Plaatsvervanger voor "my first Sony"?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
The title says it all...

Ik ben voor m'n bijna 3 jaar oude dochtertje op zoek naar de "my first Sony" van deze tijd.
Dit omdat ze al sinds enige tijd mijn apparatuur mishandeld met haar hardcore songs. :-)

Uiteraard heb ik wat heen en weer gegoogled en gezocht, maar verder dan online kinder radio streams kom ik niet. Kennelijk zijn mijn zoek skills niet voor dit doel weggelegd.

Iemand de tip naar merk / website / webshop / winkel ?

Edit:
Als tweaker ben ik uiteraard nog geen speelgoed winkel ingelopen, uit angst dat ik vind wat ik zoek. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 10-03-2007 12:46 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102516

Bedoel je gewoon zo een ding?

Afbeeldingslocatie: http://www.drtoy.com/images/items/chicco_2003_v.jpg

Die kan je volgens mij gewoon in de speelgoedwinkel kopen. En anders vind je zo een ding zeker tweedehands? Tenzij dat je een cd-versie wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericbrouwer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 19:57
Wij hebben ookeen tijd lopen zoeken naar zoiets. (ook een dochter van net drie...)
Maar niets echt leuks kunnen vinden. Uiteindelijk, zelf na wat bezoekjes aan speelgoedwinkels (!) toch maar een 'gewone' draagbare CD-speler gekocht bij de mediamarkt.
Ziet er niet echt kinderlijk uit, maar ze kan er wel mee overweg.
Aanzetten, CD erin, zacht zetten, start, langzaam harder zetten. En dan: K3!!!
50 euro, maar wel fatsoenlijk geluid, vraag ik me van de echte kinderdingen wel een beetje af.

Succes met je keuze.
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Topicstarter
@hierboven:
Hmm niet echt bemoedigend. :) Ik stelde al voor om wat marantz spul ofzo te kopen. Maar vreemd genoeg was m'n vrouw het daar niet mee eens. Ik houd het wel in m'n achterhoofd als backup.
Anoniem: 102516 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:52:
Bedoel je gewoon zo een ding?

[afbeelding]

Die kan je volgens mij gewoon in de speelgoedwinkel kopen. En anders vind je zo een ding zeker tweedehands? Tenzij dat je een cd-versie wilt...
Cassette bandjes heb ik meer dan 10 jaar geleden al voorgoed uit m'n leven gebannen.
Iedereen die een cassette bandje meebrengt ga ik dan ook heel glazig aankijken en vragen wat het is. :-)

Een cd-speler moet het dus worden...

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 10-03-2007 13:00 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

Exigence

dnkroz

Misschien kijken naar een minisetje? Je hebt vast wel heel eenvoudige met alleen het bare-minimum aan knoppen en functies. Als ze het eenmaal doorheeft kan ze er vast mee overweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000094A5Y.01.PT01.LZZZZZZZ.jpg
Speciaal voor kinderen van disney.

http://www.shopping.com/x...LT-INTR~RFR-www.google.be

Deze dan:
http://www.shopping.com/xPO-Disney-DCD6000-C

[ Voor 13% gewijzigd door software op 10-03-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102516

remco_k schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:58:

Een cd-speler moet het dus worden...
Ja dan praat je dus al over heel wat anders als een "my first sony", niet? Dan zoek je gewoon een makkelijke discman, iets wat ze bij mijn weten allemaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

denk dat het bij een kindersetje voor een kind van 3 belangrijker is dat je een discman/whatever vind waarbij je zeker kunt stellen dat er geen hard geluid uit komt, dan dat je een setje vind waarvan jij als volwassene van kunt zeggen dat er mooi, zuiver geluid uit komt...
Zou toch een 3 jarig kind niet al vervroegd in het "ik blaas m'n oren op met steeds hardere muziek"-gedrag sturen..
Wat dat betreft zou je, inderdaad, ook veel beter kunnen kijken naar een simpel hi-fi setje dan iets met oordoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 10-03-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 08:27
Is een CD speler ook niet hopeloos ouderwets voor kinderen? Waarom niet een zeer simpele MP3 speler? Nog goedkoper ook in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Zoiets niks:

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.ca/product-images/MX-D302T.jpg

Ze gaan vrij hard, de bas is wel oke, vooral voor hardcore, heeft me altijd verbaasd hoe hard dat nog kan.
Misschien voor zoiets kijken bij de media markt.

Het bovenstaande setje heb ik zelf lang gehad, Sinds ik 9 was en heb er altijd veel plezier van gehad.
Nu vervangen door een marantz + zuilen etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 10-03-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Gewoon het simpelste minisetje. Niks geen oordoppen, waarom nu al de basis leggen voor een gehoorbeschadiging?

Je kan kiezen voor de meest cheapass Marquant / Audiosonic oid, maar ook Grundig/Panasonic/Philips/JVC etc hebben geinige, makkelijk te bedienen minisetjes die er vaak nog lekker speels uitzien ook.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 194366 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:25:
Zoiets niks:

[afbeelding]

Ze gaan vrij hard, de bas is wel oke, vooral voor hardcore, heeft me altijd verbaasd hoe hard dat nog kan.
Misschien voor zoiets kijken bij de media markt.

Het bovenstaande setje heb ik zelf lang gehad, Sinds ik 9 was en heb er altijd veel plezier van gehad.
Nu vervangen door een marantz + zuilen etc.
Ik denk niet dat Hardcore letterlijk bedoelt is in dit geval :P

Het is inderdaad belangrijk dat je iets vindt wat ook qua geluid beperkt kan worden. Kinderoren zijn zeer gevoelig en ook al leer je ze om het niet te hard te zetten, het kan toch eens per ongeluk gebeuren of wanneer je er niet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 102516 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:14:
[...]

Ja dan praat je dus al over heel wat anders als een "my first sony", niet? Dan zoek je gewoon een makkelijke discman, iets wat ze bij mijn weten allemaal zijn
My First Sony was niet alleen makkelijk te bedienen, maar ook sloopveilig en bestand tegen het sloopgedrag dat jonge kinderen vertonen. Daarnaast had het geen enkele scherpe rand of punt en ook geen kleine onderdeeltjes. Die eisen vind je heel weinig terug in de gemiddelde diskman.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Topicstarter
Het schiet al op, ik zie bruikbare opties langskomen.
Tijd voor een lijstje met voorwaarden:

- geen oordoppen, was van oorsprong ook niet de bedoeling.
- wel cd speler, het kleintje hier is erg van "ff cd-tje uit de kast pakken en in speler doen" bij een mp3 speler word dat wat lastig.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

offtopic:
Even tussendoor hoor :p je dochter die nog geen 3 jaar is luistert naar hardcore? :o
Wij hielden t 'vroegah' naar mijn weten gewoon bij kinderen voor kinderen enzo :p

edit:

spuit 11...

[ Voor 7% gewijzigd door BoyGenius op 10-03-2007 13:56 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:53

DJ Vincento

1422055

remco_k schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:58:
@hierboven:
Hmm niet echt bemoedigend. :) Ik stelde al voor om wat marantz spul ofzo te kopen. Maar vreemd genoeg was m'n vrouw het daar niet mee eens. Ik houd het wel in m'n achterhoofd als backup.
Audio-fi-li-teit moet je met de paplabel ingegoten worden, dus om je dochtertje van 3 een losse componenten setje te kopen kan geen kwaad denk ik ;) Kun je haar ook gelijk even mee nemen om naar verschillende soorten speakers te luisteren :)

Mijn eerste stereoset begon ook met een flips versterker en een akai cassettdeck, maar toen was ik al 8. Had ik van mij pa over genomen. Die akai heb ik nu nog steeds. Versterker was trouwens 2x100 watt, en die speakers 2x10 watt, lekker veilig >:)

Trouwens, mij nichtje van 3 kan al prima met de losse componenten set van mij oom om gaan. Nog nooit een speaker opgeblazen, nog nooit een boterham in de videorecorder, nog nooit een bierviltje is de cd-speler. Ze leren het snel.

[ Voor 4% gewijzigd door DJ Vincento op 10-03-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:31

Klippy

Still Game

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1