Dell E521 Tuning.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08-2025
Beste mensen, ik ben beetje aan het kijken voor goede (toch ook betaalbare) games pc, als dit allemaal zou lukken wat ik nu voorstel zou het top zijn, voral omdat ik bij Dell met gespreide betaling kan betalen etc..

De dell Dimension E521:
Processor : AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core processor 5600+
Geheugen : 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz [2x1024] Memory
Harde schijf: 320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
BS : Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands

---------------- Prijs €770 ------------
Ik bestel dan los en bouw zelf in,

Videokaart : Asus EN8800GTS/HTDP (Retail, TV-Out, 2x DVI)
Moederbord : Asus M2N DH Retail, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX

Dit alles bijelkaar opgeteld, e1000/1100, met gespreide betaling van dell dus goed te doen.

De vraag is, past dit allemaal wel in dit dell systeem? Trekt de stroom van het kast het wel etc. Jullie weten er vast wel meer dan ik.

[ Voor 6% gewijzigd door FSXnoob op 09-03-2007 18:21 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Het lijkt me handiger en goedkoper om het gewoon zelf samen te stellen. Dit lijkt me niet dé manier.

En er komen geen verzendkosten overheen?

[ Voor 18% gewijzigd door hello_moto op 09-03-2007 19:00 ]

• FSXnoob
Geen Verzendkosten van €89, actie, die zijn nu gratis.

Alternate is wel goede site voor zelf samenstellen ja, aleen het punt is dat je het bedrag dan van +- 1100€ in een x moet betalen.

• hello_moto
Tuzla schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:11:
Geen Verzendkosten van €89, actie, die zijn nu gratis.

Alternate is wel goede site voor zelf samenstellen ja, aleen het punt is dat je het bedrag dan van +- 1100€ in een x moet betalen.
No offense, maar is het dan wel zo'n goed idee? En zitten er geen rentes achter?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Jawel Dell rekent volgens mij hele dikke rente op afbetalen.. Even kijken..

Als ik het goed begrijp ligt dit rond de 4% per maand of per 'uitgespreide betaling' (Linkje), plus nog eens administratiekosten. Dat vind ik best veel op een bedrag van 770 euro. (770 * 1.04 = 800 euro + 10 euro administratiekosten = 810 euro (ongeveer)). Betaal je toch een dikke 40 euro te veel, kun je veel beter ergens anders in steken denk ik ;)

[ Voor 74% gewijzigd door alex3305 op 09-03-2007 21:13 ]

Verwijderd

een GTS is een gigantisch grote kaart, dus of ze in de standaard dellbehuizing zal passen is nog maar de vraag. Verder gebruikt deze kaart ook redelijk wat, en gezien er niet opgegeven staat wat er nu in zit weet je of je voeding het extra vermogen wel zal kunnen leveren. Verder is een x2 "verouderd"...

Als je daar 1100€ voor moet geven heb je echt teveel betaalt, kan je het niet in 1 keer dan leen je het gewoon bij je ouders, zo'n gigantisch bedrag is dat nu ook weer niet, of je spaart gewoon door en koopt als je hem kan betalen. Een 8800GTS is een luxeproduct, daar neem je dan ook niet echt een lening voor (maar zo dingen zijn natuurlijk persoonlijk)...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 21:11 ]

• hello_moto
Alex3305 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:09:
Jawel Dell rekent volgens mij hele dikke rente op afbetalen.. Even kijken..
Als dat zo is zou ik het gewoon niet doen.

• alex3305
- post hierboven geedit -

Maar ik zou nog geen eens dat geld uitgeven voor een 8800GTS. Ik zou als ik Tuzla was een mooi zelfbouw systeem kopen met een goedkopere grafische kaart (Radeon X1950 Pro oid). Dan houd je ook nog wat geld over en dan kun je over een paar jaar weer een nieuwe graka kopen of geheugen of net wat je wilt.

Verder zou ik een Core 2 Duo pakken ipv een AMD op dit moment, gewoon om het feit dat ze goedkoper / watt zijn en ook beter presteren dan de AMD equalivant, ook op game gebied.

En als laatste vind ik het raar eigenlijk dat je een nieuw moederbord koopt of althans dat snap ik niet zo goed en je weet van Dell helemaal niet wat voor producten ze gebruiken en of het voor de rest wel met elkaar samen gaat werken! Ik zeg dat het een te grote sprong in het diepe is en dat je beter bij een online shop / lokale PC boer een systeem samen kunt stellen voor een betere prijs !!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Leuk bedacht, maar dat feest gaat niet door. Je zult ook nog een andere kast moeten kopen.
Dat Dell ding is namlijk µATX en de plank die je hebt uigekozen is een ATX plank. Betekent dus dat je ook nog een nieuwe kast moet kopen.
Dat betekent dat je uiteindelijk alleen de cpu en het geheugen via dell hebt, de rest vervang je zelf. Koop die dan gewoon los.

En koop op afbetaling is idd duur, zou ik niet doen, al is het maar vanwege de BKR registratie die daar ook vaak aanvast zit.

Verwijderd

+ een andere voeding voor de videokaart..., dus ik zou als ik jouw was gewoon een systeem samenstellen bij Alternate oid!

• FSXnoob
Alex3305 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:17:

Maar ik zou nog geen eens dat geld uitgeven voor een 8800GTS. Ik zou als ik Tuzla was een mooi zelfbouw systeem kopen met een goedkopere grafische kaart (Radeon X1950 Pro oid). Dan houd je ook nog wat geld over en dan kun je over een paar jaar weer een nieuwe graka kopen of geheugen of net wat je wilt.
Als ik het straks ga samenstellen is de 8800gts toch een veel betere keus? die heeft ook DX10 Etc lijkt mij.

• FSXnoob
CPUs Socket 775 -
Intel® Core™ 2 Duo E6400

Moederborden Socket 775 -
Asus P5ND2 SE nVidia nForce 570 SLI IE, ATX, 1066 MHz

Grafische kaarten nVidia PCIe -
Club3D 8800 GTS 320 MB, GeForce 8800 GTS, PCIe x16, 320

Software OEM Besturingssystemen -
Microsoft Windows Vista Home Basic

Geheugen DDR2-667 -
Buffalo 2 GB DDR2-667 Kit 2048 MB, 2, PC2-5300 / DDR2-667, CL5 5-5-

DVD-reWriters IDE -
Asus DRW-1608P3S 16/8x, 8/-x(DL), 16/6x, 8/-x(DL), 2048 KB, ATAPI

Voedingen
Chieftec GPS-500AB ATX2, EPS, 500 Watt

....

Alles met assemblage rond €1080 lijkt me nu wel een goede deal @ Alternate.

• hello_moto
Tuzla schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:47:
[...]

Als ik het straks ga samenstellen is de 8800gts toch een veel betere keus? die heeft ook DX10 Etc lijkt mij.
De 8800GTS is een prima kaart voor een goed gamesysteem :) . Maar wat ga je nou precies samenstellen?

Post het hier in ieder geval wel even.

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2025

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Dit gaat helaas niet lukken.
Dell gebruikt propetiere schroefgaten in hun kasten, waardoor je er dus niet zomaar een ander moederbord in kan zetten. Dan zou je moeten gaan boren in je moederbordtray van je Dell kast, en er daarna gaten in tappen, waarmee je vanzelfsprekend je garantie kwijtraakt.

Of die 8800GTS dan gaat passen is nog een tweede vraag.

Ook is het volgensmij helemaal niet mogelijk om halve systemen bij Dell te bestellen? Probeer maar eens bij de online configurator, dan zul je zien dat ie een error geeft (dacht ik toch?).

Niet echt een goed idee dus, voor dit soort dingen kun je (als je geen zin hebt om het systeem zelf in elkaar te zetten, wat wel begrijpelijk is) beter bij bijvoorbeeld alternate of informatique je eigen systeem samenstellen en dan erbij kiezen dat zij het voor je in elkaar zetten. Dit kost iets van 40 a 50 euro ofzo, en dan heb je gewoon een goed werkend systeem, met andere hardware toevoegen aan een Dell krijg je echt problemen.

EDIT: Ik had je laatste post nog niet gelezen, ziet er opzich goed uit. Alleen ontbreekt er een behuizing? Deze kun je meestal met voeding erbij krijgen, dat is goedkoper. Misschien is het ook handig om er voor 19 euro (bij alternate) een Arctic Freezer 7 Pro bij te nemen. Deze is stiller veel stiller dan de standaard koeler en koelt ook beter. Deze kunnen ze er bij de assemblage gewoon bij zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door XplodingForce op 09-03-2007 22:12 . Reden: d/t fout... ]

Everybody lies

• FSXnoob
Ahha, duidelijk.

Vraagje over het geheugen, ik wil er 2048 hebben,maar welke kan je het beste nemen.
Zie DDR2-xxx modellen, wat is nou het beste prijs/kwaliteit verhouding.

En de behulzingen, kan je beter een kast kopen waar al standaard voeding in zit of losse kast en aparte voeding ?

[ Voor 49% gewijzigd door FSXnoob op 09-03-2007 22:29 ]

• alex3305
Als je niet gaat overklokken pak dan PC5300 voor een Core 2 Duo.

Maar ik snap nog steeds niet dat mensen nu een DX10 kaart nemen. Het is op dit moment NOG NIET sneller dan een DX9 kaart (IMHO) omdat spellen er nu toch nog geen gebruik van maken (uitzonderingen nagelaten). Voorlopig zullen spellen er denk ik ook nog geen voordeel van hebben. Ik zou nu een X1950 van Ati of een 7900 (7950) van Nividia kopen, voor ongeveer 200 euro en dan over een tijdje (1 - 2 jaar, dat gaat deze kaart zeker nog mee!) weer voor 200 - 300 euro een nieuwe kaart kopen. Dan kun je daar ook nog voor sparen en haal je IMHO veel meer rendement uit je systeem dan wanneer je nu een DX10 generatie 1 kaart koopt.

Verder zou ik of XP Pro pakken of Vista Home Premium (voor Glass, scheelt niets in game prestaties stond laatst op de frontpage) in plaats van Vista Home Basic. En daarnaast ken ik het merk van de voeding niet (hoeft het niet slecht te maken), maar kun je denk ik beter voor iets van Antec, CoolerMaster of iets dergelijks gaan.

Edit: Je bent je behuizing, monitor en harde schijf vergeten...
En een Antec Sonata II behuizing is misschien wat voor je, zit ook een 450W voeding bij!

Dat zijn mijn recommendations, veel succes ermee !

[ Voor 6% gewijzigd door alex3305 op 09-03-2007 22:55 ]

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Waar wil je het bestellen? dell of pc boer/webshop?

Je kan beter bij een pc boer/webshop bestellen.
1. Dell is duur.
2. Service/Support matig
3. Als je in de toekomst het wil uitbereiden kan het zijn dat er iets niet past zoals hierboven werd gemeld...

• FSXnoob
Het wordt dus 100% Alternate zelf samenstellen. Ik zal het zondag avond na me werk helemaal samenstellen en bestellen bij ze.

Ik neem aan dat je het ook kan ophalen wanneer het samen gesteld is bij ze? Scheeld ook weer zat verzendkosten.

Iemand die nog een goede moederbord prijs/kwaliteit model heeft ergens tussen €70/100 ?

Daarnaast, bij alle alternate behulzingen, of het ligt aan mij of ze zijn allemaal behoorlijk zuinig met USB aansluitingen? Je komt er hooguit 2 tegen, ik heb wel hier z‘n ding staan die 1 aansluiting verdeeld in 5 usb‘aansluitingen, maar het viel me gewoon op..

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:23
de Gigabyte DS3 is nu precies €100 en is denk ik het beste moederbord wat je op dit moment kunt krijgen in de "budget" klasse.

[ Voor 3% gewijzigd door n0pe op 10-03-2007 11:38 ]

Verwijderd

Tuzla schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:24:
Daarnaast, bij alle alternate behulzingen, of het ligt aan mij of ze zijn allemaal behoorlijk zuinig met USB aansluitingen? Je komt er hooguit 2 tegen, ik heb wel hier z‘n ding staan die 1 aansluiting verdeeld in 5 usb‘aansluitingen, maar het viel me gewoon op..
:) Dat zijn front (evt. zij-)aansluitingen Tusla. De USB poorten aan de achterzijde zitten op je moederbord en gaan door de slotopening van je behuizing. Mobo van Zonereaver is prima, anders evt. de MSI Neo of de P5B.

Had je de shopsurvey al bekeken: http://tweakers.net/shopsurvey/156

Mixed reviews en het kan goedkoper. Winkels zoals Azerty, 4Launch, Zercom, Salland Automatisering, Eynstein en PCPlatform hebben de optie tot assemblage appart in het menu staan. Ze hebben zo te zien (en bij sommigen uit ervaring) een goede reputatie en zijn vaak goedkoper. Nog FF puzzelen lijkt me!

• FSXnoob
Alleen nog iets, als je pc samensteld bij Alternate, krijg je te lezen dat :

Omdat uw wens-PC op grond van uw individuele procuctkeuzes speciaal voor u wordt samengesteld, vragen wij uw begrip voor het feit dat terugname van de PC op grond van retourrecht niet mogelijk is.

Maar hoe zit het met garantie verder op zelf gestelde pc‘s daar? ik wordt er niet veel wijzer van.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Garantie heb je gewoon op de losse producten en ook op de PC als jij hem door hun laat bouwen. Die regel betekend alleen dat je hem niet zomaar terug kan brengen nadat je hem hebt gekocht onder het mom van 'ik vind hem toch niet zo leuk' of als later blijkt dat je de verkeerde onderdelen hebt gekozen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• FSXnoob
Ahha op die fiets :)

Alleen als ik lees @ shopsurvey hoe je daar wordt behandelt als klant ‘wanneer‘ je problemen hebt en je recht wilt halen ( garantie ) krijg ik echt de rillingen over me lijf heen, helemaal als je ff 1100€ overmaakt en je zo iets kan terugkrijgen, heel angstig idee opzich :x

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tja, en ik heb een paar keer goede ervaringen gehad met de garantie afwikkeling van Alternate. Een risico loop je altijd of je het nou bij een webwinkel koopt of bij een B&M winkel. Voordeel van Alternate is dat het ook een gewone winkel heeft dus dat ze betere voorzieningen hebben dan de zolderkamertjes webwinkels.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:18

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Ook hier geldt de sticky. Als je een nieuwe PC wilt samen stellen (of enkel wilt upgraden) dien je je even te buigen over benchmarks en reviews. Deze kunnen jou alles vertellen over de snelheid en de kwaliteit van de producten. Nadien kun je uiteraard op zowel GoT als de Tweakers.net Productsurvey zoeken naar ervaringen van mensen zodat je 100% zeker weet dat je goed zit.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.