Toon posts:

foutmelding tijdens streamen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi

bij het openen van mplayer op uitzendinggemist krijg ik de volgende foutmelding:

'Couldn't resolve name for AF_INET6'

alle benodigde plug ins en media player connectivity heb ik geinstalleerd

ik klik t weg en alles werkt prima, maar ik zou graag van deze foutmelding afkomen..
weet iemand hoe dit op te lossen?

bvd

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

killercow

eth0

af_inet6 klinkt als een ip-v6 naam,
wellicht dat ip-v6 aan staat en hij een of ander niet kan resolven?
misschien helpt het als je die naam toevoegt aan /ets/hosts

openkat.nl al gezien?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die melding kun je negeren. Dat houdt idd in dat mplayer geen IP-adres kan vinden voor de naam als 'ie vraagt om een IPv6 record. Met andere woorden die melding gaat weg zodra omroep.nl AAAA records toevoegt aan hun dns zones.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 10-03-2007 19:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:55:
Die melding kun je negeren. Dat houdt idd in dat mplayer geen IP-adres kan vinden voor de naam als 'ie vraagt om een IPv6 record. Met andere woorden die melding gaat weg zodra omroep.nl AAAA records toevoegt aan hun dns zones.
Dat negeren gaat nogal lastig als je zoals ik uit de startpost opmaak je eerst de melding weg moet klikken. Uit de manpage:
code:
1
2
-prefer-ipv4
  Use IPv4 on network connections.
zou moeten helpen, of een vergelijkbare optie in de config opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik dat invoeren precies?
wanneer ik via computer naar etc/mplayer/mplayer.conf ga en de veranderingen in het tekstbestand wil invoeren, kan ik niet saven.. waar gaat het fout? moet ik via een andere weg naar de betreffende map gaan, zo ja, hoe?

en wat is man page? ben een noob maar wil graag leren!

groet

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
Ik ben een mede-noob, maar:

Ik denk dat je dat moet invoeren als je mplayer start vanuit zo'n command-schermpje (mplayer -prefer-ipv4). Je kan het dus ook achter de 'snelkoppeling' zetten, zodat dat altijd gebruikt wordt als je het programma start.

Dat je dat bestand niet kan opslaan komt doordat je de rechten daartoe niet hebt. Als je het bestand als root-user opent kan het wel. Dat kan op twee manieren (zover ik weet):
1. inloggen als root en dan het bestand openen (half-gevaarlijk)
2. in een command-schermpje 'sudo gedit etc/mplayer/mplayer.conf' doen (of een andere editor gebruiken), dan gebruik je je root-account alleen voor deze handeling

Een manpage is de manual (gebruiksaanwijzing) voor het programma. Dan moet je in zo'n command-schermpje 'man mplayer' drukken, dan krijg je die te zien.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:39:
waar moet ik dat invoeren precies?
wanneer ik via computer naar etc/mplayer/mplayer.conf ga en de veranderingen in het tekstbestand wil invoeren, kan ik niet saven.. waar gaat het fout? moet ik via een andere weg naar de betreffende map gaan, zo ja, hoe?

en wat is man page? ben een noob maar wil graag leren!

groet
Nee, "-prefer-ipv4" is een zogenaamde flag. Je kan zo een extra opstartparameter aan het programma meegeven wanneer je het commando intypt. Normaliter wordt je film gestart met "mplayer", nu wordt dat dus "mplayer -prefer-ipv4".

Ik neem aan dat je Gnome gebruikt, maar dan kan je dus rechtermuis -> met andere toepassing openen kiezen. Je kiest voor een aangepaste opdracht en typt daar dus "mplayer -prefer-ipv4" en dan op Ok. Dan moet je het goed kunnen openen :)

Verwijderd

Topicstarter
gek word ik er van!
ik heb alles wat jullie aankaarten geprobeerd maar het enige wat er verandert is dat ik helemaal niks meer kan zien, of nog steeds met foutmelding..

kan het 'm aan mplayerconnectivity liggen? en hoe log ik in als root user?

groet

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Pak Google er eens bij :Z Of de GoT search.

[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 11-03-2007 13:14 ]

0.0

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal al geprobeerd, maar heeft niets opgeleverd, helaas

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toch is het inloggen als root-user basiskennis, die zeker met wat rondkijken te ontdekken is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.