Toon posts:

Linksys WRT54G problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Een familielid heeft een 2e pc gekocht en mij gevraagd om beide pc's Internettoegang te geven. 1 met kabel en 1 draadloos.

Ik ben dan naar de winkel geweest en ik heb de Linksys WRT54G gekocht. Het is de eerste keer dat ik zoiets installeer en heb heel wat moeilijkheden.

De 1e pc die met kabelaansluiting is zet ik uit. Modem zet ik uit. De router tussen pc en modem gezet en kabels aangesloten. Alles opstarten. Dan kon ik nog naar http://192.168.1.1 surfen. Maar onmogelijk om Internet te krijgen. Veel gereboot en zo. Niets.

Dan had ik ergens gelezen dat je de Telenet modem een 2-tal uur moet uitschakelen en dan opnieuw proberen. Dit gedaan. Weer niets. Router weggedaan om weer Internet te krijgen via directe kabel van pc naar modem. Alles ok.

Volgende dag opnieuw geprobeerd door router er weer tussen te zetten. Nu kan ik zelfs niet meer naar http://192.168.1.1 surfen. Ik krijg het echt niet goed.

Resetten help niet. One touch setup button van de router ook niet.

Kan er iemand mij helpen aub?
Dank bij voorbaat

Christophe

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik ben ook maar een leek op dit gebied, maar heb toevallig net gisteren een Linksys WRT54GC bij mezelf geïnstalleerd, wat gelukkig gelijk goed ging. :)
In de handleiding staat echter dat je eerst moet checken of het lokale IP-adres van je router (=modem) niet toevallig hetzelfde is als van de Linksys, nl. 192.168.1.1. Dan krijg je een conflict en werkt er niets. Als je voor de Telenet-modem naar de instellingen ging, gebruikte je toen ook 192.168.1.1 in je browser? Zo ja, dan moet je even de situatie herstellen zoals die was voor je met de Linksys ertussen ging werken, en het lokale IP-adres van je modem veranderen naar 192.168.2.1.
Hopelijk helpt dit. :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

voor telenet moest je een mac adress clonen toch ?
Mijn router of pc is stuk hoe kan ik mijn vast IP adres aan een nieuw toestel koppelen?

Indien uw apparaat dat net achter de kabelmodem hangt vervangen is, heeft u op dit toestel een ander MAC-adres (voorbeeld van een mac-adres 00:E4:BD:E5:C2:18). U dient dit MAC-adres van uw nieuw toestel op te geven via "Mijn Telenet".
http://www.telenet.be/nl/.../officeline/vastip.page#5

[ Voor 81% gewijzigd door Fish op 10-03-2007 20:21 ]

Iperf

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 14:21
Uit je post blijkt dat je amper tot niets zelf hebt onderzocht. Er zijn talloze topics die dergelijke problemen beschrijven.

Key words: Mac Cloning.

Voor deze keer zal ik het even uitleggen:
Op de pc waar het modem eerst op geinstalleerd was, (ik hoop ff dat ie windows XP heeft):

1. START > Uitvoeren > CMD[enter]
2. Je krijgt een dos scherm.
3. ipconfig /all[enter]
4. Schrijf het MAC adres (Physical Adres) van de ethernet adapter op.
5. Voer dit MAC adres in op de Linksys onder het kopje MAC Cloning, MAC Spoofing of dergelijk. (Lees handleiding voor instructies).

Edit: Bij Nederlandse providers is er doorgaans geen duidelijke procedure om het bij de provider bekende MAC adres te veranderen. In België blijkbaar wel. In dit geval heeft de oplossing van Fish dus de voorkeur.

[ Voor 15% gewijzigd door Nijn op 10-03-2007 20:23 ]

Verwijderd

In Nederland doen de ISP's dus niet zo moeilijk.

Heeft er trouwens niets mee te maken, maar ik heb net een WRT54GL achter m'n AG241 gehangen (al is het maar voor de QoS :+ )

• Nijn
In Nederland hebben sommige providers geen enkel probleem met een MAC wijziging. Dat pikken ze automatisch op. Maar bij andere is het een ramp. Ik noem bijvoorbeeld Orange. Daarbij is de MAC Spoofing optie erg handig.

De WRT54GL en sommige versies van de WRT54G zijn inderdaad handig omdat er nieuwe (linux) software op gezet kan worden. Een daarvan is QoS, al verschillen de resultaten daarvan van router tot router.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Bedankt voor jullie reacties allemaal. In de loop van volgende week ga ik weer bij die persoon om een nieuwe poging te doen.
Nijn schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:21:
5. Voer dit MAC adres in op de Linksys onder het kopje MAC Cloning, MAC Spoofing of dergelijk.
Ok maar daarvoor moet ik toch naar die setup pagina van die Linksys gaan met de browser (192.168.1.1). Lukt niet meer.
DHerbig schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:39:
Als je voor de Telenet-modem naar de instellingen ging, gebruikte je toen ook 192.168.1.1 in je browser? .........en het lokale IP-adres van je modem veranderen naar 192.168.2.1.
Hoe doe je dit? Het betreft een Telenet Mono abbonement. Als ik ga kijken in "Mijn Telenet" kan ik daar niets veranderen. Ikzelf heb Telenet Express Turbo en ik heb nooit geweten dat je instellingen van de Telenet modem zelf kan zien of veranderen.

Vriendelijke groeten
Christophe

• Nijn
Op de computer stel je het volgende in (Als statisch IP)

IP: 192.168.1.5
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

Dit staat allemaal beschreven in diverse topics hier op GoT. Voor de grap heb ik ook even de handleiding gepakt van de Linksys site. Voor versie 6 (de nieuwste) is die 83 pagina`s lang. Ik kan begrijpen dat je geen zin had om dat allemaal door te lezen, maar misschien is het toch even handig... Dit probleem staat vermeld, inclusief oplossing, in Appendix A: Troubleshooting.

Lees daarna ook even de Registratievoorwaarden / korte FAQ door.

[ Voor 9% gewijzigd door Nijn op 11-03-2007 19:03 ]

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Tada!
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/routerip-adreswijzigen.jpg

• Nijn
Ik doelde persoonlijk op een ander stukje, maar dit is ook een handige idd.
Pagina: 1