Toon posts:

heel oude cpu overclocken voor newbie :)

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een heeel erg oude cpu een AMD A5 1135 mHz :P
ik heb gehoord van de techniek om te overclocken waardoor de prestaties worden verhoogd.

kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dat moet doen. :)

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/7898/everestrx4.jpg

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Ja dat kunnen we.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Er is een FAQ die je kunt lezen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Je hoeft je cpu niet eens te overclocken: hij loopt onderklokt(100 mhz fsb ipv 133)Je zou normaal moeten 1,533 ghz moeten hebben. Zoeken in de bios waar je je fsb omhoog kunt smijten.

http://specs.tweak.to/16567

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Je hebt een AMD Athlon XP 1800+ Palomino, welke erg slecht zijn te overklokken. Bovendien heb je hem nu zelfs ondergeklokt, want je FSB staat op 100 i.p.v. 133 MHz. Zet dat eerst maar even goed in het bios, dan kijken we daarna wel weer verder. Nadat je dat hebt gedaan, lees je de FAQ even goed door en snap je het principe van overklokken :).

[ Voor 12% gewijzigd door AntonH op 10-03-2007 12:05 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Nou, het principe is eigenlijk heel simpel. Jouw processor kun je gegarandeerd overlocken naar 1,533GHz... Je gaat naar de BIOS, stelt daar de Front Side Bus in op 133MHz ipv 100MHz, en gaan met die banaan. :P ...Voor je het weet het je een Athlon XP 1800+!

Edit: spelbrekers :(

1 Tip dan voor de TS, kijk of je RAM CAS 2 kan, en zet hem daarop, en kijk hoever je komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Iet op 10-03-2007 12:04 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:54

KneoK

Not in a million lightyears

Uhm, ik zou mijn ram cas niet omhoog gooien in eerste instantie.

Zal geen spuit 11 zijn over je huidige fsb, maar ik kan je wel melden dat mijn oude 1800+ nooit verder heeft willen gaan dan 142MHz fsb met goed geheugen. Ding werd loeiheet.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
ik heb er nog een draaien... idd loeiheet, ook al werd mijn thunderbird 1400 warmer...
slechte overklokkers, dat wel :(

U vraagt, wij antwoorden.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi! Welkom op GoT

Hoe je moet overklokken staat allemaal netjes beschreven in onze FAQ :) die je boven aan het lijstje met topics kan vinden in dit forum. Ik wil ook voorstellen dat je deze eerst leest omdat je dan al een hoop dingen zal leren en in iedergeval de basis dingen zal snappen.

Ik doe dit topic op slot omdat deze niet aan de eisen voldoet die we stellen hier op GoT, zelf inzet tonen en tenminste de FAQ goed doorlezen.

Veel succes!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.