Toon posts:

Sagem en Vista ultimate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

IK heb een probleem.

Ik heb windows vista ultimate geinstalleerd en ik wil mijn modem installeren (sagem fast 800-840) dus ik doe de cd erin maar die cd is oud en kan me modem dus niet installeren op vista. Nu heb ik gezocht naar de juiste driver maar kan ik kan hem niet vinden.
Ik heb wel op deze link iets gevonden : http://www.sagem.com/support/site/modele_fax.php?page=driver ( de 2de driver heb ik W.4.0.5)

Er staat for all operators maar hoe kan ik er nou achter komen dat die ook voor Vista is, of heeft iemand anders de juiste driver dat ik me modem gewoon kan installeren?

Alvast bedankt richard

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 23:30
32 Of 64 Bits versie?

Verwijderd

Topicstarter
32 Bits

Verwijderd

zit jij niet gewoon met via je ethernet/netwerkverbinding op dat momdem aangesloten?

in dat geval, heb je helemaal geen software nodig op je eigen computer (tenzij je een PPPOE verbinding hebt), ook in dat geval heb je niet per ce dat cd'tje dan nodig

Verwijderd

Topicstarter
Het is een USB bodem dus draadje van telefoonlijn naar modem en van modem gaat er een draagje me pc in als usb kabel

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

For all operators betekent in dit geval niet met welk besturingssysteem heb compatible is, maar dat het met alle ADSL (1) aanbieders compatible is, en dan doelen ze zelfs alleen maar op je router.

Er staat letterlijk 'Windows' achter, dus waarom niet gewoon even proberen?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Nou, omdat ik maar 1 pc heb er de vorige keer lukte het niet, moest ik weer opnieuw eerst xp installeren en nu wil ik wel dat het goed gaat. anders ben ik weer een hele middag bezig voor niets

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Gewoon een restore point aanmaken, geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat even uitleggen svp?

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Volgens mij wordt er bij het updaten van drivers automatisch altijd een restore point gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan mijn drivers niet updaten omdat ik geen verbinding heb.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 23:13
4.0.5 is de nieuwste driver en ondersteund geen Vista (http://www.sagem.com/supp...numero_type=9&produit=141).

Je kunt wel eventjes googlen en uitkomen op http://www.pinnula.fr/?p=621 hier kun je een driver downloaden die wel vista ondersteund. (hoewel niet officieel) Instructies staan verderop op die pagina..(wel in het frans..)

Verwijderd

Topicstarter
Wow mijn frans is wel heel erg kut. moet ik gewoon hier op drukken en dat bestandje downloaden : pilote vista sagem 800 ?of ergens anders ?

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 23:13
Heb het ook door een vertaalprogramma moeten doen om erachter te komen wat er stond. Er staat dat de driver niet officeel vista ondersteund maar dat het wel werkt (die file downloaden dus ja).

instructies naar engels/nederlands vertaald :P
To install them, you do:

* unzip the zip
* right click on "Computer" then "property"
* opens "Advanced tab"
* Ga naar apparaatbeheer (vertaalprogramma vertaalde dit niet goed)
* then you click on your key USB Wifi SAGEM
* next you done straight click "to update the driver"
* next "to look for a driver on my computer" (not automatic)
* next "to leave me to choose among a directory or driver of peripherals on my computer"
* next "to traverse"
and you select your catalog or the files were unzipped
* next you finish the procedure normally

Oftewel gewoon naar apparaatbeheer en daar de zoeken naar het modem (dat nog niet geinstalled is)
Dan driver handmatig installeren en Vista laten zoeken in de map waar je de files hebt uitgepakt.

Verwijderd

Topicstarter
ohw oke thnx man, dit zal wel gaan lukken :)

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Succes!

[ Voor 94% gewijzigd door Cadezo op 09-03-2007 19:19 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Lijkt erop dat het meer voor een USB Stick is :-p

Het modem wat jij gebruikt, de F@st 800-840 is dusdanig verouderd dat er ook nooit vista drivers voor uitkomen.

Ik zou gewoon je ISP even bellen voor een mogelijke (modem)upgrade. (Je gebruikt vast het Tiscali ADSL netwerk)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik gebruik tiscali en ja ik had al met ze gemaild en ze hebben mij gezegd dat ik een nieuw modem kan krijgen als tegemoet koming. Door een ander modem zou dan me internet ook sneller kunnen zijn?

Verwijderd

die site ligt eruit, maar aangezien bijna alle usb-adsl modems usb 1.1 zijn; reken maar dat dat sneller kan :P
ligt er natuurlijk wel aan welk abo je hebt.

maar als je al een wat ouder abo hebt moet je eens kijken of je niet tussentijds kan verlengen (tiscali is vrij strikt met hun contracten maar als je voor een jaar bijtekent doen ze nooit zo moeilijk).
nieuwe abo's zijn stukken beter geprijsd als de oude.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:39:
Ja, ik gebruik tiscali en ja ik had al met ze gemaild en ze hebben mij gezegd dat ik een nieuw modem kan krijgen als tegemoet koming. Door een ander modem zou dan me internet ook sneller kunnen zijn?
Heb je wel kans van dat je meer snelheid gaat halen. Je computer moet wel een netwerk kaart/aansluiting hebben voor een nieuw modem, maar als je Vista kan draaien zit dat wel op je computer standaard :)

Je kan ook hier bij Tiscali inloggen en je abonnement omzetten naar een nieuwe. Dan heb je vanaf dat moment wel een nieuwe 12 maanden die ingaat contractueel, maar wel een nieuw modem (gereduceerd tarief of zelfs gratis) en je kan met de T4 actie mee doen vermoed ik a €14.95 per maand maar. Dat is vast minder per maand dan je nu hebt in euro's.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1