opstart hetzelfde scherm krijg als ik op standby zet, dus dan moet een gebruiker kiezen (dat is er maar 1) zonder een wachtwoord in te toetsen (want die heb ik niet aangegeven).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je posts zijn vrij moeilijk te begrijpen maar dit is wat ik ervan kan maken:
Als je je PC opstart krijg je nu een login scherm met een foutmelding over het WW. Je wilt geen login scherm en je hebt geen password. Klopt dit zo? Of krijg je het welkomstscherm waar je je username aan kan klikken?

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de onduidelijkheid, ik krijg het welkomstscherm waar je je username aan kan klikken. en dat wil ik niet meer hebben.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:12:
sorry voor de onduidelijkheid, ik krijg het welkomstscherm waar je je username aan kan klikken. en dat wil ik niet meer hebben.
even tweakUI download, iig zo doe ik dat, en daar ff je huidige gebruiker als automatisch inloggen, je kan volgens mijn ook gewoon die asp.net account deleten, omdat windwos nu 2 gebruikers accounts ziet, geeft het je de mogelijkheid om 1/of beide te gebruiken.. delete je die ZOU het goed moeten zijn, anders ff tweakui van microsoft.com site downloaden (is onderdeel van de windows xp powertoys pagina @ms.com)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kijk dat is al een stuk duidelijker (ondanks de hoofletters though ;) )
Wat je dan moet doen is heel simpel:
Open notepad, plak daar dit in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]

"DefaultUserName"="username"
"AutoAdminLogon"="1"
"DefaultPassword"=""

Vul de dingetjes even in met jouw gegevens, sla dit op als login.reg en voer dat bestand uit.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb nog nooit een wachtwoord opgegeven.

*edit.

het is gelukt ik moest aspnet verwijderen, hij vraagt nu geen gebruiker meer. maar oe krijg ik die regeltjes bij start->uitvoeren weg, nu staat daar regedit als ik bijv. op r druk komt er meteen regedit te staan hoe zet ik dat uit of hoe haal ik die daar weg, op delete drukken heeft geen zin.

trouwens bedankt voor al jullie hulp en reacties, het is gelukt :) :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 22:39 . Reden: het is gelukt!! ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het had makkelijker kunnen gaan. Bij userpasswords2 had je aangegeven dat je Administrator automatisch aan wilde melden, dat ging dan niet omdat er een wachtwoord op staat die je niet hebt ingevuld. Had je hier geen Administrator gekozen maar je eigen gebruikersnaam, dan was er niets aan de hand. De gebruiker ASPNET is een account voor een ontwikkel/uitvoer procedure. Dit staat er bij mij als omschrijving: "Account used for running the ASP.NET worker process (aspnet_wp.exe)". Deze gebruiker is uitgeschakeld, maar lijkt mij wel nodig.

Het legen van recent gebruikte programma's in uitvoeren kan je verwijderen via de eigenschappen van je taakbalk. Zoek de optie 'verwijder recent geopende documenten' en hij is leeg. RMB taakbalk > Start Menu > Aanpassen > Geavanceerd > onderaan staat een knop met 'legen' of 'verwijderen'.

Nog even over het vragen om een wachtwoord na standby, als je geen wachtwoord hebt, kan je gewoon je gebruikersnaam aanklikken en word je weer aangemeld/hervat. Zelfde geldt als je bij het eindigen van je screensaver het welkomstscherm laat tonen.

Commandline FTW

Pagina: 1