Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] ASUS A7N8X-E deluxe niet Vista compatible*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• piebe101
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-08 18:44
Ik heb verschillende keren geprobeerd om VISTA te installeren op een ASUS A7N8X-E deluxe moederbord. Elke keer krijg ik de melding :

Deze computer voldoet niet aan de ACPI (Advanced Configuration and Power Interface)-standaard. Windows moet op een computer worden geïnstalleerd die ACPI ondersteunt. Neem contact op met de fabrikant van de computer voor een BIOS-update of installeer Windows op een computer die voldoet aan de ACPI-standaard.

Ik had über-bios-1013, geswitched naar standaard 1013 en zelfs de gemodde 1013 (voor oem activering gebruikt)... allemaal geen nut. In de bios heb ik ACPI zowel op enabled als disbled geprobeerd, idem geen nut ...

Iemand nog een nuttig idee :? ?

Piebe

PS. Everest meldt : Ondersteunde Standaarden DMI, APM, ACPI, PnP

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Vista doet het hier op hetzlefde moederbord goed, wellicht kun je wat meer info posten over de rest van je PC?
Er zijn nl insteekkaarten die niet aan acpi voldoen, ook zou je het uitgschakeld kunnen hebben in je bios?

specs

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
dat bordje heeft wel een Nforce 2 chipset, en as far as i know heeft nvidia de ondersteuning daarvoor stopgezet...

Interpolis, glashelder!

• piebe101
Ondanks dat Nforce2 niet ondersteunt wordt zijn er legio mensen die VISTA draaien. Heb ACPI in de bios zowel enabled als diasbled gedraaid. Aanvullende info ...

Computer:
Computertype Standaard-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam MAIN (DESKTOP)
Naam gebruiker Piebe
SMTP E-Mailadres piebe@gmx.net
Logon Domein MAIN
Datum / Tijd 2007-03-11 / 12:44

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon XP, 2266 MHz (11 x 206)
Moederbordnaam Asus A7N8X-E Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (11/12/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 7800 GS (256 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce 7800 GS AGP
Monitor Philips 170B (170B4) [17" LCD] (HD 013499)

Multimedia:
Geluidskaart MPU-401-compatible
Geluidskaart nVIDIA MCP2 - Audio Processing Unit (Dolby Digital)
Geluidskaart Realtek ALC650 @ nVIDIA MCP2 - Audio Codec Interface

Opslag:
IDE apparaat NVIDIA nForce2 ATA Controller
SCSI/RAID apparaat SCSI/RAID Host Controller
SCSI/RAID apparaat Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf ST380011A (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Harde schijf SiI RAID 0 Set 0 SCSI Disk Device (467 GB)
Optische Station _NEC DVD_RW ND-2500A (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-ROM:12x, CD:32x/16x/40x DVD+RW/DVD-RW)
Optische Station UZ3150M SBH995L SCSI CdRom Device
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 32632 MB (14182 MB vrij)
D: (NTFS) 43684 MB (41199 MB vrij)
G: (NTFS) 249999 MB (23011 MB vrij)
H: (NTFS) 228740 MB (130199 MB vrij)
Geheugencapaciteit 542.0 GB (203.7 GB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord PS/2 Keyboard
Muis Logitech HID-compliant G3/MX518 Optical Mouse
Muis PS/2 Compatible Mouse

Netwerk:
Primair IP-Adres 192.168.1.5
Primair MAC-Adres 00-11-D8-27-CD-57
Netwerkkaart Marvell Libertas 802.11b/g Wireless SoftAP (192.168.1.5)
Netwerkkaart Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller
Netwerkkaart NVIDIA nForce Networking Controller

Peripherieapparaten:
Printer Brother HL-2030 series
FireWire apparaat nVIDIA MCP2 - FireWire Controller (PHY: Realtek RTL8801B)
USB1 apparaat nVIDIA MCP2 - OHCI USB Controller
USB1 apparaat nVIDIA MCP2 - OHCI USB Controller
USB2 apparaat nVIDIA MCP2 - EHCI USB 2.0 Controller
USB-apparaat Logitech USB G3 (MX518) Optical Mouse
USB-apparaat TRUST 120 SPACEC@M

DMI:
DMI BIOS Leverancier Phoenix Technologies, LTD
DMI BIOS Versie ASUS A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1013
DMI Systeem Fabrikant ASUSTeK Computer INC.
DMI Systeem Product A7N8X-E
DMI systeem Versie REV 2.xx
DMI Systeem Serienummer xxxxxxxxxxx
DMI Moederbordfabrikant ASUSTeK Computer INC.
DMI Moederbordproduct A7N8X-E
DMI Moederbordversie REV 2.xx
DMI Moederbord Serienummer xxxxxxxxxxx
DMI chassisfabrikant Chassis Manufactture
DMI chassisversie Chassis Version
DMI chassisserienummer Chassis serial Number
DMI chassiskenteken Asset-1234567890
DMI chassistype Desktop Case
DMI geheugenblokken Totaal / Vrij 3 / 0

[ BIOS ]

BIOS Eigenschappen:
Verkoper Phoenix Technologies, LTD
Versie ASUS A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1013
Uitgavedatum 11/12/2004
Capaciteit 512 KB
Opstartapparaten Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
Specificaties Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD
Ondersteunde Standaarden DMI, APM, ACPI, PnP
Uitbreidingsmogelijkheden PCI, AGP, USB

[ Systeem ]

Systeemeigenschappen:
Fabrikant ASUSTeK Computer INC.
Product A7N8X-E
Versie REV 2.xx
Serienummer xxxxxxxxxxx
Wakkermaak-type Stroomschakelaar

[ Geheugencontroller ]

Geheugencontroller-eigenschappen:
Foutdetectiemethode Geen
Ondersteunde Geheugensnelheid 70ns, 60ns, 50ns
Ondersteund Geheugentype DIMM, SDRAM
Ondersteund geheugenvoltage 3.3V
Maximale Geheugenmodulegrootte 1024 MB
Geheugenslots 3

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 13:33

Cidious

The Bloody Gent

Ik heb vista op dezelfde specs gedraaid als jou en het werkt allemaal prima, volgens mij heb ik toen deels de nforce 3 drivers gebruikt en hier en daar een driver van de nforce 4 chipset en dat werkte prima het is gewoon een beetje uitviegelieren welke drivers het stabielste draaien.

iig ik heb vista RC1, RC2 en Retail gedraaid en dat draaide lekker vlot alleen had ik soms problemen met het onboard geluid tijdens het gamen in bepaalde games.

Bij mij ging de installatie zonder problemen ook met de UBER Bios 1013.. Het IS dus wel mogelijk dat is het enige wat ik nu kan zeggen

[ Voor 13% gewijzigd door Cidious op 11-03-2007 19:58 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Probeer eens met zo min mogelijk apparaten aangesloten op/ in je pc te installeren. Ik verdenk in eerste instantie je wifi-kaart ervan de oorzaak te zijn van je ACPI-probleem.
Probeer verder zoveel mogelijk poorten die je niet gebruikt, parallel en serieel(?), uit te schakelen.
En Acpi aanzetten in je bios natuurlijk, probeer je trouwens een schone install of een upgrade op je windows XP?

specs

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ik weet dat windows 2000 dit probleem ook had met verouderde machines.
ik weet niet of je er iets aan hebt maar de volgende workarround was hiervoor gebruikelijk :

PROBLEM: During Windows installation the system displays a blue error screen reporting that the BIOS is not suitable for use with ACPI.
If your system reports this error then reboot it and wait for the prompt about pressing F6 (to use other mass storage devices). At this point press F7 (not F6) so that setup will install APM power management in place of ACPI power management. Installation should then continue to completion successfully.

Ik weet niet of dit ook op vista mogelijk van toepassing kan zijn. maar t is in ieder geval t proberen waard.

Meneer 1000 has spoken......

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 21:12

CdD

@TS:

Ik draai hier Vista op Asus A7N8X-X, AthlonXP 2600+, 2x512mb, 9600XT.

nForce2 drivers zitten al ingebakken in Vista, dus geen problemen daarmee gehad.

Jouw mobo, die "-E Deluxe", was duurder en beter dan de mijne. Dus wat dat betreft zou die het zeker moeten doen..

99pixels.nl

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ook hier werkt ie prima. Enige was dat de SATA drivers niet met Vista meegeleverd worden. Dat waren de enige drivers die ik zelf moest toevoegen. Overigen waren meegeleverd of kwamen via Windows Update.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:23

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb zelf ook een A7N8X-E Deluxe plank !

Tot voorkort ging het allemaal nog goed.

Heb 2 dagen geleden van een maat van me een setje Corsair XMS C2 Pro overgekocht, er bij in gedrukt, en heb nu een aantal BSOD's gehad.

Meldingen:
0x00000024
0x00000019
0x00000050

Die 24 is opgelost, dit had te maken met het wisselbestand.

De 19 en de 50 zouden te maken hebben met of een ralle HDD of m'n geheugen.

Beide zijn gewoon goed !

Ik las hier boven van een persoon die nForce 3&4 drivers gemixed had... Ik heb de nForce Pro Drivers geinstalleerd !

nforce_pro_winvista32_15.00_english_whql

Wonder boven wonder liep deze gewoon vlekkeloos door die install heen !
Hoop dus nu dat mijn problemen met BSOD's zijn opgelost !

Vind het persoonlijk erg jammer dat NviDia de nForce 2 reeks opgeeft in het driver element !
Systeem Specs:

AMD Athlon XP 3000+
3x Corsair XMS C2 Pro 512 MB
ASUS A7N8X-E Deluxe
ASUS N6800/TD 512 MB
Levicom 450 Watt PSU
Misschien iemand een goed iets voor mijn BSOD's ???

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Update:

Wonder boven wonder heb ik tot op heden nog geen BSOD weer gehad !

Heb dus die nForce Pro drivers geinstalleerd en mijn SiteCom Bleutooth stickie dr uit gehaald !
Bleutooth stickie zou ook incompatible zijn met Vista !

Wil alles uitsluiten :)

Tot nu toe gaat het nog stees goed, laten we hopen dat het zo blijft :)

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Weer een Update:

Het heeft wat langer geduurt, maar heb weeeeerr een BSOD gehad !

Denk nu te weten waar het mee te maken heeft...

NviDia Display Drivers !

Heb regelmatig als ik Vista opstart dat m'n beeldscherm drivers eruit knallen ! Die herstellen zich zelf dan, maar goed.
Ik kan me verder niets anders indenken !

Heb ook al de gemodde versies van Guru3D geprobeerd, maar ook deze doen weinig beters dan die van NV zelf !

Aangezien Driver Cleaner helaas niet werkt onder Vista, denk ik dak morgen maar een cleane install ga doen van Vista ! MET uiteraard de standaard Display Drivers !

Hoop echt dat dit gezeik een keer is afgelopen, anders word het gewoon weer XP !

Greetz

• piebe101
Het is gelukt :) ... Vista draait en PARADOX heeft me van de benodigde BIOS modificaties voorzien. Het APIC probleem was geen probleem toen ik netjes van een cd een installatie starte ... 'beetje dom' om binnen XP dit te proberen :P
Via mijn laptop vervolgens verbinding gezocht met internet om de drivers te updaten (m.n. die van mijn wireless kaart). Hierna draaide bijna alles perfect ..
Mijn SATA drives in RAID-0 config zie ik nog niet ... Binnen systeembeheer ...->schijven zie ik een dynamische schijf, maar deze wordt niet "gemount". Van het knopje partitioneren/formateren krijg ik ook geen warm gevoel. Enig idee hoe ik de schijven kan benaderen, zonder data verlies ??
PS1. Binnen XP werken ze
PS2. Binnen apparaatbeheer kan ik beide schijven 'zien' (eg. type, serienummer,etc ..)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
heb hier ook vista op a7n8x deluxe (rev2) draaien als dual boot, maar het blijft in media center toch instabiel met divx en xvid (bij het spoelen hangt media center), hebben jullie daar andere ervaringen mee? Heb het idee dat het aan de onboard sound ligt.

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

StanTheMan schreef op maandag 19 maart 2007 @ 06:57:
heb hier ook vista op a7n8x deluxe (rev2) draaien als dual boot, maar het blijft in media center toch instabiel met divx en xvid (bij het spoelen hangt media center), hebben jullie daar andere ervaringen mee? Heb het idee dat het aan de onboard sound ligt.
Nop geen ervaring mee, gebruik Media Center eigenlijk nooit 8)7

Verwijderd

Joow,

Nu we het toch over die a7n8x-e de luxe enzo hebben.
Bij mij ging het installeren prima, zonder enige problemen. Alleen moest ik wel ff de juiste raid drivers downloaden en op usb stok zetten voor de installatie.

Ik heb er tot nu toe nog twee storingen inzitten:
Bij live tv van vista media center krijg ik wel geluid van de zenders, maar verschijnt er groen beeld.
Verder werken alleen m'n 2 front speakers, ipv 5,1 geluid van m'n nvidia soundstorm 2 (nforce2) kaart.

Zijn er nog meer lui die hier problemen mee hebben?

Mijn configuratie:

Amd Ahtlon XP 2600+
Twinmos 2x 512 mb dual channel
2x Maxtor dm9 120 gb (raid 0)
6800 GT 128 mb
Asus a7n8x de luxe rev.2.0 (nforce 2 chipset) onboard soundkaart gebruik ik dus
Hauppage WinTV PVR 150 (pci II 26xxx) het veelvoorkomende model voor mce met 1 tuner.

storing 1:
groen beeld bij live tv van mce.
Ik heb de nieuwste drivers van hauppage erop staan.
(driverdatum: 15-08-2006) versie: 2.0.48.24227
Daarnaast hebi k ook powerdvd 6 + vista patch erop staan, nvdia puredvd decoder en windows media encoder 9.
windows update ook volledig bijgewerkt.
voor m'n vga heb ik ook de nieuwste vista drivers gedownload van nvidia.com 97.xx nogwat
Mce werkt naar mijn mening prima maar alleen dus groen beeld bij live tv.
Voorheen had ik media center 2005, draaide als een tietje, maar onder vista dus niet.

Iemand hier ervaring mee en de oplossing al gevonden?

Storing 2: met de onboard audiokaart van de asus a7n8x - de luxe werkt alleen 2.0 geluid ipv 5.1

Van nvidia.com heb ik de nieuweste drivers voor nforce 1/2 gedownload, maar hij stuurt dus geen 5.1 geluid aan.
Wel zie ik dat op nvidia de drivers niet voor vista waren, die worden blijkbaar niet ondersteund.

Hadden jullie hier toevallig ook last van ofzo?

Verwijderd

Hoi

Even heel wat anders, heeft iemand van jullie de sata raid aan de praat gekregen onder windows vista.

ik heb zelf een a7n8x-xe met mcp raid chip onboard.

Wat bereft het geluid, ik heb ook alleen 2.0 geluid onboard met audigy 2 ook maar daar komen nog betere drivers voor uit.

Nvidia is niet van plan om nog nieuwe audio drivers te maken voor de nforce 2 .

Groeten bart

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

@ Der Artz

Probeer de nForce 2 PRO drivers eens !

Die installeerde bij mij wel gewoon, of het wat uit heeft gemaakt weet ik niet, maar just give it a try :)

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:01:

Nvidia is niet van plan om nog nieuwe audio drivers te maken voor de nforce 2 .
NviDia maak helemaal geen drivers meer voor de nForce 2 Chipset ! Hebben ze helemaal laten vallen !

Verwijderd

CDAAbeltje schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:47:
@ Der Artz

Probeer de nForce 2 PRO drivers eens !

Die installeerde bij mij wel gewoon, of het wat uit heeft gemaakt weet ik niet, maar just give it a try :)
Hey kerel,

Waar kun je die vandaan halen dan? want bij nvidia staan ze namelijk niet.

Heeft iemand nog meer problemen toevallig met z'n 5.1 geluid onder vista met een nforce 2 soundstorm geluidskaart?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 11:47 ]

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:46:
[...]

Hey kerel,

Waar kun je die vandaan halen dan? want bij nvidia staan ze namelijk niet.

Heeft iemand nog meer problemen toevallig met z'n 5.1 geluid onder vista met een nforce 2 soundstorm geluidskaart?
jup, bij mij kan die de driver wel vinden, maar als die geinstalleerd is, dan kan ik geen 5.1 meer instellen ... ik ga het zometeen proberen met geluidsinstellingen van windows zelf :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Verwijderd

Hoewel de bovenstaande berichten hoopvol stemmen, lijkt de installatie (Home Premium OEM- legaal trouwens) bij mij niet eens te beginnen.

Heb de niet-deluxe versie van dit toetsenbord, met Athlon 2500 XP, en dik voldoende geheugen (weet even niet meer hoeveel en kan het nu niet nakijken) met een Radeon 9600 256 mb videokaard en de eerste variant van de Soundblaster Live. Soundblaster er uitgehaald, doet niks, harde schijf ge-fdiskt, doet niks, harde schijf daarna naar ntfs geformatteerd, doet niks. Wel of niet over XP: doet niks... Extra harde schijf en 2de cd-speler eruit getrokken: doet niks. Het enige dat ik steeds krijg, is de witte balk dat bestanden worden gekopieerd, dan een flits van een groen balkje en dan een zwart scherm. Geen foutmeldingen, 10 minuten laten staan, ook niks. Heb een PS2-toetsenbord, maar dat toetsenbord moet toch geen probleem zijn? Heb nu hdd (master) en dvd op dezelfde (primairy) ide-controller, nu iets langere flits van groen balkje na het kopieren, maar nog steeds maar 4 tellen, i.p.v. 2... Iemand suggesties?

Verwijderd

Laat maar, mijn mbd blijkt niet helemaal tof meer te zijn: ik trok een stuk geheugen eruit en ik heb Vista probleemloos kunnen installeren.
Pagina: 1