Nvidia 6800ultra crashed in 3D mode

Pagina: 1
Acties:

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-07 17:00
Hallo,

ik heb een (had) een Nvidia Geforce 6800ultra videokaart in mijn pc zitten. tot dat gisteravond mijn pc zomaar crash de na ongeveer een half uurtje World of Warcraft te spelen. dus ik probeerde mijn pc te rebooten, eerst krijg ik allemaal groene strepen door het beeld en zodra vista de aero interface ging laden gaat mijn monitor naar stand-by en blijft het beeld gewoon zwart. als ik nu een oud FX5750 kaartje in mijn pc stop dan kan ik wel gewoon booten en werkt de hele pc. dus heb ik toen aero uitgeschakeld en mijn 6800 er weer ingestopt. de groene strepen waren ineens verdwenen en ik kan vista gewoon starten. dus ik blij en ik dacht dat hij het weer gewoon deed *O* ongeveer een half uurtje later schakelde ik Aero weer in toen schoot mijn hele scherm vol met paarse strepen en toen ging mijn monitor weer op stand-by en was ik weer terug bij af. -O- natuurlijk werkte mijn 5750 kaartje wel weer :/

dus nu denk ik dat er iets aan mijn kaartje kapot is dat alleen wordt gebruikt in 3d mode (aangezien aero ook 3d is en zonder het wel werkt en met niet)
ik heb ook op de kaart gekeken naar zwarte plekken oid maar alles ziet er nog net zo goed uit als voor dat hij raar ging doen.

hebben jullie enig idee wat er met mijn kaart aan de hand is (bijhalve dan dat hij niet goed werkt natuurlijk :P )

ik heb verschillende drivers geprobeerd, ik heb in system diag gekeken naar errors (kon niets speciaals vinden) en ik heb op het internet wat rond gekeken maar ik weet eigenlijk niet waar ik nu op moet zoeken :/ ook heb ik system restore gedaan naar een datum 2 dagen eerder.

mijn system specs zien er zo uit:

Intel Pentium 4 HT 3ghz prescot
2x 512mb PC3200 DDR
2x 250gigabyte maxtor HDD's (SATA)
Geforce 6800 Ultra (nu dus een Geforce 5750)
no-name 350 watt voeding (heeft wel gewoon pci-e connectoren)
hauppege tv kaartje
MSI 7046 OEM mobo met LAN en Sound onboard

iemand een idee of mijn kaartje nog te redden valt? :$

Verwijderd

Ten eerste die voeding zou het probleem kunnen zijn, en kijk eens of je de cooler van je videokaart vol met stof zit , en of je wel voldoende airflow in je kast hebt

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-07 09:59
Mss te warm gekregen? Werkt de koeling nog?

http://specs.tweak.to/16567

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-07 17:00
ik heb de koeling gechecked (zalman v900-CU) hier zat een klein beetje stof in maar niet veel (had nog niet zolang geleden schoon gemaakt) verder heb ik een hele tijd temp monitors gedraait en toen kwam de temp van de GPU niet boven de 55 graden stressed.
de voeding zit nu al ongeveer 7 maand in mijn systeem en ik heb in die tijd nog nooit last gehad van instabiliteit.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 23:42

Dhrax

Prog Lord

Ben bang dat die 6800Ultra z`n leven heeft gegeven ...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Klok de Ultra eens terug, dwz : zet em op lagere snelheden. (RivaTuner , of misschien zit er zelfs een tooltje bij je VGA. Anders zoek even op ; 'ForceWare' op google oid.)

Dit wil wel eens helpen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Pagina: 1