[Vista] Probleem met Powerstrip

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
Ik heb korte tijd geleden Vista geinstalleerd. Ben er heel tevreden mee :)

In mijn systeem zit een geflashte X800 pro kaart, ik heb deze geflashed naar X800 XT om zo de beschikking te krijgen over 16 pipelines in plaats van 12. Dit gaat zonder problemen als ik hem iets terugclock naar X800 pro clockfrequenties.

Met Powerstrip kan ik dit uiteraard heel makkelijk doen, met Vista is het alleen irritant dat hij om de een of andere reden nooit standaard wil opstarten, ik moet hem dus altijd handmatig opstarten en vervolgens nog eens met gebruikersaccountbeheer toestemming geven om dit proggie te draaien.

Ik heb dus nogal eens de neiging dit te vergeten waardoor ik opeens midden in het spel artifacts begin te zien. Meestal kan ik dan nog wel snel terug switchen naar mijn desktop en Powerstrip starten. Het komt nogal vaak voor dat wanneer ik PS start mijn scherm opeens bol staat van de artifacts :? ( Dus als ik al een spel op de achtergrond heb draaien, het bureaublad vertoont geen artifacts totdat Powertstrip is gestart )

Ik zoek dus eigenlijk gewoon een goede manier om bij het opstarten in Vista de gewenste clocksnelhden van mijn X800 in te stellen zonder allerlei gedoen eromheen. Ik heb ook al Rivatuner en Radlinker geprobeerd maar die werkten ook niet goed, ze gaven beide foutmeldingen.

Iemand enige suggesties hiervoor?

• Vlassie1980
"KICK

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al op de fora van de desbetreffende tweakutils gekeken?
Misschien dat je daar wat relevante informatie kan vinden.
Er zijn nog genoeg dingen die niet goed overweg kunnen met Vista.

Heb je overigens ook al ATiTool geprobeerd?
De laatste beta van dit moment biedt geloof ik Vista support, zolang dat een 32 bits versie betreft.
Je kunt hem o.a. hier en hier van het web trekken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 11-03-2007 13:11 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom edit je de bios niet, en flash je een modified bios met aangepaste kloksnelheden?

Dan heb je altijd dezelfde snelheiden, in eender welk systeem :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Vlassie1980
Snakiej schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:11:
Waarom edit je de bios niet, en flash je een modified bios met aangepaste kloksnelheden?

Dan heb je altijd dezelfde snelheiden, in eender welk systeem :)
Zou ik ook inderdaad kunnen proberen, ik wil dit eigenlijk het liefste voorkomen. Ben niet al te ervaren met het flashen van een videokaart. Tijdens het flashen de vorige keer was ik er ook niet al te gerust op ;)

ATITool werkt opzich wel, maar ik moet nu eerst powerstrip starten voordat ik de clocksnelheden daarin weer aan kan passen :(

Ik ga nog maar ff een beetje verder prutsen

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:02
Gewoon flashen onder windows.
Maak een dump van je bios met Ati Tool.
Pas de kloksnelheid aan met een andere tool en flashen maar.
Als het fout gaat stop je een pci kaart in je systeem (pci primary instellen in bios) en flash je de agp kaart.
Pagina: 1