Probleem met RAID0

Pagina: 1
Acties:

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-02 09:14

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn RAID0 config.
Ik heb een P4P800-E Deluxe Mobo met een Intel ICHR5 chipset (met RAID) en een Promise 20378 RAID controller.
Ik heb 3 SATA schijven, 2 van 160 Gb en eentje van 80 Gb.
Nu wil ik die 2 schijven van 160 Gb in RAID0 op de Intel ICHR5 hangen en die schijf van 80 Gb op de promise 20378. Nu ziet windows die schijf op de Promise controller niet. Bij de config van de promise-controller staat in de BIOS dat ie op RAID of op IDE gezet kan worden. Betekent dat dat ik er dan geen losse SATA schijf aan kan hangen ?

Douwe

Verwijderd

Als je hem op RAID mode zet, moet je een array definen. Wil je een losse schijf aansluiten kun je hem het beste op IDE mode zetten dan zou hij sowieso herkend moeten worden.

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 04:38:
Als je hem op RAID mode zet, moet je een array definen. Wil je een losse schijf aansluiten kun je hem het beste op IDE mode zetten dan zou hij sowieso herkend moeten worden.
Ook als het een SATA-schijf betreft ?

In Windows XP Pro werd de RAID-controller van Promise niet herkend. In hardwarebeheer stond er een vraagteken bij. Na het bijwerken van het stuurprogramma werd de controller nog steeds niet herkend. Indien ik wel de Promise in RAID gebruik en de ICHR5 niet, wordt de Promise wel herkend en gebruikt.
Vreemd.

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost. Bleek dat ik voor het gebruiken van een enkele schijf op de Promise RAID-controller een andere driver dan de RAID-driver moest gebruiken.