Computer Testen

Pagina: 1
Acties:

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 13:22
Hallo,

Ik sta op het punt een computer van iemand over te kopen, hij beweert uiteraard dat alles goed werk e.d. Maar ik vroeg me af is het mogelijk om een programma('s) te draaien die checkt of alle hardware nog wel goed werkt? Ik heb google en de search op got wel gebruik maari k kom niet tot concrete antwoorden.

Groetjes Harry

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 00:36
Die zijn er inderdaad. Om te kijken of de pc een beetje werkt/stabiel is kun je het volgende doen:

- 24 uur memtest86 draaien
- paar 3dmark06 benchmark sessies draaien (en kijken of de scores kloppen)
- 5 uur lang een blend test van Orthos draaien
- ATitool een paar uur (2 uur ofzo) draaien en kijken of er geen artifacts komen
- kijken of er geen BIOS-password op zit
- waarden van de voeding checken

Ben ik iets vergeten?

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 14:42
Bios password ljikt me nou niet echt een overweging om een pc te kopen ja / nee, is namelijk simpel er weer uit te halen ;)

• kapert
Ja 3dMark is inderdaad wel goed idee, 3dMark is best snel klaar, en dan is het meteen duidelijk of het klopt.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 00:36
kapert schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:54:
Ja 3dMark is inderdaad wel goed idee, 3dMark is best snel klaar, en dan is het meteen duidelijk of het klopt.
Dus niet.

Dat het snel klaar is, dat is juist een slecht punt.

Het kan namelijk best dat het geheugen pas fouten gaat geven na 3 uur, dus het beste test je alles lekker lang, en zo hard mogelijk. Zeker weten de bovenstaande dingen even uitvoeren (memtest en orthos). Ook is het zo dat je in 3dmark soms geen artifacts ziet maar in ATitool wel. Gewoon even lekker lang en vol stressen, en dan weet je het.

Verwijderd

PC-Docter... deze test of alle hardware goed funtioneert door middel van verschillende tests.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:18

Onbekend

...

• Is computer van een oud vrouwtje geweest die hem altijd binnen had staan, of een fanatieke gamer die regelmatig tegen z'n kast trapt?
  • Staat hij in een rokerige ruimte?
  • Werken de mechanische onderdelen nog goed? (knopjes, cd-romlades, ventilatoren e.d.)
  • Werken de USB, Firewire, parallelle en seriele poorten nog goed?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• kapert
Oke, ik zal deze tips zeker uitvoeren .. Bedankt allemaal :)
Pagina: 1