Toon posts:

2 geluidskaarten, synchroon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

ik heb een ac97 onboard geval met voor en achter output, waar ik 2 versterkers op aangesloten had voor lekkere surround :9

alleen de geluidskwaliteit is uiteraard niet bijster belangwekkend bij zo'n onboard meukding.. dus ik heb een soundblaster op de kop getikt, die wil ik nu voor mn frontspeakers gebruiken. probleem is dat dat ding maar 1 output heeft, ik wil dus graag voor de achterboxen nog wel de ac97 gebruiken.

is het mogelijk, evt met een progje, om de 'primary sound driver' die naar je geselecteerde kaart 'wijst' naar beide kaarten te laten outputten?

Verwijderd

Topicstarter
kheb iig een tijdelijke oplossing gevonden..

Afbeeldingslocatie: http://ranchorelaxo.student.utwente.nl/bitplane/gfxmisc/dual_sound.jpg

8)7 Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:23
Je zou evt ook je SB output kunnen splitten met zn splittertje. Dan laat je van die SB een 3.5mm jack <> 3.5mm jack naar de line in van de AC97 lopen.

Dat doe ik hier nu ook met exact dezelfde constructie (Echter hangt aan mijn AC97 een FM zender, maar op zich maakt dat niets uit!)

Ik zou zeggen, probeer het eens :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

Topicstarter
tnx, maakt dat niets uit voor de geluidskwaliteit?

dan ist een goede oplossing, hoewel ik nog liever iets softwarematigs heb ivm dat ik dan vanavond nog van lekkere surround kan genieten ;)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Theoretisch zou het niet mogen uitmaken (de ingangsimpedantie van een versterker zou in principe oneindig moeten zijn en geen belasting vormen voor de voorgaande trap terwijl de voorgaande trap een oneindige stroom zou moeten kunnen leveren) maar dat is natuurlijk niet waar.

Je gaat meer moeten versterken en dus meer distortie krijgen, maar dat maakt waarschijnlijk niet ZO veel uit voor je, want je hebt een soundblaster en een ac97.

Dus, ik weet niet of je zoiets als Jack voor Windows hebt (bestaat voor Linux enzo), maar er bestaan inderdaad programma's (virtuele soundkaart zou je kunnen zeggen) die digitaal je muziek splitten. Het enige dat je zult voorhebben is meer delay. Maar je soundblaster en ac97 hebben hun eigen delay, en ik denk niet dat dit voor jou heel belangrijk is.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
ah dan ga ik daar naar op zoek... delay maakt idd niet zo uit, als ik wil gaan mixen (traktor/turntable emu) kan ik altijd nog dat prog uitzetten. tnx :)

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:41
het is natuurlijk geen echt surroun:P, gewoon vier boxen;) 2x links, 2xrechts, dus niet dat als er een helikopter van achter aankomt, dat het eerst bij de achterste boksen begint he:).

p.s welke winamp skin is dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Speeddragon op 10-03-2007 12:56 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1