[Vista] Ervaringen met softwarematige RAID onder Vista

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Heb hele forum en internet lopen afzoeken. Maar ik kan bar weinig vinden over wat de mogelijkheden zijn van softwarematige RAID onder VISTA.

Wil binnenkort 3 HD's aanschaffen voor m'n Mediacenter en deze softwarematig in RAID 5 gaan draaien. Dit is mogelijk onder XP, maar vroeg me af wat de mogelijkheden zijn onder Vista.

Iemand ervaring hiermee?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:44
Een raid setup is niet O.S. gebonden in eerste instantie voor privé gebruik, Vista zal je RAID 05 gewoon herkennen als één schijf, het gaat er puur om of je O.S. de raid-drivers standaard ondersteunt.

Als je doelt op performance, dat is iets wat je zelf zult moeten ervaren, tov. geen raid, en alle schijven los.

De kwaliteit van prestaties van je schijven zullen dus een groot deel uitmaken van jouw bevindingen van RAID 05 onder vista.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
loewie-643- schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:56:
Een raid setup is niet O.S. gebonden in eerste instantie voor privé gebruik, Vista zal je RAID 05 gewoon herkennen als één schijf, het gaat er puur om of je O.S. de raid-drivers standaard ondersteunt.

Als je doelt op performance, dat is iets wat je zelf zult moeten ervaren, tov. geen raid, en alle schijven los.

De kwaliteit van prestaties van je schijven zullen dus een groot deel uitmaken van jouw bevindingen van RAID 05 onder vista.
Performance gaat het mij niet om, tis puur bedoeld voor opslag en beschermen van data.

Heb zelf een MSI K8N Neo2, welke alleen ondersteuning bied voor Raid 1 + 0. Echter is het mogelijk in XP om hiermee een software matige Raid 5 opstelling te maken in XP m.b.v. een hack.

Nu is de vraag dus, valt dit ook te realiseren onder Vista?

Signature?