CD-speler neemt CD's niet

Pagina: 1
Acties:

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik een Original A8S CD-speler gekocht die tot vorige week vlekkeloos alle CD's aanvaardde die ik hem voerde. Twee dagen geleden echter, ondervond ik problemen bij het inlezen van een CD: ik heb het gevoel dat de CD niet "opgespind" wordt, zeg maar. Eens hij een CD dan toch neemt, dan gaan alle CD's erna ook prima.

Omdat de CD-speler in China gekocht is, wordt het moeilijk met de garantie.

Klein detail nog: de CD's liggen exact op dezelfde positie als toen ik ze erin legde als ik de lade weer openschuif.

Weet iemand raad?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt alsof de sensor die opmerkt dat de lade dicht is niet goed werkt?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23
Ik heb de Classic 01b, de OEM a8s.

Mijn tip:

Gewoon dat ding openschroeven (de kap) en openstaand laten draaien.
De gehele mechaniek is makkelijk uitelkaar te halen indien de boel niet werkt.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat moet ik er dan mee als ie openstaand draait?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23
Je kan redelijk makkelijk zien waar de a8s op stopt.
Kans is aanwezig dat het signaal te zwak is, je zou je laser dan iets af kunnen stellen.
In principe is dat het geval indien hij dus wél de CD opspint, maar vervolgens een 0000 afgeeft in je lcd schermpje. Of hij de CD opspint kun je dus het best zien met de kap eraf.
Spint hij wel op, maar speelt hij de cd niet af, dan vermoed ik dat het laser signaal niet sterk genoeg is, of je lens vuil is.

[ Voor 16% gewijzigd door MGSNK op 11-03-2007 11:10 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life