USB Alesis io|2 wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Hessels
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-03-2007
Hoi! Zoals je ziet is dit mijn eerste post op dit forum.

Normaal gesproken kan ik door goed te zoeken op de fora/google altijd een oplossing vinden, dit keer kom ik er niet uit. Mijn probleem:

Ik heb een Alesis io|2 audio/midi interface gekocht. Vervolgens netjes de driver geinstalleerd en daarna het apparaat in de usb poort gestoken. Windows zeurt om "nieuwe hardware gevonden" en kan vervolgens geen stuurprogramma installeren. Dit proces heb ik meerdere malen herhaald met uninstallen, rebooten, andere usb poort, drivers na inpluggen installen, nieuwe driver gedownload enz enz Niets helpt. Naar mijn idee komt dit doordat windows een aantal plug and play componenten mist. De driver die wordt meegeleverd is volgens mij alleen een ASIO driver, het apparaat zelf zou in principe door windows voorzien worden door een standaard driver. Echter, windows krijgt het niet geinstalleerd.

Omdat ik niet wijzer wordt van de website van Alesis stuur ik een email met daar in mijn probleem.
De reactie van Alesis:
...In these cases, we have found that somehow, the installation of Microsoft XP Home or Pro did not properly install its own USB Audio Codec drivers. By reinstalling the missing components, they were able to use Class Compliant Audio devices (including the i/o) with Windows again...

Ik heb gezocht naar hotfixes, op windowsupdate, drivers, maar kan niets bruikbaars vinden. Heb het apparaat geinstalleerd op de pc van een huisgenoot met sp2, daar werkte het direct na inpluggen.

Kan iemand me helpen met dit probleem?

Mijn systeem: asus P5B, 2.13 core duo, 2gig geheugen, windows xp sp2