Toon posts:

Prolemen bij vista installeren op Raid 0 Array

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb gisteren speciaal een 8800GTS videokaart gekocht omdat ik het maximale uit vista home premium wil halen. Helaas loop ik nu bij het installeren van Vista tegen problemen aan.

Het gaat om het volgende systeem:

AMD 3800+ X2
MSI K9N platinum Mobo
1024 MB 667 Geheugen Dual channel
Nvidia 8800 GTS 320 MB
Enermax Liberty 500 Watt voeding
2 x 400 GB samsung spinpoint Sata disken
Hauppauge MCE TV Kaart.

Na het installeren van de hardware kwam de software. Eerst heb ik een RAID 0 array aangemaakt en alles correct ingesteld in het BIOS. Daarna booten van DVD (Vista home premium OEM). Ik zie dat windows "files" laad en vervolgens het befaamde groene balkje dat van links naar rechts gaat...verder niks... :? Ik heb hem een tijdje (bijna een uur) laten staan zo, maar er gebeurt niks. Ik kan dus niks kiezen...geen opties om drivers te laden..helemaal niks.

Iemand enig idee?

EDIT:

Moet nu niet gekker worden. Ik heb RAID gedisabled in het BIOS en 1 disk losgekoppeld om vervolgens Vista gewoon op 1 enkele SATA disk te installeren. Maar het maakt niks uit , er gebeurt precies hetzelfde. Windows laad files en vervolgens komt de groene balk die eindeloos van links naar rechts gaat.

Ook even met windows XP geprobeerd en dit werkt gewoon goed. Iemand een suggestie?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmm,,,,het kan dus toch nog gekker. Ik heb er nu een IDE schijf aangehangen. De Vista installatie liep nu wel door... Bij de partitie opties kan ik zelfs mijn sata schijf selecteren om vista op te installeren. Dat heb ik dus gedaan en alles loopt verder vlekkeloos. Maar zodra ik die IDE schijf weer van het systeem wil verwijderen (VISTA staat nu dus op mijn sata schijf geinstalleerd!) en weer probeer op te starten, krijg ik de melding NTLOADER is missing.. :? ..Hang ik de IDE schijf er weer aan dan start ie wel gewoon op... 8)7

Ideeen zijn van harte welkom.

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Ik zou graag weten wat er gebeurd bij jou als je het volgende doet:

een raid 0 maken en vervolgens met Win Xp 2 partities maken en Xp instaleren in raid 0.
dan vervolgens win vista instaleren en op je 2 partitie zetten.
dual boot dus.

dit geeft mischien wat antwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door Mushjkin op 10-03-2007 16:51 ]

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je suggestie, maar volgens mij gaat dat hetzelfde resultaat opleveren. Blijkbaar heeft Vista moeite met SATA drives...

• Mushjkin
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:41:
Bedankt voor je suggestie, maar volgens mij gaat dat hetzelfde resultaat opleveren. Blijkbaar heeft Vista moeite met SATA drives...
Vista heeft geen moeite met Sata. het is de nieuwe standaard.
ik vermoed dat je geen raidcontroller drivers gebruikt.
Je kunt kijken op de site van de producent van je moederbord of er raiddrivers zijn voor je bord voor vista. Ik heb zelf een raid 0 draaien met 4 Maxtor Sata II schijven van 300gb in vista.
dus zeg nu niet dat vista niet overweg kan met sata.

na ff gezocht te hebben,...
http://www.msi.com.tw/pro...me=Vista_C55_SATARAID.zip

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=730&kind=1

[ Voor 15% gewijzigd door Mushjkin op 10-03-2007 17:26 . Reden: als je het beter weet mag je het zggen. ]

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
@ Mushjkin

Ik waardeer het dat je mee denkt, maar ik kom niet uit een ei en ik weet zelf ook wel dat sata de nieuwe standaard is/word. Maar dit voorval gaf mij toch een idee dat MIJN bepaalde sata controller niet ondersteund werd.

Maar inmiddels is dit gefixt door een BIOS update. Alles werkt nu, inclusief RAID.

• Mushjkin
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:09:
@ Mushjkin

Ik waardeer het dat je mee denkt, maar ik kom niet uit een ei en ik weet zelf ook wel dat sata de nieuwe standaard is/word. Maar dit voorval gaf mij toch een idee dat MIJN bepaalde sata controller niet ondersteund werd.

Maar inmiddels is dit gefixt door een BIOS update. Alles werkt nu, inclusief RAID.
Zal best dat je niet uit een ei komt.
Ik krijg alleen altijd een indruk van mensen die roepen "ik denk niet dat dit gaat werken" als je ze een oplossing probeert aan te dragen.
Ieder geval prettig dat je probleem is opgelost,...
succes er verder mee.

(\__/)

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Dit is een wat ouder topic, maar ik zit nu met hetzelfde probleem. Nadat Vista de bestanden in heeft geladen, en het groene balke dat van links naar rechts gaat verschijnt krijg ik een groen/blauw gekleurd scherm met een muispointer. That's it.

Het rare is dat ik onlangs nieuwe firmware voor mijn mobo (Asus A8N SLI) heb geinstalleerd. Daarvóór ging hij steeds wél door naar een keuzemenuutje. Zou het hieraan liggen? JE zou juist verwachten dat een nieuwere firmware beter is, toch?

Ik heb geen IDE schijven, alleen maar SATA.

[ Voor 4% gewijzigd door tbenschop2 op 14-05-2007 23:08 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Misschien een overbodige vraag van mij: heb je wel de instellingen goed staan in de BIOS?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik vraag me af welke instellingen dit dan beinvloeden?
Mijn kennis reikt helaas niet ver genoeg om te weten welke waarden ik moet veranderen..
Pagina: 1