[Vista x64] Probleem in Vista Premium 64 Bit

Pagina: 1
Acties:

• duamephisto
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Beste heren & dames,

Gisteravond heb ik van mijn werkgever na een poosje eindelijk mijn Vista 64 bit in ontvangst mogen nemen, de installatie ging mij verrasend goed af heb ook redelijk nieuw spul draaien...
Echter zit ik met 1 probleem en 1 vraagje...

Probleem: Als ik Mediacenter start gaat dit bijzonder sloom, er valt gewoon niet in te werken..
Nou dacht ik aan een driver probleem omdat we op me werk ook simpele Acer pc'tjes hebben draaien met een Athlon en een onboard kaartje die wel gewoon goed werken...
Maar heb net Nforce 4 drivers vernieuwd.. geen effect, Ati Catalyst vernieuwd.. geen effect

Dit brengt mij bij mijn vraag.. klopt het dat met een beetje geinstalleerde pc in je taakbeheer het geheugen dat in gebruik is zo rond de 750 - 800 mb staat?
Dit leek mij erg hoog gezien het feit dat merk pc'tjes op me werk voor gesintalleerd zo rond de 500mb circuleren.
Bij Dx diag staat bij beeldscherm/apparaat totaal geheugen 830MB kan het zijn dat hij mijn videokaart op 1 of andere duistere manier misschien teveel extra memory geeft?
Ik draai niks geks: nod32 & msn is alles wat ik geinstalleerd heb..

Mijn specs:

Athlon 64 3800+ Dcore
Gigabyte nfcore 4 sli mainboard
2Gb intern mem.
Ati radeon pci-e 1300 kaartje ( i know hij sucks )
Vista premium 64 bit dus.
Gebruik geen tv kaart overigens

B.v.d.!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik vermoed wel drivers eigenlijk.... Heb zelf ook een 3800+, met 2gb geheugen en dat werkt als de brandweer: erg snel, erg prettig. Gebruik wel een Nvidia-based grafische kaart, dat kan het verschil maken, en heb een andere chipset op m'n mobo zitten.

Vwb je geheugen gebruik; dit is normaal bij Vista. Die gebruikt geheugen anders dan wat XP deed, waardoor het lijkt alsof je een stuk minder beschikbaar hebt, maar dat wat je voor een of ander programma nodig hebt, geeft Vista dan ook net zo makkelijk weer vrij, zodat het qua prestaties in dat opzicht niet uitmaakt (lees: iig geen nadelig effect op je algemeen pc gebruik).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• duamephisto
Leut schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:13:
Ik vermoed wel drivers eigenlijk.... Heb zelf ook een 3800+, met 2gb geheugen en dat werkt als de brandweer: erg snel, erg prettig. Gebruik wel een Nvidia-based grafische kaart, dat kan het verschil maken, en heb een andere chipset op m'n mobo zitten.

Vwb je geheugen gebruik; dit is normaal bij Vista. Die gebruikt geheugen anders dan wat XP deed, waardoor het lijkt alsof je een stuk minder beschikbaar hebt, maar dat wat je voor een of ander programma nodig hebt, geeft Vista dan ook net zo makkelijk weer vrij, zodat het qua prestaties in dat opzicht niet uitmaakt (lees: iig geen nadelig effect op je algemeen pc gebruik).
Thanks voor je reactie...

Heb zo hier en daar wel wat kleine dingetjes gelezen over Ati in vista en heb daarom ook die 7.2 ipv 7.1 gedownload helaas was dit niet de oplossing..
Voor mijn Mobo zijn geen gekke of recente update beschikbaar..

Wie o wie heeft er een wonder middeltje ? :)

EDIT: dus het klopt dat dat geheugen meter indicator ding tot 40% staat permanent?

[ Voor 4% gewijzigd door duamephisto op 09-03-2007 23:34 ]

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 09:10
Zoals al in ander topic gemeld, probeer eens de 7.2 beta driver die je op Guru3d kunt vinden, dit helpt bij een boel mensen.

Succes!

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• duamephisto
DivxLover schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:31:
Zoals al in ander topic gemeld, probeer eens de 7.2 beta driver die je op Guru3d kunt vinden, dit helpt bij een boel mensen.

Succes!
Heb dit inmiddels geprobeert.. in 1e instantie leek het te werken echter stond de modus toen nog op 1024 x 768, nadat ik dit in 1280 bij 1024 heb verandert is het trage gedeelte weer terug.
Kan ik hieruit opmaken dat mijn videokaart niet goed ondersteund (lees: niet snel genoeg ) is?
Als dat zo is vind ik dit wel vreemd ik verkoop pc's op me werk met 1gb intern met vergelijkbare en soms iets mindere videoplanken die wel vlekkeloos werken.

Mijn dank

Verwijderd

duamephisto schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:03:
[...]

Heb dit inmiddels geprobeert.. in 1e instantie leek het te werken echter stond de modus toen nog op 1024 x 768, nadat ik dit in 1280 bij 1024 heb verandert is het trage gedeelte weer terug.
Kan ik hieruit opmaken dat mijn videokaart niet goed ondersteund (lees: niet snel genoeg ) is?
Als dat zo is vind ik dit wel vreemd ik verkoop pc's op me werk met 1gb intern met vergelijkbare en soms iets mindere videoplanken die wel vlekkeloos werken.

Mijn dank
Volgens mij heeft de schermresolutie in grootte mate te maken met de videokaart ja..

• duamephisto
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:05:
[...]

Volgens mij heeft de schermresolutie in grootte mate te maken met de videokaart ja..
Ja ok dat was me ook nog wel duidelijk alleen een pc van dit caliber moet toch niet echt een probleem hebben met het draaien van een eenvoudig stukje mediacenter op vista...
Ik heb op de zaak Acer pc'tjes staan met een Athlon 4000+ met 1gb intern en een radeon 12xx met shared mem. die vlekkeloos draait..

• duamephisto
duamephisto schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:48:
[...]

Ja ok dat was me ook nog wel duidelijk alleen een pc van dit caliber moet toch niet echt een probleem hebben met het draaien van een eenvoudig stukje mediacenter op vista...
Ik heb op de zaak Acer pc'tjes staan met een Athlon 4000+ met 1gb intern en een radeon 12xx met shared mem. die vlekkeloos draait..
niemand een idee?

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 09:10
Tja, kan je alleen ter info en vergelijking mijn setup geven:

Mobo Asus A8N-SLI socket 939
CPU AMD X2 3800+
RAM 2 Gb Kingston 333 (!)
Video Club3D X1950 PRO

Schermen 1) Samsung Syncmaster 225BW op 1680*1050
2) Samsung Syncmaster 940MW op 1440*900

Prestatie Index

Processor 4,8
Geheugen 4,6
Grafisch 5,9
Grafisch 3D 5,8
Prim. HD 4,8
Totaalscore 4,6

Ik denk dat bovenstaadne setup voornamelijk met jouw setup in de videokaart, en ik heb geen problemen, jij meld problemen op grafisch gebied..... bij mij is 1+1 nog steeds 2 ;)

Hoop dat je hiermee wat meer duidelijkheid hebt.

Ter aanvulling nog even de geheugengegevens op dit moment, open staan 2 IE schermpjes en Skype en Bluetooth op standby;)

Fysiek geheugen (MB)
Totaal 2046
In Cache 1106
Beschikbaar 71

Kernelgeheugen (MB)
Totaal 260
In Wisselbestand 169
Beschikbaar 90

Systeem
Ingangen 26953
Threads 954
Processen 73