Toon posts:

[mod_rewrite] rewrite rule doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al enkele dagen uit te vissen wat ik fout doe maar ik kom er niet uit.

Momenteel ben ik bezig om met 1 of meer rewriterules nette url's te kunnen gebruiken. Maar zelfs de simpelste voorbeelden lijken niet (helemaal) te werken. Ik begrijp het niet meer.

De mod_rewrite werkt en mijn rewrite rules worden ook degelijk geparsed, maar het resultaat is gewoon niet wat de bedoeling is.

Ik heb een paar (zinloze) voorbeelden van dingen die ik allemaal getest heb om het een beetje onder de knie te krijgen :

RewriteRule ^(.*)$ content.php?cvar=$1 [L]

Als ik het goed heb zou een url als mydomain/a/b hierdoor moeten vertaald worden naar content.php?cvar=a/b

Wat gebeurt er als ik die rule erin zet ? Ik kom inderdaad op mijn content.php pagina terecht maar met de waarde content.php in cvar. $1 bevat ineens de naam van de pagine, niet hetgeen geparsed is.

Nu is dit nog een werkend iets, het volgende doet niets alhoewel het op vele plaatsen als werkend voorbeeld te vinden is :

RewriteRule ^/([a-z]+)/([a-z]+) /content.php?cvar=$1&cvar2=$2 [L]

Zet ik deze rule en refresh ik de call mydomain/a/b/ dan krijg ik een

The requested URL /a/b was not found on this server.

Terwijl dit (als ik het goed heb) toch netjes zou herschreven moeten worden naar /content.php?cvar=a&cvar2=b

Nu ben ik niet te beroerd om zelf problemen uit te zoeken maar als zelfs de meest simpele voorbeelden niet werken dan heb ik echt geen idee meer waar ik moet beginnen zoeken naar de fout.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of me kan zeggen wat ik fundamenteel fout doe ?

Mijn htaccess file bevat dit als eerste 2 regels :

RewriteEngine on
RewriteRule \.(css|jpe?g|gif|png)$ - [L]

Ik heb ook alles al getest met die rule voor het skippen van css en image files uit te zetten. Daar ligt het dus ook niet aan.

EDIT : sorry voor de verkeerde plaatsing, ik had op mod rewrite en rewriterule gezocht in GoT en was dit onderwerp in verschillende delen tegengekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 13:17 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij