Toon posts:

Outlook gebruikt extreem veel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met Microsoft Outlook 2000.

De laatste tijd had ik erg veel last van melding over involdoende virtueel geheugen.
Deze meldingen kreeg ik vooral bij het opstarten van Outlook.

Inmiddels heb ik het virtueel geheugen wat vergroot en verschijnt de melding niet meer, maar als ik nu Taakbeheer, tabblad Prestaties open heb staan, en vervolgens Outlook start zie ik ook dat het gebruik van het wisselbestand omhoog schiet van ongeveer 290 MB naar 1,9 GB.

Heeft iemand een idee waar dit probleem vandaan zou kunnen komen.
Is een herinstallatie van MS Office een optie?

Alvast bedankt.

M.v.g.,

Paul

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50

Onbekend

...

Hoeveel e-mails probeert hij te laden? Als je 100.000 e-mails in Outlook hebt staan kan dat inderdaad geheugen vreten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik inderdaad ook al naar gegeken, maar het PST-bestand is maar iets van 156 MB groot.
Ik denk dat er ook maar iets van 50 mailtjes in staan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kijk even of de pst heel is, met scanpst.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:25:
Daar heb ik inderdaad ook al naar gegeken, maar het PST-bestand is maar iets van 156 MB groot.
Ik denk dat er ook maar iets van 50 mailtjes in staan.
50 mails en 156 mb lijkt me niet te rijmen... ik bewaar enkele duizenden mailtjes en een vrij drukke agenda, 100 contactpersonen en mijn PST is maar 50 mb. Ik schuif alle mails ouder dan een half jaar wel door naar een archief, daar staan ook nog eens een paar duizend mails in.
Je kan proberen om een deel van je mails e.d. te archiveren en je mappen te comprimeren, misschien dat het scheelt? Om te zien welke map hoeveel ruimte inneemt: rechter muisknop op Postvak In/Inbox, dan kiezen voor Eigenschappen/Properties. Onderaan het eerste tabblad zie je dan de knop Mapgrootte/Foldersize.