[iPod] "Koppel niet los"

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Sinds ik iTunes 7 (op een Windows XP PC) gebruik geeft mijn iPod (3G) continu "koppel niet los" weer. Pas wanneer ik iTunus opstart veranderd dit in "loskoppelen toegestaan". De opties "Muziek handmatig beheren" en "gebruik als schijf activeren" zijn uitgevinkt.

Voorheen (vorige versie van iTunes) gaf de iPod enkele seconden nadat ik hem in het dockingstation had gezet altijd "loskoppelen toegestaan" weer. Ook zonder het opstarten van iTunes. Sinds de update naar iTunes 7 is dat niet meer het geval.

Nu moet ik dus iedere keer de iPod "uitwerpen" voordat ik hem uit het dockingstation haal. Of ik moet iTunes opstarten. Beetje overbodig allemaal lijkt mij.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn iPod, net als voorheen, zonder extra handelingen veilig losgekoppeld kan worden?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:33
ik weet niet zeker of het de olossing is, maar het is in ieder geval het eerste waar ik aan dacht:
bij usb schijven kan je in de device manager, als je bij disk drives de usb schijf dubbel beklikt, bij policies instellen "optimize for quick removal" of "optimize for performance" mij lijkt dat als je de eerste van de twee kiest, je altijd veilig het apparaat kan verwijderen.
nogmaals: ik heb geen ipod, geen ervaring met deze situatie, en het is maar mijn eerste ingeving..

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
De iPod staat al ingesteld op "optimize for quick removal" maar toch geeft de iPod continu "koppel niet los" aan.

Heb iTunes inmiddels ook al een keer opnieuw geinstalleerd maar het "probleem" bleef. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 16:23
Dit heb ik ook bij mijn Nano(4gb, 1G). Ik koppel hem gewoon los sinds ik hem heb en dat levert geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Probeer eerst is disk mode aan te zetten, iPod updaten.. en disk mode weer uit.
Misschien dat ie dan weer normaal wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Depress schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:41:
Dit heb ik ook bij mijn Nano(4gb, 1G). Ik koppel hem gewoon los sinds ik hem heb en dat levert geen problemen op.
Daar moet je wel mee oppassen.
Ik heb een iPod Mini (6GB) en ik deed dat ook altijd.
Soms was ik dan opeens muziek kwijt op mijn iPod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
stijnos1991 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:45:
Probeer eerst is disk mode aan te zetten, iPod updaten.. en disk mode weer uit.
Misschien dat ie dan weer normaal wordt?
Nee, geen succes. De iPod geeft nog steeds "koppel niet los" aan terwijl disk mode uit staat.

Pagina: 1