Toon posts:

PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lezer,

Ik heb al een tijd een probleem met met mijn harde schijfen. Op een gegeven moment toen ik de pc wou opstarten kreeg ik een boot failure, kortom de pc kon de harde schijf niet starten. Toen heb ik in de BIOS de andere harde schijf ingesteld dat die als eerste moet opstarten, toen was dat probleem opgelost en werkte mijn systeen weer goed.
Nu had ik een tijd later dat de andere (die ik dus later op prioriteit 1 had gezet) harde schijf ook niet meer opstart. Toen heb ik ook alleen harde schijf A aangesloten op het moederbord en later alleen harde schijf B aangesloten. Beide keren krijg ik een fout dat de pc de harde schijf niet op kan starten.
Nu is helemaal rampzalig geworden. Ik start de pc op en dan gaat de pc naar 10 seconden uit. Start ik de pc daarna weer op dan gaat de pc naar 5 seconden uit. Doe ik eht daarna nog een keer dan na 3 seconden al. Erg merkwaardig.

Ik heb wel garantie op elk product wat in mijn pc zit. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Mocht ik dit topic in het verkeerde gedeelte van het forum geplaats hebben, mijn excuses.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Klinkt als een brakke voeding...
Dit kan je testen door een keer op te starten met alles losgekoppeld behalve je moederbord en videokaart ...
Er is ook een Faq op GoT voor ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 08:36
specificaties van je pc? zal psu worden denk ik

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik ga het echter niet verplaatsen. Probeer met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens het e.e.a. te controleren (o.a. de voeding). Mocht de voeding het niet zijn probeer dan eerst zelf het probleem te lokaliseren door zelf te gaan testen. Je kunt immers prima onderdelen uitsluiten. Haal non-essentiele hardware uit de PC, blijft het probleem aanwezig? Dan is het niet dat onderdeel welke op tafel ligt.

Heb je na het troubleshooten alsnog vragen dan kun je een topic openen in het juiste subforum. Dat is het subforum welke over de hardware gaat die bij jou problemen veroorzaakt. Vergeet echter niet eerst even de FAQ / Policy aldaar door te nemen. Daar staat vaak interessante informatie in over zowel de hardware als het openen van topics. Dat laatste is ook van belang zodat vragen 'wat zijn de specificaties van de PC?' uitblijven :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.