Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[hulp nodig] ivm vga connector aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier van mijn werk een viewsonic 17 " waarvan de vgaconnector afgeknipt is en weg is ...

Ik zou die graag herstellen maar weet buiten de rgb met zijn massa's niet hoe ik de rest moet aansluiten.

Ik heb dus
RGB met zijn massa's
groen
geel
oranje
bruin
wit
zwart

zijn die kleurtjes altijd dezelfde ne kan iemand mij dus helpen hiermee en zeggen op welke pinnen ik ze dien te hangen ?

Zoniet is er een manier om dit uit te meten ?

Dank

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Kun je aan de binnenkant van je monitor niets aflezen van de print ? Vaak staat wel wel iets bij wat wat is. Daarnaast.. google is your friend.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

klik Mischien handig? :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Met de massa's (hangen aan elkaar, een draadje is voldoende voor testen), RGB en de 2 sync-signalen heb je genoeg om beeld te krijgen.
Die SDA, SCL en VDC draden zullen érg waarschijnlijk naar een klein chipje (I2C EEPROM) gaan, daarop wordt uitgelezen welk scherm er aan hangt, welke resolutie's het scherm aankan en dergelijke.
Aangezien je de RGB's al hebt gevonden, moet het erg gemakkelijk zijn om de 2 sync-draden te vinden, beide mogelijkheden van aansluiten eens proberen (eerste keuze is wellicht de verkeerde ;) ) en je weet je verbindingen.

Ik neem trouwens aan dat het een CRT betreft, wees gewaarschuwd dat er daar énogal hoge spanningen in aanwezig zijn, als je niet zeker bent dat je er veilig mee kan werken blijf je er beter af.

[ Voor 15% gewijzigd door naftebakje op 09-03-2007 19:16 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:14:
Met de massa's (hangen aan elkaar, een draadje is voldoende voor testen), RGB en de 2 sync-signalen heb je genoeg om beeld te krijgen.
Die SDA, SCL en VDC draden zullen érg waarschijnlijk naar een klein chipje (I2C EEPROM) gaan, daarop wordt uitgelezen welk scherm er aan hangt, welke resolutie's het scherm aankan en dergelijke.
Aangezien je de RGB's al hebt gevonden, moet het erg gemakkelijk zijn om de 2 sync-draden te vinden, beide mogelijkheden van aansluiten eens proberen (eerste keuze is wellicht de verkeerde ;) ) en je weet je verbindingen.

Ik neem trouwens aan dat het een CRT betreft, wees gewaarschuwd dat er daar énogal hoge spanningen in aanwezig zijn, als je niet zeker bent dat je er veilig mee kan werken blijf je er beter af.
nee het is een lcd viewsonic ve710B en ok als ik niets kan breken, dan ga ik ervoor ;) bedankt voor de tips alvast.

Op de print staat niets enkel 1 witte stekker met alle draden in.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 21:31 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Een duidelijke foto (macro-stand van je camera) van de connector en omliggende componenten op de print (als het ff mogelijk is: ook de achterkant van de print) kan interessant zijn, mss is het overduidelijk (voor een electronicus met wat specifieke kennis dan toch) wat waarvoor dient.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen voor de tips. alles gelukt, gewoon geprobeerd en blijkbaar waren geel en wit h en v sync.

thx !
Pagina: 1