[Vista] draadloos netwerk valt weg bij veel dataverkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41
Sinds een maand draai ik Vista Ultimate op mijn nieuw systeem:

Core 2 Duo E6600
Asus P5B deluxe
SpeedTouch 120 USB Wifi
SpeedTouch 570 Wireless Router

Sinds het begin heb ik eigenlijk al problemen gehad met mijn netwerk. In het begin had ik in plaats van de SpeedTouch 120 een Linksys wmp54g draadloos netwerkkaartje in mijn systeem die de ene keer als een linksys werd herkend en de andere als een ralink. In het laatste geval was er totaal geen bereik en dus ook geen netwerk te vinden.
Uit frustratie heb ik dat kaartje er maar uitgehaald en nu gebruik ik de SpeedTouch 120 USB van mijn vriendin.

Tijdens de installatie van deze USB wifi-ontvanger heb ik de laatste XP-drivers gebruikt die op de speedtouch-site te vinden zijn. Vista-drivers zijn er nog niet van.

In het begin had ik direct al af en toe problemen met deze wireless ontvanger: het ontvangst verdwijnt compleet en de enige oplossing is een reboot.

Vanmiddag heb ik een bittorrent-client geinstalleerd, en vooral als de dataverkeer groot wordt, knalt de verbinding er uit. Dit is het afgelopen uur al 4 keer gebeurt.

Wat heb ik al geprobeerd?

- IP-adres handmatig invullen in plaats van DHCP;
- vaste channel ingevoerd (07)
- card power management uitgezet
- firmware-controle router: bij DSLUpgrade krijg ik de melding: You have the latest software

Allemaal zonder succes. Overigens heb ik de volgende melding in mijn Windows log gevonden:
- 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts (logisch, want mijn bittorrent probeert meer dan het toegestane aantal verbindingen op te zetten)
- 7036: The Windows Modules Installer service entered the stopped state.

Uit nood heb ik nu een netwerkkabel tussen mijn PC en m'n notebook gehangen om toch een beetje fatsoenlijk mijn downloads binnen te krijgen, maar dit is puur een tijdelijke oplossing.

Kan iemand mij verder op weg helpen?

• Raggie3
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 11:11
Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad, en dit kwam volgens mij ook door het aantal TCP connecties. Ik heb het opgelost door gewoon een andere torrentclient te installeren. Voorheen had ik bitcomet en nu gebruik ik torrentflux.

Owja je kunt natuurlijk ook gewoon je torrentclient fatsoenlijk instellen zodat je niet over het maximum aantal TCP connecties heen gaat :)

[ Voor 23% gewijzigd door Raggie3 op 10-03-2007 18:17 ]

• JeroenTheStig
Toen ik XP SP2 draaide, had ik ook vaak event 4226, maar nooit problemen met mijn netwerkverbinding. Ik betwijfel dus of het daar aan ligt.

Ik heb gisteren in de BIOS mijn USB-settings gewijzigd: Ik heb de snelheid gewijzigd van full-speed naar high-speed. Vervolgens bittorrent gedraaid en behoorlijke datasnelheden gegenereerd. De netwerkverbinding is sindsdien nog niet weer weggevallen. Hopelijk blijft het ook zo.

[edit]

nou, helaas liep zojuist het draadloos ontvangertje weer keihard vast. Bereik was weg en herstellen was niet mogelijk :(

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenTheStig op 11-03-2007 11:54 ]

• JeroenTheStig
Ik heb dus mijn Linksys weer ingebouwd, en ook daar heb ik dezelfde problemen mee. Ook is het zo dat het kaartje af en toe helemaal niet herkend wordt als ik m'n computer opstart of als de computer uit sleep-modus komt. Het lijkt dus niet uit te maken wat voor draadloos netwerkkaartje ik gebruik, ik blijf de problemen houden.

Wie kan mij verder op weg helpen? Ik ben inmiddels zo radeloos, dat ik XP MCE maar weer heb geinstalleerd :(

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem, maar dan in windows xp, dus denk niet dat het probleem bij vista ligt.
Bij iets meer dataverkeer, valt de verbinding weg, en enige manier om terug verbinding te krijgen is de pc heropstarten.

• JeroenTheStig
Je kon nog wel eens gelijk hebben furaxke, ook in Windows XP blijft mijn Linksys kaart instabiel, de ene keer wordt hij herkend als Linksys, de andere keer als Ralink... er is dus iets meer aan de hand :(
Zou het dan toch mijn moederbord zijn?

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 12:42

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

*Klein kickje

Ik gebruik draadloze ontvagers van siemens en ik heb dezelfde problemen. Als mijn downloads een beetje op snelheid komen, knalt de verbinding eruit. Ik kan het wel snel oplossen door even de USB eruit te halen en terug in te steken.

Overigens is het niet alleen als ik veel download. Soms zit ik een spel te spelen online en kapt de verbinding ermee, erg vervelend allemaal :( Verder lijkt het alsof het in vlagen komt, want soms kan het enkele dagen wel goed gaan en dan komt er een dag met allemaal haperingen :(

Ik werk wel op Windows XP. Mijn broer zijn pc heeft trouwens exact hetzelfde probleem.

Is het een verkeerde windows instelling? Of wat is hier toch aan de hand? :?

Verwijderd

Dit ligt aan de max connections. Dat weet ik 100%.
Ik heb er zelf ook last van. Vooral wanneer ik BitComet gebruik.

Bij de instellingen van BitComet kun je de max connections wijzigen. Normaalgesproken in XP staat deze waarde op maximaal 10 connections.

Je doet er goed aan deze te verhogen, maar beperk het tot max 50. Bij 100 komen de problemen al aanzetten, vooral als je wireless gebruikt. Tevens de uPnP functie uitschakelen, helpt veel.
Kijk ook even de instellingen van je Wireless router na. De WLAN instellingen die standaard staan ingesteld kunnen ook problemen veroorzaken.

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik ook onder (org) VISTA home premium. Heb net wat gegoogled en blijkt mega vaak voor te komen. Komt, veelal, door de bittorrent client. Nu schijnt er een fix te zijn, voor in ieder geval Azureus en nog 1. Is zelfs een windows update voor sinds vorige week donderdag (bron: http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=1916290&WT.mc_id=rss). Wellicht dat dit in combinatie van wat dongorgon zegt de oplossing biedt. Ga het ook straks proberen......
Pagina: 1