[RECEIVER] Panasonic XR 700EG-S of SA XR58EG-S

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02 08:28
Hallo,

voordat ik dit weekend mijn bestelling plaats nog 1 laatste vraag.

Het prijsverschil tussen beide in titel vermelde receivers, komt dit ook tot uiting in de mogelijkheden en kwaliteit of kan ik voor de XR-58 gaan zonder mij zorgen te maken in de toekomst. Ik wil later immers via mijn receiver ook een volwaardig hdmi signaal kunnen doorsturen naar mijn plasma.

Ik denk dat dit ook mogelijk is met de XR-58, maar ben daar niet zeker van omdat ik tegenstrijdige berichten lees op het internet.

Wat zouden jullie aankopen van de twee?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:19
waarom ga je specifiek voor de Panasonic? Voor zo een bedrag zou ik eerder naar Marantz, Onkyo , Harman Kardon, Denon of Pioneer kijken..dat zijn ook hele goede recievers. Als ik alleen al naar het gewicht kijk van de Panasonic (5,6kilo) tegenover de 14+ kilo's wegende reciever van de bovenstaande merken, krijg ik al mijn kriebels. Ik denk dat gewicht wel enigzins een indicatie kan geven over de bouwkwaliteit van een reciever.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Je vergeet Yamaha die zeker ook erg goede receivers heeft in de instappers klasse.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02 08:28
Rainesh schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:55:
waarom ga je specifiek voor de Panasonic? Voor zo een bedrag zou ik eerder naar Marantz, Onkyo , Harman Kardon, Denon of Pioneer kijken..dat zijn ook hele goede recievers. Als ik alleen al naar het gewicht kijk van de Panasonic (5,6kilo) tegenover de 14+ kilo's wegende reciever van de bovenstaande merken, krijg ik al mijn kriebels. Ik denk dat gewicht wel enigzins een indicatie kan geven over de bouwkwaliteit van een reciever.
Ik ga voor panasonic omdat ik dan mijn volledige systeem (tv en dvd recorder) kan aansturen via de receiver via 1 bediening.

Het verschil in gewicht ligt hem voornamelijk in het feit dat alles digitaal is en dus een kleinere voeding en kleinere koeling nodig heeft. Bovendien krijg ik een mooie korting bij panasonic ;) , waardoor ik eigenlijk in een goedkopere categorie kom (mms zelfs 2 prijscategorien lager).

En ik weet idd dat er betere merken zijn, nu zit panasonic met technics materiaal ingebeouwd denk ik. Vandaar ook mijn argwaan en deze vraag :)

Verwijderd

Rainesh schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:55:
Sorry hoor, maar dat is onzin. Ikzelf bezit de Panasonic sa xr-55 (klankmatig gezien hetzelfde als de sa xr-58, alleen geen hdmi e.d.) en hij speelt met stereo even goed als mijn Denon pma-560 stereoversterker (welke ook vervangen wordt en niet aangesloten staat momenteel). Dit is een HELE goede receiver (ik heb H/K en Denon surround receivers van 2000 euro geen beter stereobeeld horen neerzetten, met film spelen ze hem eruit denk ik), die naar ik merk vaak wantrouwd wordt. Wat de nieuwe reeks precies voor verschillen heeft, zou ik niet weten. Maar als je de reviews van de oude bekijkt, die kan ik alleen maar voor de volle 100% beamen, dat het gewoon een klasse receiver voor weinig geld is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 13:12 ]