Toon posts:

Vaag gedoe met me DVD Brander.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb dus een dvd brander van het merk Pioneer. Het gaat om de PX 760A.

Dit apparaatje is 2 maanden oud en werkte perfect. Hij heeft echter ineens besloten om geen DVD ROMS meer af te spelen. Het grappige is dat het alleen met games is voor zover ik weet.

Prop ik er een CD-ROM in, dan doet het het.... Doe ik er een DVD ROM FILM in, dan doet hij het.

Doe ik er een DVD - ROM GAME in, dan pakt ie hem niet.... hij begint te zoeken, en vervolgens doet hij niks laten zien in deze computer. Het lampje van me DVD brander blijft wel knipperen alsof ie iets aan het lezen is... maar als ik dubbelklik in windows zegt ie dat er geen DVD inzit.

Erg vreemd dit.... Heb al eens me DVD Speler gedeleted in Windows en hem opnieuw geinstalleerd... Andere drivers en Firmware geprobeerd.... maarja niks werkt :--)

Iemand enig idee hoe dit komt ? En hoe ik het oplos, want hij lijkt me niet kapot :-)
TIA !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat doet het ding als je onder een ander OS of in een andere pc probeert om er DVDs mee te lezen (bijv onder een livelinux distro).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:34:
Wat doet het ding als je onder een ander OS of in een andere pc probeert om er DVDs mee te lezen (bijv onder een livelinux distro).
Dat heb ik niet geprobeerd... Echter ben ik net weer gaan testen, alleen nu met meer verschillende dvd's...

Wat blijkt is dat hij sommige DVD ROMS wel pakt (Rise & Fall, Lost, Prison Break, Oblivion)

en sommige weer niet (Sacret Gold, Panzers Phase 2, Blitzkrieg2)

Nou vraag ik me af, kan dit komen door bepaalde schijfjes die gebruikt worden om een DVD op te branden ? Dat bijv van 3 bovenstaande niet werkende games de uitgevers een bepaald goedkoop DVD'Tje gebruiken voor hun producten waarvan mijn dvd speler zegt "bekijk het maar" ?

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Gaat het om de Plextor PX-760A (en dus geen Pioneer)?

Van de Plextor PX-760A kan je de Firmware updaten. Ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd?
Op de Plextor website:
http://www.plextor.be/tec...A.asp?choice=CD-Recorders
is de laatste versie v1.06 beschikbaar.

Mocht dat ook niet werken en heb je nog steeds dat verschillende originele DVD's niet te lezen zijn, dan kan je evt. gebruik maken van de RMA-service van Plextor, mits de drive niet ouder is dan 2 jaar.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
bitshape schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 07:50:
Gaat het om de Plextor PX-760A (en dus geen Pioneer)?

Van de Plextor PX-760A kan je de Firmware updaten. Ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd?
Op de Plextor website:
http://www.plextor.be/tec...A.asp?choice=CD-Recorders
is de laatste versie v1.06 beschikbaar.

Mocht dat ook niet werken en heb je nog steeds dat verschillende originele DVD's niet te lezen zijn, dan kan je evt. gebruik maken van de RMA-service van Plextor, mits de drive niet ouder is dan 2 jaar.
sorry, plextor ja ;) heb idd al geupdated....

Maar volgens mij ligt het probleem ergens anders, heb nml weer opnieuw de drivers geinstalleerd en krijg nu deze foutmelding bij sommige dvd's :

"E: is not accessible. The Request could not be performed because of an I/O Error."

Verwijderd

Topicstarter
Week verder nog geen oplossing gevonden...

Wat is er aan de hand tot nu toe....

Sommige dvd's worden wel herkend, sommige niet.

Iemand ook een oplossing voor die i/o error ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:29:
Week verder nog geen oplossing gevonden...

Wat is er aan de hand tot nu toe....

Sommige dvd's worden wel herkend, sommige niet.

Iemand ook een oplossing voor die i/o error ?
staat DMA aan?

en hoe zit die aangesloten en wat zijn de overige specs?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:34:
[...]

staat DMA aan?

en hoe zit die aangesloten en wat zijn de overige specs?
Hij zit als het goed is gewoon als primary master aangesloten, dma staat aan bij de IDE atapi controllers in device manager.

Echter als ik in me bios kijk zie ik hem ook nergens staan... maar bij boot priority staat ie wel gewoon in het keuzelijstje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:46:
[...]

Hij zit als het goed is gewoon als primary master aangesloten, dma staat aan bij de IDE atapi controllers in device manager.

Echter als ik in me bios kijk zie ik hem ook nergens staan... maar bij boot priority staat ie wel gewoon in het keuzelijstje.
weet je dat zeker? Het zou namelijk logisch zijn als je HDD op de primary master staat en niet je optische drive.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:48:
[...]

weet je dat zeker? Het zou namelijk logisch zijn als je HDD op de primary master staat en niet je optische drive.
Mijn beide HDD's zijn via SATA aangesloten.

Ik heb net me kast opengemaakt en ik zie dat me dvd speler met een IDE kabel is aangesloten (er staat wel HDD op dat kabeltje maar dat maakt als het goed is niet uit) op een ingangetje waarop staat PRI IDE

wat ik vreemd vind is dat ie het de eerste 2 maanden zonder kuren heeft gedaan. En nu wilt ie ineens sommige niet meer afspelen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 18:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:51:
[...]

Mijn beide HDD's zijn via SATA aangesloten.

Ik heb net me kast opengemaakt en ik zie dat me dvd speler met een IDE kabel is aangesloten (er staat wel HDD op dat kabeltje maar dat maakt als het goed is niet uit) op een ingangetje waarop staat PRI IDE

wat ik vreemd vind is dat ie het de eerste 2 maanden zonder kuren heeft gedaan. En nu wilt ie ineens sommige niet meer afspelen
ah sata dat verklaart een hoop, maar dat kan ik ook niet ruiken omdat je geen specs van je pc post.
;)
Post je specs dus even

Heb je iets verandert of geinstalleerd voordat het probleem ontstond?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:14:
[...]

ah sata dat verklaart een hoop, maar dat kan ik ook niet ruiken omdat je geen specs van je pc post.
;)
Post je specs dus even

Heb je iets verandert of geinstalleerd voordat het probleem ontstond?
Ik heb in me kast 2 HDD's zitten SATA aangesloten.

1 Plextor px760A DVD RW op PRI IDE aangesloten.

2 gig geheugen, en intel duo core 2

Dit alles op een Asus P5b mobo aangesloten.

Ik heb dit probleem al een tijdje dus kan niet echt herinderen of ik destijds iets veranderd heb.
Als het goed is niet... Hij deed het gewoon altijd goed.

Verwijderd

dan zou ik hem eens op een andere pc uittesten, mischien is die gewoon stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:25:
dan zou ik hem eens op een andere pc uittesten, mischien is die gewoon stuk.
dat kwam idd ook bij me op ;) net gedaan.

Als volgt... ik heb de identieke speler uit me vaders pc gehaald en bij mij erin gedaan.

Daarna die speler uit de mijne bij me pa erin... daar zelfde problemen.

Dus hij zal wel stuk zijn ja.... okal vind ik het dan nog steeds zeer vreemd dat ie sommige dvd's wel afspeelt, en andere niet.... en een plextor die na 2 maanden al kapot is ? hmmmm ik weet het niet hoor :--) iig toch bedankt voor je tijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:40:
[...]

dat kwam idd ook bij me op ;) net gedaan.

Als volgt... ik heb de identieke speler uit me vaders pc gehaald en bij mij erin gedaan.

Daarna die speler uit de mijne bij me pa erin... daar zelfde problemen.

Dus hij zal wel stuk zijn ja.... okal vind ik het dan nog steeds zeer vreemd dat ie sommige dvd's wel afspeelt, en andere niet.... en een plextor die na 2 maanden al kapot is ? hmmmm ik weet het niet hoor :--) iig toch bedankt voor je tijd.
word rma dan, succes
Pagina: 1