Ha allen.
Ik ben al een tijdje bezig aan een eigen weblog software. Ik gebruik het PEAR pakket HTML_BBCodeParser. Deze zet uit zichzelf echter geen linebreaks(\n) om in '<br />'s.
Nu heb ik de volgende code:
De subclass UBB is dus de BBCodeParser. Met de volgende invoer:
Krijg ik de volgende output:
Wat mijn probleem dus is, nl2br() zet ook extra <br />'s achter de list items. Terwijl dit normaal door de HTML zelf word gedaan. Zo is dit ook met bijvoorbeeld een
en [quote].
Hopelijk heeft iemand hier oplossingen voor, gezien ik de uitkomst helaas niet meer zie zonder lelijke workarrounds.
Ik ben al een tijdje bezig aan een eigen weblog software. Ik gebruik het PEAR pakket HTML_BBCodeParser. Deze zet uit zichzelf echter geen linebreaks(\n) om in '<br />'s.
Nu heb ik de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function UBBParse($text) { $text = nl2br($text); $this->UBB->setText($text); $this->UBB->parse(); $text = $this->UBB->getParsed(); return $text; } |
De subclass UBB is dus de BBCodeParser. Met de volgende invoer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [b]Test Bericht[/b] [i]Utrecht[/i] - Oude vrouw overleden. Kwalen: [list] [li]Hoofdpijn[/li] [li]Keelpijn[/li] [/list] |
Krijg ik de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <strong>Test Bericht</strong><br /> <br /> <em>Utrecht</em> - Oude vrouw overleden. Kwalen:<br /> <ul><br /> <li>Hoofdpijn</li><br /> <li>Keelpijn</li><br /> </ul> |
Wat mijn probleem dus is, nl2br() zet ook extra <br />'s achter de list items. Terwijl dit normaal door de HTML zelf word gedaan. Zo is dit ook met bijvoorbeeld een
en [quote].
Hopelijk heeft iemand hier oplossingen voor, gezien ik de uitkomst helaas niet meer zie zonder lelijke workarrounds.
PSN: Jorijnn