Bandreedte per wifi netwerk meten

Pagina: 1
Acties:

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 06:26
Is er een manier (programma) dat kan bijhouden hoeveel bandbreedte je verbruikt per wireless netwerk.

Ik ken zat programma's die gewoon je verbruik meten, maar bestaat er ook iets dat dit per wireless netwerk kan meten? maw een programma dat dus kan herkennen wanneer je op het ene netwerk zit en wanneer je op het andere zit.

"If it works, don't fix it"

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:40
manier wel, programma niet..

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Nee je kan wel DUmeter gebruiken om het verbruik te meten van de aangewezen netwerk kaart

• deleenheir
dat weet ik dat kan met meerdere programma's maar bestaat er ook een programma dat meet hoeveel je op een bepaald wireless netwerk download? dat dus per netwerk alles gaat bijhouden...

• DukeBox

• deleenheir
over welke manier heb je het dan?

• DukeBox
Als je een managed switch hebt, kan je het daar in/mee bijhouden.

• deleenheir
ik vrees dat je m'n situatie verkeerd begrijpt.
Ik wil namelijk langs de client meten hoeveel ik downmload per netwerk. Ik heb een laptop waarmee ik op verschillende plaatsen mee op verschillende draadloze netwerken ga (op m'n werk, thuis,...)
Nu wil ik een manier om te kunnen bijhouden wat het verbruik thuis is en op m'n werk...

Dus een programma dat kan herkennen op wel netwerk ik zit (via ssid?) en dan het verbruik op dat netwerk registreerd. Als ik dan wat later op een ander netwerk connect er een ander "tellertje" gaat lopen.

Pagina: 1